Chapter 1

7 1 0
                                    

Chapter 1: Op reis

Vandaag ga ik voor het eerst in mijn eentje vliegen en niet zo maar naar een plek, maar naar San Diego.

Mijn ouders waren er eerst niet heel erg over te spreken dat ik in mijn eentje naar een ander continent ga vliegen, maar ik heb ze gelukkig uiteindelijk toch weten over te halen.

Ik ben zojuist geslaagd voor mijn HAVO examen en heb besloten om een tussenjaar te nemen. Ik heb namelijk echt geen idee wat voor studie ik zal willen gaan doen.

Mijn naam is Olivia en ik ben zestien jaar. Je zal nu vast wel denken: 16 en ze heeft al haar HAVO diploma?!

Ja, dat klopt. Ik ben een erg vroege leerling en ik was dan ook altijd de jongste van iedereen in mijn klas. Eén van de redenen wat de andere kinderen uit mijn klas zo leuk vonden om over mij te zeggen. Er kwam dan ook nog bij kijken dat ik niet zo groot ben, dat vonden ze al helemaal geweldig. Ik kan trouwens nog wel veel meer redenen op noemen, zoals dat ik saai ben en dat mijn leven het eigenlijk gewoon niet waard is om hier te zijn.

Dat werd er tegen me gezegd, meerdere keren op een dag. Het klinkt nu alsof het me niks doet maar ik heb nachten achter elkaar huilend doorgebracht.

Ik wil er niet meer te veel aan denken. Het is nu tijd voor een nieuwe start.

Ik wil als het ware mijn verleden nu achter me laten en iets gaan doen wat ik echt wil en me door niemand laten tegenhouden.

Dat was dan ook deels de reden dat mijn ouders me laten gaan. Ze hebben zich de afgelopen jaren zoveel zorgen om mij gemaakt door de schoolsituatie, en ze zien dat deze droom om naar San Diego te gaan, mij echt goed doet.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn moeder mij waarschijnlijk mij heel veel gaat bellen.

Voor twee maanden ga ik naar Amerika. Eerst ga ik even naar Los Angeles want daar is mijn tussenstop, daarna reis ik door naar San Diego en als laatste stop ben ik van plan om naar New York te gaan.

Het was eerst eigenlijk niet eens mijn plan om ook naar Los Angeles te gaan maar een vlucht vanuit Amsterdam gaat op dit moment alleen via een tussenstop in Los Angeles en dan pas naar San Diego. En waarom zou ik dan ook niet even in Los Angeles blijven? Zo'n kans krijg ik namelijk niet snel nog een keer.

Ik heb er dan ook veel voor gewerkt en gespaard om dit te kunnen betalen. Gelukkig hebben mijn ouders ook nog hun steentje bijgedragen.

Ik wil heel graag mijn Engels een beetje verbeteren. Het is wel al redelijk goed maar ik wil ook gewoon een beetje van dat Nederlandse accent af.

Daarnaast ga ik natuurlijk gewoon om lekker te genieten en ik hoop dat ik leuke nieuwe mensen ga leren kennen, beter dan hier in Nederland.

Het enige probleem is alleen dat ik social awkward ben, al zeg ik dat zelf, en ik vertrouw mensen niet meer zo snel na mijn verleden. Vroeger was ik altijd het spontane meisje dat tegen iedereen praatte, maar dat is flink veranderd.

Maar ik moet nu echt stoppen met dit gepieker, want als het goed is kan ik al bijna gaan boarden.

Ik heb al afscheid genomen van mijn ouders en ik moet eerlijk zeggen, het ging er heftiger aan toe dan ik dacht dat het zou zijn.

Nog nooit zo lang ben ik zonder mijn ouders geweest, maar zoals iedereen altijd zegt: voor alles moet een eerste keer zijn.

Uiteindelijk stopte toch de tranen bij mijn moeder die maar over haar wangen bleven stromen. Gelukkig kon mijn vader haar ook wel een beetje geruststellen, anders stond ik er denk ik nog steeds.

Dan wordt er omgeroepen dat mijn vliegtuig kan gaan boarden, waarna ik naar de juiste gate loop.

Er staat een vriendelijke stewardess te wachten aan het begin van de slurf die naar het vliegtuig leidt, en ik zie al verschillende mensen naar binnen gaan.

Nadat ze mijn boardingpass heeft gescand, wenst ze me een fijne reis en loop ik vervolgens door de slurf het vliegtuig binnen.

Ik zit gelukkig dicht bij de nooduitgang waardoor ik meer beenruimte heb, en dat heb ik nu wel nodig. Vooral doordat het een vrij lange reis is, maar ik mag niet klagen want ik ga nu voor het eerst naar Amerika. Iets waar ik zo lang over heb lopen dromen. Al die dagdromen tijdens deze verschrikkelijke lessen op school, worden eindelijk waarheid.

•▪¤▪•

Na ruim een vlucht van dertien uur, ben ik aangekomen in Los Angeles. De reis ging gelukkig goed en ik heb nog een groot deel van de reis kunnen slapen.

Nadat ik mijn megakoffer heb opgehaald van de bagageband, loop ik door klapdeuren naar de ontvangsthal.

Zoals verwacht, staat er een taxi voor mij klaar die mij naar het hotel brengt.

Terwijl ik in de taxi zit, op weg naar het hotel, ga ik naar Instagram. Een paar dagen geleden heb ik weer een account gemaakt.

Ja inderdaad, weer. Vroeger had ik ook al een account alleen toen gingen mensen daar ook allemaal vervelende opmerkingen maken, waarna ik het heb verwijderd.

Ik ben best wel een beetje bang, maar ik ben van plan om mijn eerste foto te plaatsen. Op dit account wil ik graag mijn reis een beetje bijhouden. Met foto's van plekken waar ik heenga, maar ook weer van mezelf.

Dit is best wel een grote stap voor mij, maar ik wil me niet meer laten tegenhouden door die stomme pesters. Elk persoon die een stomme comment plaatst onder één van mijn foto's blokkeer ik direct.

Oliviatrips: Zojuist geland in LA! Ik kan niet wachten om meer van Amerika te gaan zien 😄

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Oliviatrips: Zojuist geland in LA! Ik kan niet wachten om meer van Amerika te gaan zien 😄

En dan staat hij online en is mijn eerste Instagram post weer een feit. Ik zie dat al een paar mensen mijn foto liken. Direct verschijnt er een glimlach op mijn gezicht.

Ik heb er expres voor gekozen om alles in het Engels te doen, zodat misschien nog meer mensen mijn account gaan ontdekken.

Ik word van mijn mobiel afgeleid doordat de taxichauffeur aangeeft dat we bij mijn hotel zijn aangekomen.

Met een glimlach op mijn gezicht, geef ik hem het geld. Mijn dag kan nu al niet meer stuk. Ik ben gewoon in freaking LA!

________________________________________

Belangrijke A/N:

Super leuk dat je bent beland bij mijn nieuwe boek!

Ik heb wel even een disclaimer, in het geval dat jullie het niet helemaal begrijpen:

- De Instagram posts van Olivia zijn allemaal in het Engels, alleen ik typ het wel in het Nederlands omdat mijn Engels gewoon super slecht is.

- De gesprekken die gaan ontstaan tussen Gray en Olivia zullen ook allemaal in het Engels gevoerd worden, alleen ik typ dit ook in het Nederlands.

Oke dat was het, de volgende keer heb ik niet meer van deze verhalen maar ik vind het wel even belangrijk dat jullie dit weten 😊

Heel veel plezier met het verder lezen in dit boek! x Suzanne

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 01, 2020 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

The Secret Of Gray - Grayson DolanWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu