Tengku Ziad Luqman 👆

91 1 0
                                    

" Wany tahu?"soal Encik Rosli ingin tahu. Ziad menggeleng-gelengkan kepalanya. "Tak." Encik Rosli senyap sambil melepaskan nafasnya. Apa Yang diceritakan oleh Ziad seperti menantunya itu sedang disihir oleh seseorng . Tanda-tanda sudah ada . Tetapi dia tidak boleh membuat satu kesimpulan yang boleh menuduh kepada seseorng." Risau dia takut pulak," jelas Ziad. Wany kerap pulang lewat. Naming tidaklah terlalu lewat. Sebelum pukul 10.00 malam,isterinya sudah berada di rumah . Begitu tugasan Wany sebagai seorang Penolong Pengurusan Bankuet 2 Di Hotel Airisz. Encik Rosli tersenyum secubit. Mengangguk-anggukkan kepalanya." Ada amalkan apa yang ayah suruh?"soal Encik Rosli ingin tahu. Dia ada meminta Ziad mengamalkan beberapa ayat al-quran untuk menghindarkan daripada sihir dan syaitan. Bukan kepada Ziad sahaja dipesannya,tetapi kepada Wany sudah dipesannya juga." Ya.ayat kursi tu memang menjadi amalan data,tapi surah al-Baqarah tu saya baca tiga hari sekali,"jelas Ziad. Namun banyak ayat-ayat lain ini Yang diamalkan untuk melindungi dirinya,isteri dan anaknya. Encik Rosli mengangguk-anggukkan kepalanya tanda faham." Kadang2 kita tak tahu. Bila amalkan itu dan ini,kita masih lagi terkena sihir-sihir begini. Kalau diizinkan oleh Allah SWT, maka jadilah... Kunfayakun dengan  berkehendakan dari-Nya. Dan kita tidak dapat nak tolak. Kerana apa yang terjadi itu Ada kebaikan Dan hikmahnya,"jelas Encik Rosli dengan panjang lebar(letih tgn author menaip)😂...Ziad mengangguk-anggukkan kepalanya." Tapi apa-apa pun, kita cuba untuk hindarkan semua. Balik nanti kita jumpa dengan Ustaz Syarifudin." Encik Rosli terus memberi cadangan. Bimbang pula hatinya mendengar cerita Ziad, terutamanya kehidupan Ziad dan Wany yang bahagia pasti ada yang tak senang hati atau dengki." Ada me orang nk dengki dgn sya ni,ayah? Saya bukan ada kacau periuk nasi orng and maki hamun orng,dgn semua orng sya senyum."keluh Ziad menggeleng-gelengkan kepala apabila dapat menangkap maksud pada kata2 lelaki itu sebentar tadi." Selagi bernama manusia,nafsu tu sentiasa nak memburu kepuasan hati yang tidak mendatangkan kebaikan. Bila akal dikawal oleh nafsu,muncullah segala perasaan.Tak pasti orng tu maki orng or kacau periuk nasi sesiapa kalau orng nk dengki. Kita bahagia pon orng dengki,orng blh kata ,"just Encik Rosli. Kecut Ziad mendengar kata-kata lelaki itu. Dia melemparkan pandang me laut yang tidak kelihatan. Gelap gelita. Yang kelihatan adalah bot-bot nelayan yang kelihatan berkelip-kelip . Mungkin mereka sedang mencandat sotong." Dah...jangan fikirkan sangat semua tu, Ziad . Berdoa agar sentiasa dilindungi dan banyak-banyak amal apa yang Ziad sedang amalkan sekarang. Hanya dia tempat kita berlindung dan insya-Allah, Dia akan sentiasa melindungi kita,"nasihat Encik Rosli lagi. Melihat wajah muram Ziad,hatinya menjadi tidak senang. Dia tidak mhu kebahagiaan yg dimiliki oleh Wany dan Ziad hancur dek kerana perasaan asad dengki seseorng itu. Siapalah yg dengki dgn ank dan menantunya itu. Tetapi benarkah? Atau mungkin ia sekadar perasaan Ziad Sahana? Mujurlah dia tidak menuduh sesiapa.

Author smbung esk yer😊jgn lupa vote 😘sorry klau typo

KERANA MU AKU RELA!Where stories live. Discover now