Duru'dan ( Okula yeni gelen kız)
Sabah erkenden kalkıp hızlıca banyoya girdim. Duşumu aldıktan sonra günlük rutin işlerini halledip eteğimle gömleğimi giyindim. Hafif bir makyaj yaptıktan sonra telefonumla çantamı aldım odadan çıkmadan önce çoraplarımın içinden kulaklıklarımı alıp odadan çıktım. Evet beni deli zannedebilirsiniz ama başka türlü kulaklıklarımı hiç bulamam. Aşağı indiğimde babamla ikizleri öptüm ve evden dışarı çıktım. Bugün yürümek istiyordum o yüzden arabayı almadım. Yolda giderken telefonum çaldı baktığımda eski okulumdan Ayşe'nin aradığını gördüm.
+ Rüyanda mı gördün beni.
- Sana da günaydın Duru. Hem arkadaşımı özlemiş olamaz mıyım?
+ Olabilir ama bu kadar çabuk özlediğine şaşırdım açıkçası.
- Yani kim sana diyor ki kendini okuldan attır?
+ Ama çok eğlenceliydi. Ha ha ha aklıma geldikçe gülüyorum.
- Duru tam bir delisin neyse akşam görüşelim mi??
+ Olur haberleşiriz.
- Tamam öptüm hadi görüşürüz.
+ Görüşürüz bayy.
Telefonu kapattıktan sonra çantanın içine attım ve yürümeye devam ettim. Ya halen okuldan atılma nedenin aklımdan çıkmıyordu. Ama büyük eğlenceydi küçük çocuklara öğretmenler odasında sigara içirtmek offf aklıma geldikçe gülüyordum.
Ben tam dalmıştımki beni kendime getiren korna sesi oldu. Arabaya bakmamla birinin beni geriye çekmesi bir oldu. Ben hala şoku atlatamamıştım. Biri bana “ İyi misin? " dediğini duydum kafamı sese çevirdiğimde benim yaşlarımda birinin bana baktığını gördüm. Bir daha sordu “ İyin misin? " sadece kafamı salladım şoku halen atlatmış değildim. Üstümü düzelttim ve “ Teşekkür ederim." dedim. Gülümsedi “ Galiba yolumuz aynı. " dediğinde önce anlamadım sonra gömleğindeki armada okulun adını görünce bende gülerek “ Evet ." dedim çocuk “ Birlikte gidelim o zaman." ben de “ Tamam olur." dedim. Gülerek yürümeye başladığımda çocuk “ Bu arada benim adım Rüzgar." ben de “ Benim adımda Duru tanıştığıma memnun oldum." dediğimde Rüzgarda gülümseyerek “Ben de memnun oldum." Biz böyle sohbet ederek okula kadar konuştuk. Rüzgarında okula yeni geldiğini öğrendim.
Rüzgara okuldan atılış nedenini anlattığımda kahkaha attı. Ben onun gülüşünü izlerken birinin koluna çarptım ve elindeki kahve üzerine döküldü. Tam özür diliyecktimki kız “ Önüne baksana yürümeyi bilmiyorsan yoldan çekil." dediğinde benim şanterler attı bende “ Yürümeyi bilmesine biliyorum hatta birimlerinin suratına yumruk atmasınıda biliyorum. İstersen senin üzerinde gösterebilirim." dediğimde etrafımızdaki insanlar kıkırdıyorlardı. Bu sefer karşımdaki kız kıpkırmızı olmuştu bana “ Ben şimdi senin varya." dedikten sonra benim boğazımı sıkmaya başladı ben ondan kurtulmaya çalışırken birden krize girdim. Gözüm kararmaya başladı. Nefes alamıyordum birden Rüzgar'ın sesini duydum. “Duru!! Duru!! Beni duyor musun??” dediğinde son kalan gücümle “Çantam” dedim. Sonrada hiçbir şey hatırlamıyordum.
...................
Gözlerimi açmaya çalışıyordum. Ama adeta benim zıttıma açılmıyorlardı. Sesler duyuyordum birileri “ Uyanıyor!!” diyorlardı. Gözümü açtığımda okul revirin de olduğumu gördüm. Babam “ Duru kızım nasılsın?" dediğinde gözlerinin dolduğunu gördüm. Zorlukla çıkan sesimle “ İyiyim baba endişelenme. " dedim babam okul müdürüne dönerek “ Siz neredeydiniz benim kızımı o kız boğazlarken siz hangi cehenemdeydiniz?"dediğinde dayanamayarak “ Yeterrr!!! Baba ben iyiyim hem benim suçum sayılır ben o kıza kazayla kahve döktüm." Babam biraz daha sakinleşmeye başladı. Müdür konuşmaya başladı. “ Beyefendi kızınız bayılmadan önce son dakika söylemeseydi ilacının çantada olduğunu belki daha kötü olabilirdi. Buse kızımızda üzgün onun cezası neyse verilcek." dediğinde bende müdüre “ Ben şikayetçi değilim." dedim. Yataktan doğrularak ayağa kalktım çantamı alıp kapının önüne geldim ve çıkmadan babamla müdüre baktığımda bana ‘bu kız napıyor’ dermişçesine bakıyorlardı. Bende “ Gördüğünüz üzere çok iyiyim böyle krizler ilk kez başıma gelmiyor. Şimdi sınıfıma gidiyorum." dedim ve kapıdan açıp çıktıktan sonra kapattım tam önüme döndümki bir cüsseyle çarpıştım kafamı kaldırmakla Rüzgarla burun buruna gelmem bir oldu. Hemen kendimi toparladım ve biraz arkaya gittim. Rüzgarbenim bu hallerime gülerken ben kızardım biraz. Rüzgar “ Böylece bana iki can borcun oldu. Son dakika çantandan ilacı ben ağzına koyup sıktım gerisini hemşire halletti." gülerek bunları söylerken bende ona “ Sen can kurtaran falan mısın hep benim hayatımı kurtarıyorsun da?" dedim bana “ Eee sakar bana bu borçlarını nasıl ödemeyi planlıyorsun??” bende “Sakar mı ?? Ben mi ben ve sakarlık alakamız yok bir kere." dediğimde güldü ve “ Senle işimiz var sakar." dediğinde bende güldüm. Ona bu sefer “ Eğerr sınıfa gitmezsem bu sefer öğretmenden azar işitcem." dediğimde bana “ Hangi sınıf ??”deyince bende “ 11\ D eşit ağırlık " diğince oda “ benle sınıfın karşı karşıya.” dedi. Biraz üzüldüm aslında keşke aynı sınıf olsaydık. Rüzgar “ Hadi gidelim." dedi. Bende başımı sallayıp merdivenlere doğru yürümeye başladım. Herkes bana bakıyordu. İlk günden sorun çıkartan hastalıklı bir insanmışım gibi. Sonunda sınıflara geldiğimizde Ben Rüzgara “Sonra görüşürüz.” dedim ve sınıfa girdim. Herkes bana bakıyordu sanki uzaylı biri gelmiş gibi. En arka sıraya geçip oturdum. Önündeki sırada oturan kız arkasına dönerek “ Merhaba ben Çiçek." dedi gülümseyerek bende gülümseyerek “Bende Duru." Çiçek “ Senle iyi anlaşıcaz galiba." dedi. Bende “ Galiba." dedim gülerek. Çiçek önüne dönünce bende kulaklıklarımı telefona takıp müzik dinlemeye başladım. Taki sınıfa adının Buse olduğunu öğrendiğim kız gelene kadar. Kulaklıklarımı çıkardım ve çantama koydum. Oda beni görünce sinsice güldü ve yanıma geldi. “ Kalk oradan orası benim yerim fare." ben de “ Senin tapulu yerin değil ya git başka yere otur." dediğimde biraz daha gülümsemesi yüzünde büyüdü. “ Galiba bu sabahki gibi rezil olmak istiyorsun ha ezik.” dediğinde bende dayanamadım ve “ Ya sende Ayzermır falan olmalı üstüne kahve dökülüp rezil ve ezik olan sendin." dediğimde Buse kıpkırmızı oldu ve tam elini kaldırdı Rüzgar arkadan Busenin elini tuttu ve “ Yeter artık sen ne yaptığını sanıyorsun??” dediğinde Buse “ Tamam ama bu burada bitmedi sen bu yakışıklıya dua et." dedi ve gidip ön sıralardan birine oturdu. Rüzgarda yanıma oturdu. Ben şaşkın şaşkın ona bakarken o bana döndü ve sırıtarak “ Ne var yoksa borçlarını nasıl ödiceğini mi düşünüyorsun??” dediğinde bende biraz geçte olsa “ Hayır. Senin bu sınıfta ne işin var ? Onu düşünüyorum.” bana “Sınıfımızda fazla öğrenci vardı bu sınıftada 3 kişilik yer vardı kura çekildi ben, Buse ve Mine çıktı. Bizde geldik. Eee sakar sorgun bitti mi ?? " dediğide ben ağzım açık onun o uzun konuşmasına dalmıştım. Bu yüzden sadece sorusuna başımı salladım. Hoca derse geldi ilk gün diye tanışma fastlı, yer değiştirme vb. Şeyler yapıldı ama ben Rüzgar'a çaktırmadan bakmaya çalışıyordum.
Bilmiyorum daha bu gün onunla tanıştım ama nedense beni kendine çekiyordu. Of saçmalama Duru ilk günden aşk mı çok saçma. Sirkelenip kendime geldiğimde Rüzgarın bana baktığını gördüm. Ona “ Neden öyle bakıyorsun?” dediğimde gülerek “5 dk. dır zil çaldı ve sen öylece oturuyorsun sanki transa girdin." dediğinde birşey demeden sınıftan çıktım. Lavaboda elimi yüzümü yıkadım. Tam çıkıyordumki birden her yer karardı ve biri ağzımı tuttu. Neler oluyor burada? Tam konuşacaktım ki ağzıma bastırılan bez sayesinde bayıldım...
Vote istiyorum gençler ilgili alanlara duyurulur!! :))