Bab 1=Geng Kunyit

845 18 4
                                    

Kring!Kering!Kring!
Alarm jam berbunyi.
"Arghh!ngantuk lagini,dah lah semalam tidur lewat "telatah Faris.
"Mak abah aku ni tak bangun lagi,Islam dekat kat pengenalan jer,solat pon tak,pasaltu aku jadi macamni,ape yang aku bebel ni,dah lewat nak pergi sekolah ni"bebel Faris.
Faris menyiapkan dirinya untuk pergi ke sekolahnya iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan Roti John(SMKRJ).
"Haiii! dah lewat ni..,pengawas mesti tunggu depan pagar sekolah"kata Faris.
Faris mempunyai akal untuk panjat pagar belakang sekolah untuk mengelakkannya didenda oleh pengawas.
*Faris memanjat pagar tersebut.Oiiii!!!siapatuu!!*lolongan seseorang kepada Faris.
*Faris terkejut*
"Ohh kau rupanya kunyit,buat kerja kantoi!!"kata pengawas iaitu Azman.
"Sibuklah kau!"jawab Faris.
"Kau nak aku tulis nama kau bagi kat guru disiplin ke?"kata Azman."Hihi janganlah ,kau kan hensem,guru disiplin tu garang siot!"jawab Faris."Memandangkan kau panggil aku hensem,aku bagi kau chance"kata Azman.
"Ok!,I belanje you makan rehat nanti tau!"kata faris.
Faris masuk ke kelasnya iaitu kelas 5MPV.
Kawan-kawan kunyitnya iaitu Farhan,Alan dan Irfan memandang Faris dengan muka bajet cun.XD
Faris duduk ditempatnya yang bersebelahan dengan Farhan.
" Faris!habis waktu sekolah,kami nak ajak kau pergi lorong biase,sebab ada date dengan abang sado"kata kawan-kawannya.
Faris merupakan ketua Geng Kunyit tersebut.
"Ok! aku join"jawab Faris.
Kring!kering! Waktu rehat.
Faris pergi ke kantin dengan berjalan bajet kunyit.
"Oi!kunyit,kate nak belanja aku makan"sapaan Azman."Yeye!I lanje you nasi lemak okkan?"."Takpe,baik dari takde langsung kan.."jawab Azman.
Mereka berdua makan dengan sangat serious.
Tiba-tiba,ketua pengawas sekolah melalui kantin tersebut.
"Hensem doh!budak pengawas ni,siape dia Man?"tanya Faris kepada Azman yang sedang asyik menikmati nasi lemak yang lazat itu."Ohoh!dia tu ketua pengawas baru,dia ganti Azem yang sudah tukar sekolah lain,nama dia Ilmam Fawwaz,orang panggil dia Imam sebab dia bajet alim"jawab Azman. XD

Waktu Tamat Persekolahan

"Hei Faris! kau naik superbike dgn aku tau kejap lagi!"kata Farhan.
"Ok syg
!"kekunyitan Faris kepada Farhan.
Vrumm! vrumm! bunyi superbike.
Mereka berempat telah sampai ke lorong tersebut.
"Wahh!sado dan hensem abang-abang tu"kata Faris.Mereka berempat melayan abang-abang tersebut di lorong kereta api tersebut.

Sesudah melayan abang-abang sado tersebut mereka berempat pulang kerumah masing2.

Itu sahaja untuk bab ini
Nantikan bab seterusnya,
Follow saya untuk tidak terlepas membaca bab seterusnya...vote bab ni
Comment di bawah untuk mencadangkan nama-nama watak baru dalam cerita ni. #GengKunyit4Ever
#HAHA

Keinsafan Geng KunyitWhere stories live. Discover now