"woi woi gais tau lh lapar tapi aku tak siap tutorial lagi ni . korang nak gi dulu ke? Kalau korang nak pergilah" kata Insyirah kepada kawan kawannya . "Itulah engkau , tadi tadi taknak buat , time nak makan camnilah kau nak buat kerja" balas Kathy . "Kiteorg tggu kau kat café lah ya Syi" kata Sera . Insyirah hanya mengangguk sambil menyiapkan tutorialnya . Kawan kawannya yang lain pun pergi meninggalkan Insyirah . 'Tadi tadi kau taknak buat apehal lh , aduii dahlah lapar ni' . Setelah siap tutorial , Insyirah pn pergi ke tingkat 9 faculti nak menghantar tutorialnya . Setelah berjumpa dengan prof nya , Insyirah pun ke café . On the way ke café, Insyirah ternampak satu susuk tubuh yang sebiji seperti kpop idol yang diminatnya . Insyirah trpana seketika melihat jejaka yang lalu disebelahnya . Dia tidak menyangka ada juga jejaka secute Do Kyungsoo di universitinya . Insyirah ialah salah seorang exo-l (lah sangat , dia hnya minat D.O je sebenarnya ). Hampir kesemua drama dan movie D.O ditontonnya Cuma Insyirah tidak menunjukkan yang dia seorang yang kpopers .
"syi apehal kau lambat sangat?" Tanya Jesse . "Aku jumpa Prof jap tadi hantar Tutorial terus , malas aku nak simpan lama lama takut aku lupa mana aku simpan nanti." Jawab Insyirah sambil mengambil kerusi di belakangnya dan duduk . Insyirah masih terfikir siapakah jejaka tadi . apakah coursenya dan kenapa wajahnya mirip sangat dengan Do Kyungsoo . Insyirah terus mengambil handphone nya dan membuka instagram untuk mencari jejaka tadi . Rasa laparnya yang meluap luap tadi terus hilang .
"Syi , engko tak makan ke?" Tanya sera sambil main gamenya . "Malas ah Sera, kau tengoklah barisan tu panjang sangat . aku makan roti jelah" balas Insyirah sambil mengeluarkan roti yang dibelinya di HUGS pagi tadi . Jesse , Sera dan Insyirah selalu duduk sama waktu lunch hour sebab diaorang tiga ni bukan kaki makan tengah hari melainkan lapar sangat . Mereka lebih utamakan game daripada makan . Jesse dan Sera sibuk dengan game mereka manakala Insyirah sibuk mencari jejaka tadi .**
Insyirah sentiasa melihat jam di pergelangan tangannya . 'Haish , bila lah nak balik ni' bebel hati kecil Insyirah . "Okay, you may go now" Kata Dr . James . "Okay jum bla gais . jumpa next week ya" , kata Insyirah kepada rakan rakannya sambil berlalu pergi . Jesse , Sera dan Kathy pelik melihat kelakuan Insyirah hari ini . Biasanya Insyirahlh yang terakhir keluar dari kelas kerana Insyirah duduk di campus hostel manakala Jesse , Sera dan Kathy duduk di kondominium berdekatan campus . "dia yang tinggal hostel pulak yang nak balik awal , apehal dengan Syi hari ni eh?" kata Kathy kepada Jesse dan Sera . "Ntahh, nanti kita Tanya dia", jawab Sera dan Jesse serentak .
........................................................................................................................................................................................
Sementara menunggu lif nak ke level biliknya .
"Insyirah sini kejap" panggil Cik Mar guard yang menjaga bloknya .
"Ya cik mar. Kenapa panggil Syi?" Tanya Insyirah kepada Cik Mar .
"Nah , ada orang suruh Cik Mar bagi kamu"
"Siapa yang bagi ni Cik Mar?" , Tanya Insyirah lagi
"Entahlah nak , dia tinggalkan atas meja Cik Mar masa Cik Mar gi makan tadi ." jawab Cik Mar .
"Okay tq ya Cik Mar , saya pergi dulu ya . Lif dah sampai tu" , kata Insyirah terus berlalu pergi
Sampai saja dibiliknya , Insyirah meletakkan bag dan hadiahnya di atas meja . Dia membuka tudungnya dan terus mengambil tuala ke bilik mandi untuk mencuci mukanya dan mengambi wudhuk dan menyempurnakan suruhan Allah .
Usai solat , Insyirah mengambil laptop di atas meja dan membuka laptopnya . Memang rutin hariannya sekembali dari kelas dia akan menonton drama lakonan jejaka idamannya itu (Do kyungsoo) . Dia menonton movie Do kyungsoo yang di downloadnya semalam iaitu movie 'PURE LOVE' . Leka dengan movienya , Insyirah lupa akan hadiah yang diberi oleh secret admirenya .
YOU ARE READING
Are you my Do Kyungsoo
Random'Gembira berjumpa awak lagi hari ini'-D.O 'siapa dia ni? Apehal dia guna nama D.O nak bagi nota kat aku ke dia ni stalker sebenarnya? Macam mana dia tahu aku suka D.O . Nak cakap D.O yang bagi , itu mustahil sama sekali' Bebel Insyirah sendiri **th...