Part 2

62 4 0
                                    

Ikhwan masih bengang dengan abangnya. Mana tak nya, Izmeer bukan sahaja tinggalkannya tapi...

Aku berlari ke kereta. 'Tak guna betul Izmeer ni. Apa salah teman aku dulu' pikir Ikhwan dalam hati dia.

Baru aku nak bukak pintu tiba-tiba,'Lock.Shit.'

"Meer bukaklah. Tak lawak lah Meer." aku cuba berlembut dengan abang aku ni. 'Kau tunggu aku masuk kereta. Siap kau.'

Kereta jalan ke depan. Aku dah bengang. "Meer. Tak yah babi sangat. Suruh lah driver berhenti babi." Ikhwan dah maki hamun abang dia.

Sakit hati aku tengok dia gelak dalam kereta tu. Aku tahu ni keje jahanam dia ni.

Last-last dia suruh aku jalan kaki sampai guard. Baru kereta tu berhenti.

Aku masuk dalam kereta aku diam dulu. Dia dah gelak macam orang gila dah.

Izmeer POV

Aku dah tak tahan gelak dah tengok Ikhwan kena jalan ke kereta. Puas hati aku dapat kenakan dia. Memang dia asik kene buli dengan aku.

Aku pelik gak. Dia masuk kereta diam je. Biar lah dia bengang lah tu. Aku dah mengiring ke kiri nak tidur walaupum aku tahu kejap je nak sampai rumah.

"Argghhhhh babi kau Ikhwan."

"Wan dah wan. Jangan gigit aku. Dah Wan jangan gigit aku. Wan sakit Wan."

Aku tolak kepala dia. Baru dia stop.'Babi betul adik aku ni. Berbekas tangan aku.' geram Izmeer.

"Padan muka kau. Siapa suruh kau kenekan aku tadi. Padan muka kau." kata Ikhwan sambil jelir lidah dia.

"Kau pikir comel ke jelir lidah macam tu? Macam anjing snapchat filter dah." kata Izmeer bengang.

"Alah. At least cantik sikit anjing snapchat tu depade kau rupa anjing pun takde. Hahahahahahha" kata Ikhwan.

"Aku bukan spesies anjing macam kau eh. Aku manusia. Lainlah kau. Banyak habitat.
Kau tengok tu dalam hutan tu?" kata Izmeer.

Mata Ikhwan melilau cari apa dalam hutan tu. Tapi dia tak jumpa ape ape.

"Kau nampak dalam tu ada spesies kau? Spesies beruk." kata Izmeer lalu gelak macam orang gila.

'Cis,aku diperbodohkan dengan abang aku lagi. Silap lah aku percaya dia ni.' kata Ikhwan lalu membuang pandangannya ke luar tinkap. Tapi sebelum tu dia dah jeling abang dia dulu. Macam lah abang dia kisah kan dia gelak lagi kuat adalah.

End of flashback.

Mereka pun tiba di rumah keluarga. Kelihatan kereta Angah dan Along terpakir elok di situ. Cis, elok ape. Senget tu.

Mereka pun masuk dalam rumah. Kedatangan mereka di sambut gembira oleh keluarga. Sesungguhnya Izmeer dan Ikhwan sangat merindui keluarga mereka.

Ikhwan POV
"Iz asal Mama tengok makin gemuk ni? Iz makan ape dekat hostel?" tegur Mama.

"Hahahahahaha. Dia memang gemuklah Ma. Dia je perasan dia sado. Wan ni ha yang sado bukan dia." kata aku mejengkalkan abangnya.

Hutang dia dengan aku tak habis lagi. Tunggu lah hari ni aku bulu dia punya.

"Kau diam eh Wan. Mana ada lah Ma. Iz makan pun tak Ma. Aku sado okay. Kau tu hah memalam suka makan Mc'd dengan Hadi macam aku tak tahu." kata Izmeer kenekan aku balik.

Last-last aku diam je. 'Kau tunggu kau Meer. Masa kau belum sampai lagi.' pikir Ikhwan dalam hati lalu membuat muka sengih tak jadi dia tu.

Heh kau pikir kau hensem ke Wan. Aku seribu kali lagi hensem.Chit.

______________________________

Sorry gais. Chap ni hambar kit. Sis kekeringan idea. Mintak maaf banyak2. Inshallah sis akan update esok. Tak tentu sbb sometimes sis malas.mwahahahhahagah

Love yah Xoxo
Shaf.

Sixth Sense Where stories live. Discover now