Adım Açeyla. Benim okuduğum okul bir köy okuluydu. Ama babamın işi yüzünden bir süreliğine İzmir' deki bir koleje yerleştim. Ben köy okuluna alışkın olduğum için ilk günlerde çok zorlandım. Bir süre sonra tam okula alıştım. Gün geçmeden modern hayatı öğrendim ve herkesin dikkatini çekmeyi başarmıştım. Sınıfta Uğur adında bir çocuk vardı. Çok şeker ve samimmiydi. Okulda düzenlenen çay partisine beni davet etmiş ve benimle gitmek istiyordu. Ama ben Polina'ya söz vermiştim ve onu kıramazdım. Partiden bir gün önce elbise almak için merkezdeki mağazalara bakmıştık. Herşey güzeldi ama ilgimi çeken tek şey vardı. O da; bordo pilese etek, siyah büstiyer ve mavi kot ceket idi. Hoş gözüküyorlardı. Onları satın alırken, Polina da ;Straplez bir elbise almıştı. Eve dönünce annem kıyafetlerimi inceledi.
-Ne zaman çay partisi?
-Yarın okuldan sonra.
-Biz üç günlüğüne yokuz. Seninde evde patronun oğluyla kalmanı istiyorum.
-Kimmiş bu oğlu? adı ne ki?
-Adı Uğur seninle aynı sınıftaymış.
-Bizim Uğur'la yani !!!
Sabah olunca okula hazırlandım. Bu gün çok güzel bir gün olacaktı bence. Okula gelince Uğur benim yanıma geldi.
-Selam fîstık
Çok sammiydi ve bu tavrı hoşuma gitmemişti.
-Selam Uğur.
-Partiye geleceksin dimi?
-Evet, geleceğim. Peki sen?
-Tabiki, bu fırsat kaçmaz.
Zil çalmıştı herkez derse girdi. Dersin sonun da partiye hazırlanmıştık. Partide çok eğlenmiştik ama partinin sonunu görmeden yere düşmüş ve bileğimi burkmuştum. Eve de Uğurla gitmek zorun da kalmıştım. Karnımız açtı ve ne yesek bilemiyorduk. Ama Uğur:
-Bence en güzel yemek makarna. Sence?
-Ben sana uyarım, sıkıntı yok.
-Tamam o zaman yemekler benden, dedi.
İçimden bir ses kusacağımı söylesede acıkmıştım. Yemeği hazırlamış ve beni çağırıyordu. Yemek tam aksine harikaydı.Bu işte bir şüphe vardı. Aslında pek güzel yapacağını düşünmemiştim. Yemekleri yedikten donra uyuduk. Günümüz çok eğlenceli geçmişti.
Bir kız olarak sabah erken kalkıp, kahvaltıyı hazırlamam ve Uğuru uyandırmam lazımdı. Sabah olunca bütün dediklerimi yaptım ve Uğuru uyandırdım. Kalkıp lavaboya girdi. Bende üstümü giyip okula hazırlandım.O da lavobodan çıkınca kahvaltıyı yaptık. Uğur;
-Kahvaltı için teşekkürler Açelya, dedi.
-Bir şey değil. Doyduysan okula gidelim, dedim.
-Hadi o zaman Açelya.
Okula gelince Polina'yı gördüm. Bana;
-Ne yaptınız dün Uğur ile ?
-Bir şey yapmadık. Normal geçti işte, dedim.
Okul bitince Uğurla beraber eve döndük. Karnımızı doyurduk. Film izlerken,Uğur;
-Mısır ve kahveye ne dersin?dedi.
-Güzel olur ama ben yaparım, dedim.
Mısırı yerken kapı çaldı. DİN DON DONNN... Gelen Polina'ydı. Çok korkmuş haldeydi.
-Ne oldu Polina?
-Açeyla bizim eve hırsız girdi. Bu gün sizde kalabilirmiyim?
-Tabiki ,hadi geç içeri.
-Merhaba Polina. Geçmiş olsun.
-Sağol Uğur.
Biz oturup film izlerken, hepimiz yorgun düşüp uyur kalmıştık.Neyse ki yarın cumartesiydi ve okul yoktu. Sabah olunca kahvaltı yaptık. Herkez halletmeye gitti. Biz de Polina'yla alışverişe gitmiştik. Alışveriş bitince herkez evine gitti. Artık gün sona ermişti ve annemgil eve geleceklerdi.