The begining

135 11 4
                                    

13 years ago...

Pagi tu ialah pagi yang indah dengn udara segar yg tersa nyaman pabila dihirup. Kelihatan omma degn appa sedng berbual di sebuah bngku di halaman rumah sambil menghirp udara segar yg dikelilingi dngn bunga2 yg cntik dan segar malah berkembang mekar di halaman rumah itu.

"Appa!! Omma!!" Jerit riang seorang budak perempuan yg berumur 5 thun sambil berlari anak menuju ke arah omma dengan appanya yg berada di taman halaman rumahnya yang dihiasi dngn bunga-bunga cantik.

"Jisoo-ahh jgn lari2 nanti jatuh tersadung dkt situ sapa susah appa jgak yg susah" kata En. Kim lalu mendukung anak perempuannya di atas bahu.

"tahla jisoo ni tak nk dengar omma dngn appa ckap ni, degil ni" kata Pn. Kim sambil mencuit manja hidung mancung anknya itu.

"Alahh omma dgn appa ni, jisoo lari sikit je nak bagi jantung jisoo ni sihat sikit"petah jisoo

"K lah, jisoo! oppa mana??" tanya omma

" ada dalm bilik dia sedang buat taik mata"

"Sekarang jisoo pergi naik atas gerak oppa bangun dan suruh dia turun makan" kata appa sambil menurunkanku dari bahunya

"Baik omma dngn appa jisoo menurut perintah!" kataku lalu memulakan langkah untuk berlari namun appa smpat memegang  lengn kecilku

"Nonono!  Tak boleh lari jalan je nnti jatuh" kata appa smbil menggerakkn jari telunjuknya ke kanan dn ke kiri, omma hanya terseyum je melihat tingkah laku aq dan appa

" ok appa" kataku lalu berjalan menuju ke bilik oppa.

" omma harap sangat one day yg Jisoo boleh jadi macam anak anak yg lain yg boleh melakukan aktiviti harian mereka tanpa sebarang halangan" sayu omma

"Trust me okay, ia akan terjadi seleps jisoo menjalani pembedahan tak lama lagi, she will be alright" appa bagi semangat dkt omma.

"Tapi... "

"shhh!!  , dah jom naik makan ya, x yah pkir pasal ni lagi buat sekang ok" kata appa lalu menepuk perlahan bahu omma

"Nae"omma akur dngn cakap appa

Jisoo p.o.v

"Oppa?" Panggil  Jisoo di sblik pintu nmun sahutannya tdk disahut oleh Taehyung. Jisoo memulas perlahan tombol pintu  lalu masuk ke dlm bilik oppanya dn melihat oppanya masih berselimut di atas katil.

"aishh oppa ni tk nak bngun lagi ke macam mana nk gerak ni" monolog Jisoo sendirian.Jisoo mendpat stu idea untuk bngunkan oppanya.

" oppa!!  Bgun oppa!!!  rumah kita terbakar, palliwa bngun!! " jerit Jisoo sekuat hati sambil melompat-lompat di ats ktil Taehyung.

"huh! terbakar? Jisoo-ahh palliwa keluar nnti kena api jom" kata Taehyung sambil menarik tngn adiknya itu pnts dia melompat trun dri katil  dlm keadaan mamai lalu mnju keluar ke pntu biliknya.Setibanya dia di tingkat bawah lalu terserenpak dngn ommanya yg sedng menghidang sarapan.

"Omma nape omma tak lari ?" Tnya tae

"Lari?  lari nak g mana?" Soalan dibalas soaln

"Jisoo kata rumah kita terbakar ni yg Tae cpat2 kluar dri bilik ni" kata Tae pula

"Hahahaha"terletus ketawa ommanya dngn adiknya jisoo itu.

"Terbakar mendanya jisoo saja je ckp macamtu nk bagunkan kamu" jelas omma smbil terseyum melihat Jisoo yg sedng mengulum jarinya itu  ke dalm mulut smbil tersengih. Tae menjeling adiknya yg  berada di tepinya itu  dgan pantas jiso meloloskan diri dari pegangan oppanya lalu menuju ke meja mkan.

"Jisoo-ahhh!!!!!" Jerit Tae smbil melangkah turun dripada tangga dan ingin mendapatkan adiknya namun niatnya terhalang apabila omma menghalangnya dan menyuruhnya mandi dahulu baru sambung peperangan. Tae akur.

Usai shaja menikmati sarpan pagi. Tae memanggil adiknya itu.

"Jisoo buat apa kat oppa tadi? " tnya Tae smbil buat muka acah garang

"Kenakan oppa" jwab Jisoo smbil menundukkan kpala menghdap lantai.

"Jdi Jisoo kna buat ape?"

" mianhe oppa, Jisoo jnji takkan buat lagi " blas Jisoo smbil *bow*

"Such a good girl"katanya lalu menyerabaikan rmbut Jisoo dn naik ke atas.Omma hnya terseyum melihat tingkah laku anknya itu. Appa?  Sudh brngkat ke ofis.

"Jisoo, oppa nk keluar ni kalau nak ikut cepat siap" kata Tae yg brda di pertenghn tngga.Jisoo yg dlm keadaan tdi memdng ke atas melihat oppanya smbil terseyum puas pabila di ajak keluar.

" oppa tak marah pon saja je buat muka garang nak bagi nampk macho, palliwa siap nnti oppa tinggl"kata Tae smbil terseyum dn meneruskn langkahnya.

"Yeayy!!  Jisoo nak keluar,mama jom siapkan Jisoo" kata Jisoo keriangn smbil menrik tngn omma naik ke biliknya. Omma cuma menurut je.

Begitulah rutin harianku setiap hari happy tpi itu semua hnya untuk sementara slepas berlaku suatu tragedi pahit .Kehidupanku berubah 360° selepas kejadian itu. Yg ada ketika itu adalah kedukaan. Tpi pada masa yg sma aq hidup bahagia di rumah agam itu dngn oppaku ' TAEHYUNG' dia menjaga aq dngan baik skli sperti nyawa sendiri.Dia seorang yg bertanggungjawab.

... I hope one day that i never lost my lovely brotherr...

#komenn please sdap ke idok.
# vote jgn lupa yaa
  Jgn jdi silent readers please 😊














You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 16, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Psycho Brother [K.T.H]Where stories live. Discover now