Bab 1

13 3 0
                                    

Pada hari pertama,
Saya hye jun dan kawan saya eun gioesuk pergi ke sekolah bersama-sama. Sejak kecil lagi kami berdua sudah rapat, ini kerana kami lahir pada hari, tarikh, masa dan tahun yang sama. Ibubapa kami juga merupakan sahabat karib dari waktu persekolahan lagi.

Memang tidak peliklah kalau nak dikatakan kami rapat dan nampak padan bagai pinang dibelah dua.

Pada,suatu hari kami berdua lambat pergi ke sekolah, jadi kami berdua ikut laluan belakang sekolah. Tiba-tiba saya ternampak seorang budak lelaki yang sedang memetik api untuk hisap rokok.

Ketika itu saya menjadi kaku dan dia juga turut menjadi kaku. Mata bertemu mata, hati mula berdegup kencang dan pada masa itu...

KEDEBUK!

saya jatuh macam nangka busuk dihadapan dia, pipiku mula merah menahan rasa malu. Pada ketika itu juga satu tangan menghulur ke arah aku tanda ingin membantu. Aku terpaku.sebentar dan gioesuk yang mendengar bunyi tadi dengan pantas memanjat turun lalu terus.memegang pergelangan tanganku . Gioesuk bertanya "adakah awak ok hye jun".saya menjawab" ye saya ok".

Mata kami bertiga saling berbalas padang. Suasana menjadi sunyi."Awak ini siapa?" Soal Gioesuk dengan nada serius, memecah kesuyian yang berada disitu

Dia memandang kearah kami berdua dan kami membalas pandangan dia, mengharapkan jawapan.

POTATO LOVEWhere stories live. Discover now