Sarmaşık

308 16 8
                                    

Dışradaydım.. Ne kadar olmuştu? 10 yıl... Bu anı çok beklemiştim.. Temiz hava içimi doldururken bile planıma uygun yapıyordum bu işi. Ve her şey başlar...

Küçük valizimi  alıp hiç bilmediğim yollarda yürümeye başladım. 

.......

Selim abi gelene kadar biraz dolaşıcaktım.Sahile indiğimde

denizin kokusunu içime çektim uzun zamandır görmediğim denize uzunca bir süre baktım . Taki omzundaki eli fark edene kadar.Arkama döndüğümde Selim abiyi görünce şaşırdım.Beni nasıl bulmuştuki " Beni nasıl buldun ? " diye hemen aklımdaki soruyu sordum oda  "Seni bulmak o kadarda zor değil, azda olsa seni tanıyorum" dedi .Evet dediği doğruydu burayı hep sevmiştim çocukluğumda hep buraya gelir uzunca bir süre denize bakardım.Selim abi konuşmaya başlayınca düşüncelerimi bir yana atıp onu dinlemeye başladım."Hadi Rüzg sazar kalk bize gidelim hava kararıyor " dediğinde biraz durakladım ve gidecek bir yerim olmadığından "Tamam" deyip ayağa kalktım birlikte bir taksiye binip iki katlı bahçeli bir eve geldik .Selim abi taksiciye ücretini öderken bende küçük valizimi alıp  taksiden dışarı çıktım.Eve bir göz attıktan sonra Selim abi önde ben arkada bahçeye girdik. Bahçede meyve ağaçları ve çiçeklerle birlikte bir salıncak vardı.

Selim abi zile bastığında orta boylarda biraz yaşlı tombul bir kadın kapıyı açtı . Selim abi içeri girerken bende onu takip ettim Selim abi az önceki kadına dönerek " Zeliha, Rüzgar'a odası göster " deyip bana döndü " Yorgunsundur, yemek saatine kadar dinlen sonra senin ile sohbet ederiz." deyip kanepeye oturdu . Bende adının Zeliha olduğunu öğrendiğim kadını takip ettim üst kata çıktığımızda koridorun sonundaki odanın önünde durduk.  Zeliha hanım kapıyı açıp beni içeri davet eder gibi eliyle gösterdi. Ona dönerek "Gerisini ben hallederim. " deyip teşekür ettim ve kapıyı kappatım. Odaya göz gezdirdiğimde   kıyafetlerimi alıp banyoya girdiğimde banyoda oda gibi sade döşenmişti. Direk küvete girip suyu açtım banyomu yaptıktan sonra saçlarımı kuralayıp  kıyafetlerimi giydim . 5 dk sonra kapımı biri tıklattığında " Girin. " dedim. Zeliha hanım içeri girip "Selim bey sizi yemek için bekliyor." dediğinde "Tamam geliyorum " dedim. Zeliha hanım aşağı indiğinde bende biraz aynada kendime bakıp her şeyi kendime hatırlattıktan sonra aşağı indim.

      Selim abi masaya oturmuş beni bekliyordu. Önündeki sandalyeyi çekip  oturduktan sonra yemek yedik. Bana yarın okul kaydımın  yapılacağını söylediğinde itiraz etmeye kalkışsamda bir el işaretiyle beni susturdu.Bende daha fazla uzatmadım, zaten çok yorgundum. Yemekten sonra odama çıktım. Üstümü değiştirip yatağa yattım.

     Ve planımı düşündüm oradayken hep ne yapıcağımı düşünüyordum ve şimdi hayata geçirme vaktiydi.İlk önce ailemi elimden alan piçi bulacaktım. Ama şimdi değil ilk önce hayatımı bir düzene sokmam lazımdı şu okul işi ve diğer ıvır zıvırlar hal olduktan sonra onlara da zaman gelecekti.Şimdi bunları bir kenara atıp kendimi uykunun ellerine teslim ettim.

............

        Sabah kafamın dibinde öten saatle birlikte kalktım onu kim kurduysa artık her neyse kalkıp bir duş aldım . üstüme mavi salaş bir tişört ve bir kot pantolon giydikten sonra aşağı indim.Selim abi masada yerini  almış gazete okuyordu . Yanına gittiğimde " Günaydın Selim abi." dedim oda bana "Günaydın." dedikten  sonra kahvaltı yaptık.Birlikte okul işlemlerini de yaptıktan sonra Selim abiye  biraz dolaşmak istediğimi söyledim. O da işi olduğu için bana şirketinden bir araba getirtti.Ben ne kadar olmaz dediysemde araba gelmişti.Ben de mecbur o arabaya bindim . Sahile gitmek istiyordum.Sahile geldiğimizde adını bilmediğim ve beni buraya getiren adama beni yanlız bırakmasını söyledim itiraz istemeyen bir ses tonuyla.Denizin olduğu yere yürüdüm.

Saatlerce oturmuş denizi izlerken.Omzuma bir el değdiğinde aniden irkildim. Bu kız da kimdi şimdi. Korkmuş olmalıydı ki biraz geri çekilip "Selam." dedi. Bakışlarımı ondan ayırıp tekrar hafif dalgalı denize çevirdim. Yanımdaki dayanayıp "Saatlerce burada tek başına oturuyorsun , başına güneş geçicek." dedi. Az önceki gibi yine onu duymamazlıktan geldim. Bir an önce beni yanlız bırakmasını istiyordum. Tekrar konuşmaya başlayacakken dudağımı onunkine bastırıp " Bunu mu istiyorsun? Şimdi gidebilirsin!" dedim.

.............

BUSE'DEN (AZ ÖNCE SAHİLDE RÜZGARIN YANINDAKİ KIZ)

Sahile geldiğimden beri onu izliyordum.Sanki başka bir dünyadan benim için gelmiş gibiydi.Çok yakışıklıydı ve o yakışıklı benim olacaktı kalkıp yanına gittim. Beni fark etmemişti. Yanına oturup elimi omzuna koydum. Hızlı ve korkutucu bir şekilde irkildi. Bu beni korkutsada ondan kolay kolay kopmayacaktım.

"Selam." dediğimde yine biraz önceki umursamaz ve bir o kadar da çekici haline döndü. Bu hareketi beni daha fazla heyecanlandırıyordu. Hafifçe sırıtıp konuşma moduma geçmiştim ki birden dudağıma yapıştı. Bu- bu harikaydı. Beni benden alan o kokusu etrafımı sardı. Hiç bir şey olmamış gibi bana bakıp "Bunu mu istiyordun? Şimdi gidebilirsin!" dedi. Ona aldırmadan sırıttım. İşte bu beni etkilemişti. Ayağa kalkıp kulağına eğilerek " Sen benimsin yakışıklı." deyip göz kırptım. Arkama dönüp taksi durağına doğru ilerlemeye başladım. Telefonumu hızlıca cebimden çıkarıp Mine'ye mesaj attım. Sanırım eğlence başlıyor.

............

SarmaşıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin