Hoofdstuk 2

16 0 0
                                    

We zitten in een kring om het bord heen. Het is 00:00. Misschien een beetje heel erg laat voor een meisje van 5, maar het is morgen weekend! Dus het kan wel voor 1 keertje. Met zijn allen houden we 2 vingers op de muis. ,,Wie stelt de vragen?" vraag ik. ,,Ehh, doe jij maar!" bibbert Leny. ,,Zo te zien is er iemand bang!" lacht Levy. ,,Houd je bek!" roept Leny boos. ,,Oké, oké! Rustig maar!" zegt Levy. Broers toch... ,,Maarreh, ik stel dus de vragen?" vraag ik. ,,Nee! Ikke doen!" roept Lil. ,,Nee!" antwoorden Levy, Leny en natuurlijk ik, Lindsey. ,,Wat zou ik als eerste vragen?" vraag ik. ,,Of ze hier is natuurlijk!" roept Leev. ,,Geest, als u hier bent beweeg dan alsjeblieft de muis naar Yes." zeg ik. Er gebeurt niks, maar opeens beweegt de muis. En het gaat naar Yes! ,,Is het goed als ik nu vraag hoe hij/zij heet?" vraag ik. Leny knikt. ,,Beste geest, hoe heet u?" De muis beweegt naar de J, dan de A, dan de M, dan de E, en als laatste naar de S. ,,Dus u heet James?" vraag ik. De muis beweegt naar Yes. ,,Achternaam?" vraag ik. De muis doet dit: L-I-V-V-I-A-S. ,,Dus u heet James Livvias?" vraag ik opgewonden. Weer gaat 'ie naar Yes. ,,Hoe oud bent u?" De muis verschuift naar de 1, en dan naar de 2. 12 dus. ,,OMG! James is even oud als ik!" gilt Leny. ,,Boeit niet. Lindsey, wil je een teken vragen?" vraagt Levy. ,,Uhhm, oké." stamel ik. ,,James Livvias. Wil je een teken geven?" De muis doet dit: w-a-t-m-o-e-t-i-k-a-l-s-t-e-k-e-n-d-o-e-n-d-a-n-? ,,Wat moet ik als teken doen dan?" herhaal ik. ,,Laat de vaas omvallen." zegt Lilly. De vaas valt om en het geluid is zo hard dat we er zelf van schrikken!

ouija bord what happens?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu