2

283 20 3
                                    

MINA POV

Hari ini adalah hari aq dn adikku ke highschool baru. Appa ku mrnjadi guru besar disitu. Jdi ommaku berbincang utk pindahkan aq dn dahyun ke sini. Ommaku juga seorg guru besar dahulu. Sebelom pemindahan ini, ommaku guru besar di sekolah japan. Ttapi ommaku ingin membawaku dan dahyun bertukar ke seoul south korea. Skrg ommaku adalah seorg kerani peguam. Dahulu,Aq dn dahyun tidk kerap prgi ke korea. Kami hanya pergi sekali sekala utk melawat appa.

MINA POV END

At highschool

"Appa, dubu sme kelas dgn mina unnie ke?" Tnye dahyun yg tgh duduk diatas kerusi dpn meja appanya (maklumlah, appa dye guru besar en.. omma dia plak kerani peguam.. kaya en)."yes dubu, nnt dubu duduk kt sebelah mina unnie" kata mr myoui."nae"

In the classroom

Susana yg bising di dlm kelas 12A (#xthunkltknmekelas)

"Cikgu dtg!" Jerit si ketua kelas iaitu namjoon (ps: dia aje🌚) gelabah murid2 yg merayau td.

Ms park: joheun achim class

Murid: joheun achim songsaenim park!

Ms park: nae anja ( betol ke ejaan author? Kalau slh tolong betolkan #spirtinglareader)

Jeongyeon: ms park! Hri ni bukn ke ade murid baru?

Ms park: ah nae, dia dkt pejabat. Tgh bt sesuatu. Jp lgi dia masuk.

Krekk

Mina: oh, annyeonghasaeyo, cheoneun myoui mina imnida * bow *

Dahyun x thu nk bt ape. Lalu mina
siku2 dahyun punye siku utk bt perkara yg sama

"Ah, annyeonghasaeyo, cheoneun kim dahyun imnida" * bow *

Ms park: mr kang ckp, dia dh bgi thu tntg mina dn dahyun kpd kamu smue kan?

Murid: nae

Ms park: ok.. so mina n dahyun sila duduk di tempat yg kosong ye.

Mereka berdua hanya mengangguk.

Tempat dyduk sebenar

NAYEON JEONG CHAENG SANA
JIHYO TZUYU MOMO JHOPE
JUNGKOOK V JIMIN YOONGI
JIN NAMJOON HAEIN DAHAE
SIKIT KAN🌚🎉

Mina dn dahyun tercungap2 nk thu sbb ape? X de tmot kosong. Walaupon sikit murid. Sbb kelas ni kelas khas. Bukn ppki kay😌🌚 tp yg ni lgi mahal bayaran dia.

"Ms park! Mina n dahyun x de tmpt kosong" jerit momo. Yg lain mengangguk2 kecuali haein dn dahae. Haein dn dahae x suke kedatangan mereka berdua ini.

"Ouh, sy x prasan pulak.. x pe2. Erm.. jiminnie! Taehyungie n jungkookie" panggil ms park dgn gedik (gedik tu kiut ok🌚) "nae songsaenim?" Tnye v jk n jm. "Prgi bwk mina n dahyun prgi ke bilik sebelah bilik rehat.. kt situ ade meja2 yg cantek2 mcm meja dlm ni. Tolong angkatkan skali ye" kata ms park. Mereka bertiga pun bangun.

"Ms park! Kami boleh tolong" kata haein dn dahae. "Yeke? Eh x pe la.. meja tu berat" kata ms park."oi, nnt kau buli dia.. jgn fikir kitorg bodo" kata jungkook. Mereka pon mengalah.

Jungkook,v dan jimin ingin menuju kearah rak kasut lalu ms park memanggil

Ms park: erm, korg ms call ahjumma cleaner je lah, ms nk mengajar.. so mina dn dahyun sme ade duduk dibwh ataupon berkongsi tmpt duduk.

Dahyun: unnie, kite duduk bwh je la, budk2 kt dlm ni mcm x suke kite je * bisik kt mina *

Mina: hm.. ms, kami duduk bwh je la

Ms park: ok

"Yoongi, jom duduk bwh" bisik jimin kpd suga. "Eeh x nk" kata suga. "Ala, kite namja duduk bwh x pe. Bgi yg yeoja duduk kt krusu la" bisik jimin. "Erh ye la" kata yoongie lalu mengemas bukunya.

"Min" panggil jimin. Mina pon pndg fgn pelik lpstu mina menunjuk diri sendirinya tanda 'aku kah?' . Jimin pon angguk. "Erm knp?" Tnye mina. "Ajk saeng kau tu duduk kt tmpt aq n yoongi" kata jimin. "X pe la, appa ckp..." kata mina dipotong oleh jimin."x nk sudh" kata jimin lalu memandang dpn. "Erk mmg x nk pon.. bluek" kata mina lalu menjelir lidah kearah jimin. Jimin hanya tersenyum

Buk

[ ] Meja jimin di ketuk oleh momo yg tgh pndg blkg (momo kn duduk dpn jimin)
"Ape? Terkejut lh" mrh jimin. "Haha kau mrh mcm x mrh" kata momo. "Wht ever.. ko nk ap?" Tnye jimin. "Jgn nk takel dua org tu pulak.. kau tu playboy utk yeoja yg gedik2 je.. dorg tu x.. so hormat sikit darjah 5 ko tu drjh 3.. eh sorry.. aq mmg suke ayt tu walaupon aq bukn drjh 5" kata momo. Jimin hanya bt muke bangang."dh2 la bt muke bangang kau tu" kata momo smbil tolak pipi jimin lalu pndg dpn.

Okay hamba kan? Bosn kan? Tp author harap korg suke. Author hope korg vote n comment. Be sporting. Kalau x comment pon, vote pon jd la. K bye.

Dahmina (bangtwice) (malay ff)Where stories live. Discover now