Part 2

8 0 0
                                    

DANG! DANG! DANG!

Aku, Jimin & Chae Eun saling berpandangan. Dengar je bunyi ketukan tu, kitorang bertiga dah tahu siapa yang ketuk pintu tu...

Jimin & Chae Eun memandang aku. daripada pandangan diorang tu, aku dah tahu apa maksudnya. Apa lagi kalau suruh aku bukak! Aku menggeleng. 

Jimin: Asal tak nak pulak! Kau yang kunci, kau yang tutup. Kaulah yang kena bukak! Bukak cepat!

Jimin memarahi aku. Aku menggaru leher aku yang tidak gatal. Dengan penuh takut, aku unlock pintu tu dan aku buka. Doktor Yoongi menerjah masuk. Nasib baik tak melayang nyawa aku. Apa lagilah si mental ni.....

Doktor Yoongi : Yah! Apa yang korang buat dalam ni hah?! Tak reti ke nak rawat pesakit dekat luar tu?! Awak semua ni tahu tak tugas sebagai doktor?! Ke nak saya pecat?! Semua keluar sekarang! Keluar!

Macam lipas kudung kitorang bertiga keluar. Yang aku paling kesian kat Jimin. Kelam kabut keluar sampai terlanggar almari fail. Aku & Chae Eun selamat keluar tanpa apa2 masalah. Aku melihat sekeliling. Macam tak ada apa2 yang berlaku. Semua pesakit ada doktor sendiri. Aku menyeluk tanganku kedalam poket kot. Punyalah beriya-iya menengking kitorang tadi. Bila dah keluar, satu kerja pun takde. 

Tiba2 siren kecemasan berbunyi. Ni tandanya pesakit kecemasan dalam hospital ni. Aku segera berlari ke pintu utama hospital apabila melihat doktor2 yang lain juga sedang sibuk berlari. ayat keling. 

Pesakit pertama yang aku lihat adalah pesakit yang berada di atas stretcher. Kelihatan darah banyak keluar dari kepalanya. Aku cuba tolong2 setakat mana yang aku tahu. 

Doktor Yoongi: Hye soo, awak pergi ke bilik rawatan kecemasan. Ppali!

Nae!

Aku segera menuju ke arah bilik rawatan kecemasan. Pesakit yang kritikal dibawa masuk. Kelihatan seperti ditembak. Aku melihat heartbeat detectors. Denyutan jantung dia semakin lemah. Tanpa pedulikan doktor yang sedang merawat, aku menerpa ke arah pesakit itu. Aku menekan dada pesakit itu beberapa kali.

Tolonglah... Kenapa tak stabil lagi ni... Jebal...

Akhirnya aku buat satu keputusan...

TBC...

The Love FateWhere stories live. Discover now