_Hindistan 'da ineğe tapmak_

169 13 16
                                    

Merhaba sevgili okuyucular, ilk konum_ Hindistan'da ineğe tapmak_ olucak.Tabiki herkesin kendi inanışı ama bana çok ilginç gelen bir konu ,neyse bakalım siz neler düşünecek siniz.
Hindistan dünyada en çok büyükbaş hayvana sahip ülkedir ama bu kaynaktan yararlanılamamaktadır. Hinduculuğun başlangıcından beri inek Hindistan'da en kutsal hayvan olarak görülür. İstemeyerek de olsa ineğin öldürülmesi büyük bir günah sayılır.
Hindistan'da sokaklarda sıcaktan bunalmışiyice hantallaşmış bir deri bir kemik kalmış ineklere rastlanılması gayet doğaldır. İnekler cadde ve sokaklarda diledikleri gibi dolaşıryaya kaldırımları üzerinde güneşlenirtapınaklara girer pazar yerlerini pislerler kimse onlara ilişemez hatta saygıyla selamlarlar.

Toplumun bir kesimi açlık sınırında iken ineklere gösterilen bu ayrıcalık dışardan gelenlere anlamsız gelebilir ama bunun ardında sadece dinsel inançlar değil hayati gıda maddelerini koruma içgüdüsü de vardır.

İneğin önemi beş ürünü yani süt peynirtereyağı dışkı ve idrarını insanlığın yararına sunmasıydı. Dışkı tezek gibi yakacak olarakidrar ise tedavi amaçlı kullanılıyordu. Bu mükemmel hayvanı kesip bir kerede etini yemektense ürünlerinden daha uzun sürede ve pek çok insan tarafından faydalanılabilirdi. İneği temsil eden bir Tanrı da olmadığından ineğin bizzat kendisine saygı gösteriliyordu. İneği kesmek Tanrıyı öldürmekle eşitti.

Bugünkü Hindistan nüfusunun çoğunluğu Hindu'dur. Hinduculuk belirli bir kurucusu olmayan 'Veda' isimli ilaheler ve şiirleri esas alan çeşitli ırktan ve kültürlerden insanların dinsel inanç ve uygulamalarını içinde eritençok tanrılı karmaşık ama sürekliliği olan bir dindir.

Okuduğunuz için teşekkürler 😊
Beğendiysen iz oylamayı,
Yorum yapmak istiyorsanız .yorum yapmaya çekinmeyin arkadaşlar.
Ve bunları yazma nedenim unutmayın ki "bilgi paylaştıkça çoğalır" ..sonraki konumuzda görüşmek üzere bayy😊

İlginç bilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin