Aq dibawa ke dalam kereta lelaki itu.aku menangis teresak-esak kerana ketakutan yang teramat sangat.aku diikat dan ditutupkan mata..pandanganku kabur
"Woi betina..kau boleh diam tak..?dari tdi nangis.."sergah lelaki itu.aku pula semakin takut dan terus menangis sambil memanggil nama ibuku..tetapi.mulutku pula disumbat dengan kain..
"Ha..nak nangis sangat kan..itu makannya.."
Aku terus memaki dalam hati..."dasar jantan sial..aku harap aku dapat lepaskan diri"
Akhirnya..aku sudah sampai dirumah lelaki itu..tetapi aku tidak tahu keadaan rumah tersebut kerana mataku masih lagi tertutup..aku diangkat masuk ke dalam rumah itu dan aku dikurungkan didalam bilik diatas katil..aku masih belum nampak apa apa dan tanganku masih
"tidur dulu ye sayang..esok abang layan sayang..muahh"ujar lelaki itu dengan nada romantik."babi betul jantan ni..mesti dara aq hilang esok.."aku memikirkan strategi untuk melepaskan diriku..
Tidur aku tak lena sebab fikirkan nasib mak aku..adakah dia telah tiada?..tak semena ii air mata aku deras mengalir..mengenangkan bapa sial mcm tu..mmg neraka tempat dia
"Hai syg..dah bangun ye..kita breakfast dulu ya.."pelawanya manja.."aku nak balik laaaa...tolongg aku..aku nk balikk"aku meronta supaya lelaki sial tapi kacak ini melepaskan aku..
"Tak boleh syg..abg dh beli syg..syg abg punya selamanya"bisiknya manja..hati aku tiba ii sejuk dengan soft spoken dia.."apa jadi ngn aku ni..patutnya kau maki dia aira...apa jdi nii..kenapa kau diam"aq bersoloroh dlm hati
Aku pon makan dengan breakfast yang dia bawak tdi..dia menyuap lembut di dalam mulut ku "sedap tak?"tnya lelaki itu.."biasa je"jawabku pantas.
Selepas makan..aq cuba tnya satu soalan spontan kepadanya "kenapa kau kene beli aku?"tanyaku lantas.."sebab ayah syg kan berhutang..dia tk mampu bayar..dia jual la syg dkt abg..bgi abg ayah syg tu tk guna.."cakapnya lembut.."haa..tau pon..sampai bila aq kene kurung kat sini eh?"rungutku..tiba ii dia merapati aku "kahwin dengan abg..abg janji akan jaga aira sebaiknya..sebenarnya abg dah lama suka aira sejak aira ada depan mata abg"pintanya romantis..aku terkedu..tambah terkejut..kenapa aku?..dah la dia beli aku..dan nak nikah dengan aku?
"Takpe ii..abg bagi masa untuk syg fikir..tpi..kalau syg menolak..terpaksa la syg jdi hamba abdi abg"..ujarnya dengan nada mengugut..aku menjadi buntu..kalau aku nikah..aq akan bebas..n aq akan balas dendam dkt ayah durjana aku tu kan...siaplah korg..hidup korang takkan aman.
Bersambung
P/s:apa yg aira akan buat ni??..stay tuned gais...btw sorry lama tk update..bcause bz ngn exam.
YOU ARE READING
Dendam Semalam
RandomMengisahkan Aira yang dijual oleh bapa tirinya hanya kerana untuk melunaskan hutang...Aira dulunya periang,360° berubah...dia kini penuh dengan dendam terhadap ayahnya