Ik word wakker door een schreeuwende Lilly. Da's maar goed ook, want anders had ik me verslapen! 8:30. Gisteravond was ik zo moe dat ik vergeten was mijn wekker te zetten! Of was het omdat ik gewend ben dat het zomervakantie is? Maar goed. Vandaag is mijn eerste dag in groep 6! En Lilly's eerste dag in groep 2! En Levy's eerste dag in 4 VWO! En Leny's eerste dag in groep 8! ,,Lindsey! Ben je nou nog niet wakker!?" roept mijn moeder van onderaan de trap. ,,Wel hoor!" roep ik terug. Snel ren ik naar mijn kledingkast, pak een roze jurkje, trek hem aan en ren de trap af. Ik pak mijn tas in en ren de deur uit.
Als ik op school aankom zit de hele klas al op zijn plaats. Ik zeg de meester gedag en ga op het enige lege plaatsje zitten. Wow! Da's fijn! Eindelijk weer hogere tafels! In groep 5 moest ik het hele jaar die tafel optillen met mijn benen en daardoor haalde ik met schrijven altijd een 6,5! Gelukkig kan ik hier weer normaal zitten. De meester begint met rekenen. Daarna met taal. Daarna hebben we pauze. Dan spelling. Daarna lezen. Dan weer pauze en als laatste knutselen. We knutselen een vlinder. Een 3D vlinder. Die echt kan vliegen.
Als ik thuis kom, ga ik zoals gewoonlijk even op zolder kijken of mijn moeder daar is. Ze is er niet. Maar wie er wel is, is Lilly. ik zie dat ze ergens naar kijkt. ik zeg haar gedag en kijk waar ze naar kijkt. Dan schreeuw ik het uit. ,,OMG! OMG! OMG! OMG! OMG! OMG! O.M.GGGGGGGG! Een ouija bord!" ,,Een wietie-wat?" vraagt Lilly. ,,Een ouija bord! Daarmee kan je geesten oproepen!" gil ik. ,,Oooooh! Dat wil ik doen!" zegt Lilly. ,,Nee! Daar ben jij nog te jong voor." zeg ik een beetje rustiger. ,,Nou, het mag van mij wel, maar mag het ook wel van Levy en Leny? Die willen vast ook wel meedoen. Dus ik kan het niet beloven, oké?" zeg ik. ,,Nou, maar ik ga ermee akkoord!" lacht ze. Het is nu 14:30, en Leny komt pas om 15:01 thuis. En Levy zelfs pas om 17:01! Dus Lilly moet nog wel even een paar uur wachten! Maar Lilly is soms ook best wel slim. Zoals nu. Want ze zegt: Kunnen wij niet alvast alles klaarleggen? Dan hoeven we of jullie straks niets meer klaar te leggen! Slim hè?" Oké, Lil hoeft dan ook niet zo op te scheppen zo van 'Slim hè?'. Maar ik moet toegeven: het is wel slim!
Uiteindelijk zijn we klaar. En inmiddels is het al 15:01! Ik hoor de huissleutel in het sleutelgat. Leny stapt het huis binnen en rent de zoldertrap op. Als ze het bord ziet, gilt ze net als ik: ,,OMG! OMG! OMG! OMG! OMG! OMG! O.M.GGGGGGGG! Een ouija bord!" ,,Haha! Dat zei Lindsey net precies ook!" lacht Lilly. ,,Leny, als Levy thuis komt gaan we het proberen. Maar zou jij het goed vinden als Lilly meedoet?" vraag ik aan Leny. ,,Vind jij het goed?" vraagt ze aan mij. ,,Ik wel, maar de vraag is aan jou en Levy." antwoord ik. ,,Prima! Als ze het maar niet verknalt!" zegt Leny met een boze blik op Lilly. ,,Ik stuur Levy wel een Appje." Ze pakt haar mobiel erbij en stuurt dit naar Levy:
Leny: Hey Leev! Lindsey en Lilly hebben een OUIJA BORD gevonden! Vind je het oké als Lilly ook mee mag doen?
Levy: Prima! Als ze het maar niet verknalt!
Leny: Hé! Ik zij net precies hetzelfde! :)!
Levy: IK kom er zo aan! De 2 laatste lessen vallen uit! Tot zo!
,,Zo! Leev komt er zo aan. Zijn laatste 2 lessen vallen uit!
JE LEEST
ouija bord what happens?
HorrorLilly, mijn jongere zusje, Leny, mijn oudere zus, Levy, mijn oudere broer en ik vinden op de zolder een ouija bord. Natuurlijk snapte Lilly er niks van. Ze wou perse meedoen. We gaven haar één kans. En ze verknalde het. Ze hield zich niet aan de bel...