De volgende dag werd ik wakker met een boek op mijn kop.
Ik dacht: Oké ik weet niet hoe dat ding op mijn kop is beland....maar dat maakt me op dit moment niks uit. Morgen beginnen de lessen misschien moet ik me maar eens een beetje voorbereiden?.
Ik stond op en begon wat te lezen in mijn lesboeken.
Na een tijdje begon ik me te vervelen dus pakte ik mijn toverstok, Hufflepuff sjaal en liep naar buiten. Ik zag allemaal heksen en tovenaars op bezems op het quidditch veld vliegen.
Ik dacht: Oh mijn god! Dat wil ik ook!!
En ja natuurlijk liep ik weer tegen iemand aan. Oké dit komt misschien hard aan maar ik ben best dom.
Aria: Oh sorry
Sawyer: Maakt niks
Aria: Wacht eens ben ik gister niet ook al tegen je aangelopen?
Sawyer: Jup
Aria: Oh wauw...Hé ehm weet jij toevallig wanneer ik me kan inschrijven voor quidditch?
Sawyer: Vandaag en morgen
Aria: Okie thnx en doei I guess
Sawyer: Doei
Sawyer liep weg en ik liep richting het quidditch veld.
Aria: Accio Nimbus 2000.
Ik ving mijn bezem op en liep naar de coach toe.
Aria: Hoi ehm zou ik me misschien kunnen inschrijven?
Coach: Ja tuurlijk! Wat zou je graag willen doen?
Aria: Ik wil graag seeker zijn
Coach: Okeej..is goed dan ben jij na deze ronde
Aria: Oké bedankt.
Ik wachte totdat degene voor mij klaar was. Het duurde wat langer dan verwacht om heel eerlijk te zijn. Na zo'n 15 minuten te wachten kon ik eindelijk mijn ding doen. Ik stapte op mijn bezem en vloog meteen de lucht in. Ik vloog een paar rondjes, ik deed onder andere alles wat de coach zei. Op een gegeven moment lieten ze de snitch los. Eerst hield ik hem in de gaten (de snitch) daarna maakte ik een duikvlucht naar beneden en had ik hem bijna. Nog een klein stukje..........Hebbes!! Ik schat dat ik er zo'n 10 minuten over heb gedaan. Ik vloog naar beneden en wachtte op de reactie van de coach die druk aan het schrijven was in zijn notitieblok.
Aria: En?
Coach: We hebben onze nieuwe seeker voor het team van Hufflepuff!
Aria: OMG!!!!
Coach: Met een tijd van 9.17 minuten
Een aantal leerlingen van Hufflepuff juichten.
Coach: De eerste training is morgen om 17:00....stipt.
Aria: Is goed, tot morgen.
Ik liep heel chill weg maar vanbinnen was ik zo niet normaal blij! Als je gitaar speelt (of piano ofzo) dan komt dit je wel bekend voor, als je je instrument bespeeld en je leert een nieuw liedje. Hoe voel je je dan? Ik voel me dan super blij en dat gevoel had ik dus toen ik te horen kreeg dat ik de nieuwe seeker van Hufflepuff ben. Ik had geen zin meer om verder te lopen, dus verschijnselde ik naar de Hufflepuff common room. Ik zuchtte diep en liep mijn kamer op. Ik keek even rond totdat ik zag dat mijn uil niet op haar stok zat, dat is namelijk niks voor haar. Ik keek naar mijn: kast, bureau, bed (zelfs onder het bed), maar ik kon haar nergens vinden. Ik liep mijn kamer uit en keek of er iemand was, er was niemand behalve een meisje met storm-grijze ogen en heel donker-bruin haar. Ik liep naar haar toe.
Aria: Hey heb je misschien een Oehoe uil gezien?
Liz: Ehmm ja die heb ik zien vliegen, hoezo?
Aria: Nou...eh...ik..ben een soort van mijn uil kwijt.
Wij lachten.
Liz: Ik help je wel. Ik ben Liz by the way
Aria: Thnx, ik ben Aria
We gingen samen op zoek naar mijn uil. Waar denk je dat we haar vonden? Op mijn kamer, op haar stok. Waarom is mijn uil toch zo eigenwijs?
Aria: Oké daar zat ze net nog niet.
Liz: Sure.
Wij lachten weer. Ik denk dat we echt uren hebben gepraat en gelachen. Het was super gezellig en ik ben erachter gekomen dat we dezelfde lessen volgen! Het werd al donker dus ging Liz terug naar haar kamer, ik ging op bed zitten, deed mijn oortjes in en viel snel in slaap.
JE LEEST
Aria's dagboek
FantasyAria's dagboek gaat over een nieuwe studente op Hogwarts. Aria is heel muzikaal en goed in quiditch. Ze gaat nog heel wat avonturen beleven.