NotitieHey, heel erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal :). Ik wil even zeggen dat ik niet super goed ben in grammatica, en zeg het VOORAL in de comments als ik een foutje maak of als je een leuk idee hebt! Ik wil ook nog even zeggen dat ik hulp heb met het schrijven van dit verhaal. ( ... —> Sam_Roskam3222.)
Hoi, mijn naam is Aria en ik ben 15 jaar. Ik heb niet echt de tijd om me voor te stellen want ik sta nu voor de poort van mijn nieuwe school: Hogwarts.
Ik zuchtte diep, pakte mijn tas en liep Hogwarts grounds op. Ik ben erg verbaasd over hoe groot en mooi het terrein van Hogwarts is! En ja hoor het was weer zo ver ik loop vol tegen een boom aan. Waarom heb ik dat altijd? Ik wrijf over mijn voorhoofd waar nu een flinke schram zit, ik stond op en ging er weer tegenaan. Toen ik binnenkwam werd ik vrolijk geholpen door één van de professoren hier op Hogwarts.
Ben je hier nieuw? zei een warme stem
. Het was een vrouw gekleed in een groene, lange jurk die tot de grond kwam. En een heksenhoed, die een beetje schuin stond.
Aria: Hoe weet u dat ik hier nieuw ben? Vroeg ik met een verbaasde stem.
Professor: Ik weet alles... en ik heb hier een brief met foto van jou.
Aria: Oh, vandaar....
De vrouw kon niet lang met mij praten, want ik moest naar de grote zaal gaan. Daar worden alle leerlingen in hun huizen ingedeeld. Ik hoop zo erg dat ik Hufflepuff kom, dat wordt zo geweldig. De deuren van de grote zaal waren open, ik liep naar binnen... Het was prachtig, kaarsen die in de lucht hingen, een super groot raam, en nog veel meer... En nu snap ik waarom het de grote zaal heet. Het is massaal, het lijkt allemaal groter van de binnenkant. Ik moest gelijk naar voren, want het was al bezig. Natuurlijk ben ik weer aan de late kant, komt allemaal door die stomme boom. Hopelijk hebben ze mijn naam nog niet gezegd. Ik keek met met vragende blik naar voren, wachtend op mijn naam. Na een tijdje wachten dacht ik: Ze hebben mijn naam vast al gezegt. Maar toen ik er net aan dacht, werd mijn naam genoemd: Aria Blackwood. Het was een man met een luide, maar wel mooie stem. Hij was verkleed in licht blauw, grijs en had een lange baard. Ik liep naar voren, omdat mijn naam werd gezegd. Ging zitten, en ik wachtte maar af. Er gebeurde iets wat ik niet verwachtte. Er werd een hoed op mijn hoofd gezet. Ik had even een moment van: Serieus, een hoed? Wat gaat die doen? De toekomst voorspellen? Ik weet het, het is een wereld van magie, maar dit is een beetje raar. Alles wat ik zei deed die niet, ik keek de man nog aan met een blik alsof er een Niffler in mijn broek zat. Opeens uit het niets begon de hoed te praten. Ik zag er aan de buitenkant cool uit, maar vanbinnen was ik helemaal aan het flippen. De hoed zei allemaal dingen waar ik niet naar luisterde, want ik was helemaal aan het flippen. Het enige wat ik heb meegekregen is dat ik uiteindelijk een Hufflepuff ben geworden. Maar nu komt het ergste, ik had de laatste reactie in de hele wereld. Ik zat op dezelfde plek voor echter 5 minuten, terwijl die hoed al klaar was in 2. Toen de hoed Hufflepuff riep, juichte iedereen. Maar ik zat dus nog steeds op die kruk, in het midden van de zaal, waar iedereen me kon zien. Na die paar minuten had ik het eindelijk door hoor, ik was een Hufflepuff. Ik riep het zo hard dat de Mandrake's last van mij hadden. ¨Ik ben een Hufflepuff!¨ Riep ik een paar keer achter elkaar. Ik liep naar mijn ander mede Hufflepuffers... Hufflebro's... Huffle... In ieder geval mensen die ook in Hufflepuff zitten. Nadat iedereen in een huis was gezet, gingen we met zijn alle naar de Hufflepuff common room. Als je erin wilt moet je een een speciaal ding doen, je moest op een ton tikken. De leidinggevende tikte op de ton in een ritme die alleen Hufflepuffs weten, en we konden naar binnen. Ik zette mijn eerste stap, en ik werd helemaal verliefd. Het was prachtig, mooi, vrolijk, gezellig, en we zaten naast de keuken. Dus wie is nou eigenlijk de winnaar van alle huizen?!
De leidinggevende wees iedereen zijn/haar kamer toe. Ik kreeg als laatste mijn kamer..... Ik liep mijn kamer binnen en plofte gelijk neer op bed. Ik dacht: OMG dit is zooooo geweldig! Mijn spullen stonden er al dus daar hoefde ik me geen zorgen meer om te maken. Het eerste wat ik zag staan was mijn gitaar, wat moet ik toch zonder dat ding? Ik begon hem te stemmen en speelde daarna wat liedjes. Ik denk dat ik echt uren heb gespeeld, maar dat viel wel mee toen ik op de klok keek. Ik kreeg ineens het idee om maar eens rond Hogwarts te gaan lopen, want ik kende alles nog niet zo goed. Ik begon bij de grote zaal, en keek daarna wel waar ik kwam. Ik kwam van alles tegen, alle lokalen voor de lessen, kassen vol met planten en nog veel meer. Ik was helemaal gefascineerd door alles in het gebouw. Ik keek mijn ogen uit, totdat ik per ongeluk tegen iemand aan stootte.
Aria: Sorry, gaat het?
Het was een jongen die dankzij mij al zijn boeken heeft laten vallen.
Random jongen: Ja hoor.
Ik bukte om zijn de boeken op te rapen, hij deed hetzelfde. Ik gaf hem zijn boeken aan.
Aria: Ik ben Aria by the way.
Jongen: Ik ben Sawyer. Nog bedankt voor de boeken.
Aria: Geen probleem....Ik eh ga maar weer verder.
Sawyer: Ja ik ook. Doei
Aria: Bye
We liepen allebei een andere kant op. Uiteindelijk liep ik naar buiten en kwam ik uit bij een meer. Het was echt prachtig, op mijn oude school was het niet zo mooi. Hier waren de bomen vol met mooie groene kleuren. Het meer was schoon, en had geen blikjes erin. Hogwarts is echt een plek waar je verliefd op wordt, zo niet... wat is er mis met je? Maar het meer was lekker om je voeten erin te doen, niet te koud en niet te warm. Het was hier helemaal fantastisch. Ik dacht: Waarom geen nummer maken met zoveel inspiratie? Dus ik pakte mijn boekje en begon wat te bedenken. Dit is lastiger dan ik dacht om eerlijk te zijn. Ik ben niet goed in het schrijven van teksten....Maar als ik eenmaal iets weet is het, al zeg ik zelf niet verkeerd. Jammergenoeg heb ik nu niet echt een idee om iets te schrijven... Ik deed mijn boekje en pen weer terug in mijn tas. Het begon schemerig te worden dus liep ik naar binnen. Ik liep meteen door naar de Hufflepuff common room, en toen naar mijn kamer. Na een tijdje lezen viel ik in slaap.
JE LEEST
Aria's dagboek
FantasyAria's dagboek gaat over een nieuwe studente op Hogwarts. Aria is heel muzikaal en goed in quiditch. Ze gaat nog heel wat avonturen beleven.