♡ 1 ♡

77 9 0
                                    

Annyeong ! Soyul imnida . First day , aku jejak kaki aku dekat Seoul ni . *smile* . aku datang Seoul ni bersebab ,, aku dapat masuk art highschool ? emm lebih kurang nama dia cmtu .

skip -

aku naik bas yang lalu lalang depanku . woo ,, bas un lawo . sit dia ,, meletop hawau reciks . " tumpang tanya , sit sebelah ni ad orang ? " soal seorang yeoja . aku hanya mengangguk . nampak mcm dak-ii highschool . aipp ,, tkkan highschool kt sini pakai baju biasa ?

*berfikir sejenak*

woah . lupa ,, harini off day . woahk .

- skip -

sampai depan pintu gate tu . terus hilang arah tuju . dh la tkpernah datang sini . aishh ,, kalau aku duduk ngan nenek aku pun tkpe tp tulah eomma memaksa . shit tui . ' kanan kiri ? ' soal diriku . haih . bagi laa petunjuk waduh .

" opps sorry "

yeoja berpakaian casual itu meminta maaf . " gwenchana . " balasku .

" eh . awak new student ? " soalnya .

" nae . annyeong ! Lee Soyul imnidaa "

" soyul ? nice name tho . " senyum yeoja tuh " Song Jisu . "

" mareyy saya tunjukkan pejabat untuk awak " ajak Jisu .

💎💎💎

" awak duduk mana ? dari highschool mana ? " Jisu menyoal aku . kenapa dia tanya soalan mcmtu ,, nanti dia tknk kawan ngan aku sbb aku anak dr kampung bukannya bandar . " Yeosu . " jawabku . " Yeosu ? wow ! lawa tempat kt situ . saya suka . " pujinya . ewah-ii ntah-ii ngutuk negeri keamanan aku .

" sekarang awak duduk mana ? awak duduk hotel ke motel ke homestay ke rumah sewa ? " soalnya lg . adu manyakk soalan betul la minah ni mengalah wartawan upahan .

" saya duduk dekat Diamond Town ( rekaan semata-ii ) . "

" Di .. di . amond Town ? " gagap jisu . pahal minah ni ? -_-

" Ya . saya sewa rumah encik Kim Mingyu " tambahku .

Jisu mengundurkan diri dari ku . semakin lama semakin jauh . " wae jisu ? what wrong ? " tanyaku dengan penuh persoalan di fkiranku .

" anii . sayaa .. cuma .. "

" cuma ? "

" saya ad kerja yg belum diselesaikan . mianhae . and ... take care . jaljayo ! " Jisu terus meninggalkan aku .

' WAE ?! APA SEMUA NI . dia tk suka aku ? ke sbb muka aku hodoh ? hm . whatever ! '

aku terus berjalan menunju Diamond Town .

💎💎💎

" kt sini ke ? " tanya diri aku . pahal gelap semacam ? naik bulu roma aku . dan ... rumah ni besar gile tho eh rumah ke ? ke istana ? . Encik Mingyu ni dh kahwin ke ? rumah besar kot . anak mesti ramai . Angin kuat dr mana datangnya ttiba-ii datang ke arah aku . angin ni srs pelik dr angin yg lain . aku mempercepatkan langkah ku .

" warghh !! " jeritku . pintu apakah yini . pahal pelik semacam ,, tempat knock ni pun gmbar setan . semua setan pahal ?!

KNOCK .. KNOCKK . [ pintu beb bukan lagu KNK or TWICE ] tiba-ii pintu berkaitan dengan setan ni terbuka sendiri . tkde sapa un yg buka pintu ni .... aduu bulu roma makin naik-ii ja .

" are u Lee Soyul ? " soal namja kacak yang turun dr tangga .

[ lebih kurang cmtu ah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


[ lebih kurang cmtu ah . bygkan mingyu turun . auuu . ]

" nae ,, encik Kim Mingyu ? " soalku . dia hanya mengangguk .

" annyeong ! selamat berkenalan ! " tunduk ku .

aku snyum ke arah encik mingyu . encik mingyu cm tkde respon . rude ! tkkan aku serumah dengan orang yg rude ? nasib baik hensem . kalau tk ,, dh lama aku .... eyy !

vamp fanfic . bukan semua idea aii ,, aii manusia biasa . ")

Red Rose . Where stories live. Discover now