Klockan är åtta en måndag morgon, det är vinter och på Stockholms gator ligger det ett tjockt lager av snö. Man kan höra hur en skottbil skottar bort snön från bilvägarna och se hur den bildar stora högar av snö. Jag drar halsduken tätare runt min hals i ett försök till att tränga ut kylan och går in genom glasdörrarna till gymnasiets stora byggnad. Lägger snabbt märke till att det är kö till hissen så jag beslutar mig att gå upp för trapporna istället även fast min avdelning ligger högst upp i huset. Det känns bättre att gå upp för trapporna istället för att vänta på hissen trängas med andra elever. Medan jag är på väg upp borstar jag bort snön från min jacka och tittar snabbt hur mycket klockan är, tittar på de digitala siffrorna som visar 08:14. Mobilen ska precis läggas ner i fickan när någon tar tag i min arm, jag vänder mig snabbt om och får syn på Isoldes sorgfria ansikte."Felle!! Såg inte du mig eller," frågar hon och skrattar lite.
"Åh, jag är verkligen ledsen. Jag tänkte på annat," ursäktar jag mig snabbt och ler lite.
"Det är lugnt. Men hallå hörde du att Eddie ska ha fest ikväll," berättade Isolde uppjagat. "Ska du gå? För det tänker jag, jag menar man kan ju inte missa Eddies fest!!"
"Kanske, vi får se," ler lite och vi går upp för de sista trappstegen sida vid sida.
~{✯}~
Efter skolan går jag långsamt ut genom portarna och beger mig mot tunnelbanan, klockan är halv fyra och det är redan så mörkt att man skulle kunna tro att jag vandrar runt mitt i natten. Jag gillar inte det med vintrarna, jag gillar inte mörkret. Jag går förbi en gränd och observerar den snabbt, märker att det går snabbare om jag går genom den så jag vänder på klacken och går mot gränden. När jag har kommit halvvägs genom gränden får jag syn på en kille som går mot mig med bestämda steg, en hotfull blick och ger mig rysningar längsmed hela ryggraden. Hela min kropp fryser till av rädsla och tar några stapplande, osäkra steg bakåt. Efter det ser jag hur någonting glänser till i hans hand och får sedan syn på kniven som han håller i. En bil åker förbi och strålkastarnas ljus letar sig in i den mörka gränden och jag får syn på hans ansikte, jag gaspar efter luft och blir förstenad av häpnad.
"Eddie," mumlar tyst och ser hur han närmar sig med snabba steg. Snurrar raskt runt i panik och spurtar ut ur gränden, springer snabbare än vad jag någonsin har sprungit förr. Tar mig halvvägs över vägen innan jag hör hur en bil tuta och kör rakt in i mig. Förlorar snabbt kontrollen över situationen och det dansar svarta prickar framför mina ögon innan det blir helt svart.
// Första delen av min nya bok eller något. Jag vet att jag slutade skriva på de förra och det var för att jag totalt tappade idéerna och intresset för själva innehållet. Är tillbaka med nya idéer och hoppas verkligen att ni kommer tycka om den här istället. Ska försöka uppdatera så ofta jag kan men jag har precis börjat nian så det kan bli lite tufft.
Vilken plot twist med Eddie där haha, nej men ni kommer förstå mer i nästa del. Vill ni ha kortare eller längre delar? Den här har just nu 500 ord men ni kanske vill ha längre? Eller kortare??
Tänkte köra på en liten rollista!
Felicia
YOU ARE READING
Deal with a demon
ParanormalFelicia, en helt normal sjuttonåring ser döden i vit ögat. Änglar och demoner är ute efter hennes själ. Det var inte meningen att hon skulle överleva den dagen. Både änglarna och demonerna berättar att hon kan lita på de, kan hon verkligen det? Elle...