Okey kali ni aku just nak story-story bukan nak sampaikan poetry kehidupan.... (cerita ni aku just cerita berdasarkan pengalaman someone)
Aku berjalan menuju ke sebuah pondok tempat menunggu ibu bapa setelah selesai waktu sekolah...
Aku tunggu dan terus tunggu dan tibalah masa untuk aku pulang... Setelah tiba di kediamanku dan ku ke kamarku. Aku menekan butan 'on' untuk mengaktifkan packed dataku di telefon pintarku... Tanpa rehat atau apa-apa aku terus membuka applikasi whatsapp yang bagaikan berjuta tahun tidak buka...
3050 message unread...
'Kepala pisang! Bapak punya chat tak ingat dunia tak pergi sekolah dan kerja ke diorang ni?' Aku mengeluh panjang... Tiba-tiba mataku tertancap pada satu conversation yang tertera nombor yang tidak dikenali...
Aku menekan coversation itu dia online... Tiba-tiba...
"Hey!! Dah bluetick pun akhirnya!!!! Lama tau tunggu!!!"
What the manusia? Aku bluetick terus hantar lagu message?
"Who are you?"
Tanpa banyak soal aku tanya dia siapa...
"Alaaa tak kenal ke? Ish!!! Sampai hati"
Ni sejenis manusia nak mampos awal..
Orang tanya tu jawab jelaaaa adoiiii sengal ah...Aku terus menaip dengan kelajuan 1000 km/s...
"Aku tanya tu jawab jelah... Jenis bahlul nak mampos awal ke apa?"
Dah tau aku mulut lazer cari pasal pulak haih...
Dia menaip... sementara itu aku meng'ushar' chat clien-clien aku maklumlaaa aku ni bakal PM sebab tu aku ni di latih message beribu hari-hari okey mulai harini call me Dato' okey... *flirt hair*
Ting!!!!
Message dia dah sampai...
"Maaf... saya ni kawan awak nama saya Abu (bukan nama sebenar)... Kawan online awak tu? Errr awak suka saya tu... ingat tak?"
Okey kali ni sumpah aku nak muntah... Tapi aku membiarkan sahaja whatsapp itu dibluetick kerana aku nak mandi-mandi...
Selesai je aktiviti tsunami dalam tandas...
Aku melihat...
100 spamming message dengan kata-kata yang amat panjang dan padat isinya iaitu ayat begini....
"KsmzkzlLziazozlswdydian-¥("
Itulah sedikit contoh...
Bodoh atau cerdik hanya anda mampu menjawabnya...
"Assalamualaikum... Maaf late... ni nak habaq sikit nih... hawait hang ni perasan sangat? Salah makan tempoyak ka? Wahai Abu aku dah tak suka kat kau ler..."
Okey done hantar...
Ehhh 1 saat ehhh bluetick ehhh?????!?!?
Cepat benor... Ops lupa aku bakal PM ofcoz penting balas cepat...
"Awak marah saya lagi? Maaf... saya tak bermaksud pun..."
Aku pun bosan dengan manusia macam tu lalu aku dengan nafas mulia bismillahirahmannirahim...
"Aku taknak layan kaulah bodoh please jangan ganggu life aku... Aku tak suka layan lelaki jenis bodoh skema level namatey macam kau... Ingat kau tu handsome sangat ke? Eleh stakat ramai orang chat kau tanya tu ni dah nak riak bagai... Aku ni lagilaaa balik je sekolah... Bangun je tido... 3000 lebih message... PALE BANA NAK ATTETION JE KAU TU!!!"
Dengan lafaz sadakallahualzim...
Aku diblock...
Hahaha terasa? Padan muka... Haih... Mulut aku ni jahat sangat...
Block juga...
Okay dah...
Aku bukan apalaaa... Aku tak kesah siapa chat aku... Tapi kalau lelaki whatsapp aku nak cakap hal cinta-cinta tu... Dahlah aku penat... Yelah... bertahun aku nak cari ketenangan... Finally aku dapat iaitu jauhi insan bernama lelaki... Bukan bermakna aku lesbian... Tapi aku nak kata kebahagian hakiki sebenar bila kau betul-betul dekat dengan Allah bukan cari pakwe jalan sana sini tanpa pegangan agama yang cukup... Yelah aku tau aku tak layak tegur kau... Habistu nak suh Nabi tegur kau? And kau cakap tu life kau... Yelah life manusia berdosa macam kau best ler... tak tahu orang yang bercouple ni solat ke tak tak semestinya couple tak solat... Memang peratusnya menunjukkan kau tak solat and buat amal kebaikkan sebab kalau dia tu solat jaga hubungan dengan Allah takdernye nak crush, couple bagai... Benda memang tak salah sebab cinta tu fitrah tapi setelah kau guna... Dia jadi fitnah weh serious talk...
Aku bukan baik nak nasihat orang macam korang and aku bukan ustazah nak pesan-pesan semua ni...Tapi atas Agama Allah yang aku pegang aku wajib tegur...
Tak salah cinta... Yang salahyakau berlebih-lebihan tanpa kau tahu halal dan haram... Batas agama...
Cinta dalam Islam menuju ke gerbang perkahwinan...
Bukan maksiat...
Janji palsu nak kawin last-last break...
Janji nak sehidup semati last-last curang...
Gaduh sikit up moment sedih...
Hakikat cinta yang agak haram ni sebenarnya banyak menuju ke arah jahat dari baik...
Fikirlah elok-elok...
Mulut aku memang jahat... Tapi aku jahatkan mulut aku nak suh kau sedar hakikat sebenar kau diciptakan pada awal dulu...
Faham dan hadamlah ayat aku...
Terima kasih dan jaga diri...
Bye, Assalamualaikum... ^^
Itulah kisahnya.... Bye!!!
YOU ARE READING
"You're A Big Lie"
PoetryMengisahkan kehidupan penulis yang selalu sahaja mempunyai kisah hidup yang berbeza... Sang penulis mempunyai 1001 kisah yang berlainan... Sang Penulis jugak membuat wattpad ini sebagai diary beliau... ~Baca Tanpa Noktah... Baca Tanpa Isyarat.. Tap...