Hye Deskmate

23 3 0
                                    

Suzy,17 tahun,tinggal bersama kembar tidak seirasnya di sebuah rumah di Seol,Korea.

"Ring!!!"Bunyi jam loceng kepunyaan Suzy didengari satu rumah...

Maka bangunlah heroin kita,Suzy. Suzy turun kebawan selepas bersiap-siap ke sekolah.

"Lisa,ko dah siap ke???"Tanya Suzy kepada Lisa,kembar x seirasnya itu.

"Dah lama..Siap buat roti bakar ni hah.."Kata Lisa yang sedang makan di meja makan.

"Wah! Rajinnya princess kita ni..."Puji Suzy

Selepas siap bersarapan,mereka terus menyarungkan kasut mereka masing2..

"Cepatlah,dah lewat ni..."Keluh Suzy. Mereka terus menaiki basikal mereka itu

P/s:basikal 1,ada tempat membonceng

Apabila,di sekolah

"Weh,kau kelas mana??"Tanya Lisa

"5A"Jawab Suzy.

"Yess!Sama!"Reaksi Lisa dengan gembirannya.

Apabila sampai di kelas...

"Suzy!Lisa!,kenapa lewat??Nasib baik kali ni hari pertama kamu berdua datang lewat tahun ni"Kata cikgu Min Soo yang berbadan besar dan mukanya macam garam (masam)🤣

"Sorry cikgu. Kitorang tak akan buat lagi..."Jawab mereka serentak.

"Kamu berdua boleh duduk"Kata cikgu Min Soo.

Rupa2nya,bukan diorang berdua je lewat.Ada lagi lah...iaitu Kwang Yun dan San Joon..Mereka memang selalu lewat...Selain itu,mereka bff...

"Detention"Kata cikgu Min. Satu kelas ketawa apabila melihat muka mereka yg membuat tidak tahu je.

"Beres cikgu!" jawab mereka.

Apabila Suzy lihat Kwang Sun,boleh pulak dia mengenyitkan mata sebelah. Gelinya!!!

"Ok class! Hari ni saya nak tukar position meja!! Ini kerana kamu semua sangat bising!!" marah cikgu Min. Marah lagii...

"Mamat ngan Ali,
Labu ngan Labi,
Itu dengan Ini,
Bla bla bla pot pet pot pet,
Suzy dengan Kwang Sun!"

"Alamak!"Kata Suzy.

"Hye babe"Kedengaran suara orang yang menyerabutkan kepala,iaitu Kwang Sun.

Sesi Pembelajaran bermula

Kwang Sun membaling kertas ke arah Suzy.

"Kwang Sun!Saya nak fokus ni!!"Marah Suzy dengan nada lembut.

"Ya???"Jawab Kwang Sun sambil gelak.Kemudian,dia teus mengambil pencil box Suzy lalu mengeluarkan isinya.

"Kwang Sun!!"Marahnya dengan kuat

"Suzy!!Awak ni dah lama saya perhati!Detention lepas kelas!!"Kata cikgu Min dengan nada yang kasar.

*thx Kwang Sun...Sebab awaklah saya balik lewat!*bisik Suzy dalam hati.

"Welcome,Suzy!!"Kata Kwang Sun sambil ketawa...

Kemudian,kelas diteruskan macam biasa..

-

My Deskmate My HeroWhere stories live. Discover now