Sebuah Budak Kecil Menangis Dan Memanggil Nama Ayah. Dia Menangis Dan Nak Minta Tolong Sebab Ayah Dia Terluka
Ali "Aleesya,Kau Kena...Ugh..Pe..Pe gi lah"
Aleesya "Ayah Janganlah Pe gi. Aleesya Nak Bersama Ayah & Mama''
Rudy "Mane Lelaki Tu Hah?!! Cepat Cari Die!!"
Ali Memeluk Aleesya Di Luar Rumah. Sebab Aleesya Kena Lari Dari penjahat,Alicia Pon Ade Kat Tempat tu dan Membawa Puteri Kecil Dia Yang Tengah Bersedih.
Alicia "Jom Ikut Mama. Kita X Boleh Ade Kat Tempat Ni"
Aleesya "Tapi Mama? Aleesya Nak Ayah Kembali"
Alicia "Nanti Ayah Kau Selamat,Yang Penting Kita Lari Dulu"
Selepas Alicia & Aleesya Keluar Dari Rumah. Nampaklah Ali Tengah Cabut Dari Kejaran Konco Konco Rudy,Dan Akhirnya..
Konco 1 "Tangkap Diee!!"
Ali "Hah...Hah...A..Aku Kena Lari.."
Aleesya "Ayah...Cepatlah"
Ali "Aleesya..Alicia..Hah!!"
Alicia & Aleesya "Hah?!"
Rupanya Ali Tertusuk Pisau Dari Rudy dan Terjatuh Sampai Darah mengalir.
Rudy "Ceh...Boleh Tahan"
Ali "Ka...Kau Rudy!"
Rudy "Mati lah kau"
Ali "A...Aleesya"
Aleesya "Ayah...Tidakkk!!!!"
Alicia "Aleesya Jangan"
Aleesya "Ayah...Jangan!!! Ayah!!!"
Lepastu Rupanya Tu Mimpi Alicia, Alicia Mimpi Sebab Tragedi Ali Tertusuk Pisau.
Alicia "Hah!!! Uh..Uh...Mimpi Je.. Untung Aku. Aleesya..Maafkan Mama Ye dah kejutkan Kau kat Perut Mama"
Alicia Bagikan nama Aleesya Binti Ghazali. Sebab Alicia x nak Ali Bagi nama yang teruk. Selepas Bangun tido, General Rama Datang Ke Rumah Dr.Ghazali tuk Mengenai Penculikan Ali
(Ting tong!)
General Rama "Alicia...Kau Ade Kat Rumah?"
Alicia "Eh? Tu Cam Suara Papa"
General Rama "Alicia..Cepat Buka Pintu Ni"
Alicia "Oh Hai Papa.. Selamat Pagi"
General Rama "Nampaknye Kau Kena Berehat Kat Rumah Ni Alicia. Kamu Pastikan Anak Kau Tu Oke Je Kat Dalam Perut kau"
Alicia "Papa. Erhm? Papa Dah Jumpa Ali Keh?"
General Rama "Papa Masih Cari Lokasi Persembunyian Rudy & Ahmed"
Ejen Rizwan "Saye Dah Scan Lokasi Terkesan. Rumah Persembunyian Rudy & Ahmed Ade Kat Kuala Lumpur"
Alicia "Jauh Sangat?! Gile Betul Lah Rudy Tu. Sampai Hati Culik Ali"
General Rama "Sepatutnya Kita Rancangkan Misi Ni. Papa Akan Bagi Misi Ni Ke Kawan Kawan Kau"
Alicia "Saye Nak Ikut Papa!"
General Rama "X Boleh. Nanti Anak Kau Cedera Nanti Cam mane. Kau Baharu 5 Bulan Kandung Die,Papa Nak Kau Berehat Dahulu"
Alicia "Papa Ni X De rasa Sayang keh?! Alicia Nak Bantu Kawan Kawan Alicia dan..."
General Rama "DEY!!! Alicia.. Dengar sini. Papa X mau kau Terluka Sebab Apa pon. Misi Ni kan Bahaya tuk kau,Anak kau nanti cedera"
Alicia "Hah..Ba..Baiklah Papa"
General Rama "Rizwan. Kumpulkan Semua Teras dan bagi misi ni kepada teras masing masing"
Ejen Rizwan "Baiklah.. Tiade masalah"
Ali Masih Terluka sikit,Dan Ali Terbangun dari pengsannya. Sampai sampai Perut Ali Lapar
Ali "Haduh...Laparnye.."
Ahmed "Nah..Makan lah"
Ali "Hah? Kau Kenape"
Ahmed "Aku x nak kau mati kat sini. Aku kat sini sebab nak tolong kau"
Ali "Kenape Kau Bantu Rudy Tu"
Ahmed "Sebenarnye Aku Ni Berpura pura Jahat pada kau.saye nak Kau bebas dari Tempat ni. Hah dah terlepas"
Ali "Kau..Kau Memang hebat"
Ahmed "Hehe.. Tunggu apa lagi. Cepat Cabut Dari tempat ni"
Ali "oke.. Terima kasih dah tolong aku"
Ali kabur dari Rumah rudy. Dan Rudy tengah Tido pulas kat Biliknya.. Ali bergegas Cabut dan sampai kat Luar. Ali Segera Berlari dan Mencari Kenderaan Cam Taxi.
Rudy "Hooamm...Uh..Aku kena Tengok Budak Sampah Tu. Ahmed!! Ahmed!!"
Ahmed "Ye Rudy"
Rudy "Bawa Aku kat Tempat Budak Sampah tu"
Ahmed "Tapi Kau Kena Sara"
Rudy "Sarapan Nanti je. Aku nak tengok die"
The End
YOU ARE READING
My Ejen My Lovely (TAMAT)
RomanceIni Cerita Pasal Ali Bin Ghazali Dengan Alicia Dikehidupan Selepas Diorang Berdua Melawan Musuh. Tetapi Ali & Alicia Ni Dah Kahwin Sampai Kebahagiaan Rumah Ali Menjadi Kacau Sebab Tak Dapat Rileks Ngan Isteri Die Alicia