new student?

12 0 0
                                    

      Natalya Alysha seorang pelajar perempuan yang kerek, kasar, kaya dan belagak. Jika disebut namanya pasti semua orang kenal,  kerana sikapnya yg sangat negative.Tapi ap dia kisah? hidup aku bukannya kacau hidup orang.. Aku ad kawan tapi tak banyak sebab bukan semua boleh sabar dengan sikap aku yg selalu ad mood tak menentu. Siapa tak kenal bff aku, Lisa Ariana dia dengan aku lebih kurang je cuma bezanya dia lebih lembut, jenis suka berkawan dan dia je satu2 nya manusia yg aku boleh terima nasihat..

     Aku berjalan ke dalam kawasan sekolah setelah dihantar oleh pemandu ku iaitu Pak Mahmud.. Pada mulanya terasa lain macam bila jejak kaki di sekolah lama tapi makin lama aku berjalan menuju ke kelas. Aku terasa seolah-olah ad aura sifat negative aku merasuk aku semula. Selama aku berjalan banyak pelajar lain yg memberikan aku senyuman tpi aku?.. Tak membalas sekadar menjeling dan buat muka kerek aku.. seperti sekolah ni aku yang punya.ada aku kisah ke? life aku..

    Alysha teruskan perjalanannya ke kelas agak penat sedikit kerana kelasnya terletak di tingkat 4.. 'dh tahu nak buat sekolah tinggi-tinggi sediakan lif ni tak buat penat aku je.. ish!'  betak hati Alysha kerana terpaksa menaiki tangga yg tinggi maklum la kat umah ad lif anak orang kaya dikatakan.

   Akhirnya di sampai ditingkat 4 dia meneruskn perjalanan ke arah hujung bangunan kerana di situ kedudukan kelasnya.. kelas 4 Cemerlang, kelas paling popular dengan pelajar yang pandai. Alysha masuk kelas seolah-olah dh lama hidup kat situ tapi hakikatnya.. memang pun.. dari tingkatan 1 sehingga la tingkatan 4. bukannya tak pernah minta nak pindah tapi nak buat macam mana mak ayah tak bagi.. redha je la..

    Alysha  sekarang betul-betul di hadapan pintu matanya meliar mencari sahabatnya. "Lisa!" panggil Alysha tanpa segan silu, dia berlari ank ke arah Lisa. Muka Lisa manjadi merah kerana malu disebbkn sikap Alysha yg memanggil namanya dengan kuat sehingga membuatkn pelajar lain di dalam kelas itu memandang dia. Alysha terus duduk di sebelah Lisa dan terus memeluk Lisa tanpa ad perasaan malu. Lisa tergelak apaila sahabatnya memeluknya seolah-olah dh lama tak jumpa padahal baru semalam jumpa..

   Alysha meleraikan pelukannya," kau ni Lysha jangan la panggil kuat-kuat malu aku orang pandang aku" Lysha tergelak melihat sikap sahabatnya yang memang seorang pemalu. "Ala.. bukan selalu"  Lysha membuat suara merajuk dan menundukkan mukanya. Lysha memang seorang yang manja sebenarnya tapi dgn orang tertentu.

    "Mengada la Lysha ni sikit2 merajuk dh tua pun kuat merajuk.. nanti dapat suami tua baru tahu" Terbuntang mata Lysha apabila Lisa. Lysha memandang muka Lisa "Kau ni akn sokmo cmni bila Ku nak merajuk je mesti ckp dapt suami tua" Lisa tergelak smbil tangannya menutup mulut risau suaranya boleh menarik perhatian lelaki.

   "Alololo... Lysha merajuk la.." Lisa mencubit pipi Lysha, Lysha memandang Lisa sambil membuat muka sedeknya. Pipi Lysha semakin sakit, maka muncul la idea jahatnya.. Lysha menepis tangan Lisa dan dengan pantas dia mengepit hidung Lisa dan menarik sehingga merah jadinya.

      "Jahat nya.. mana aci!" Lisa mengosok-gosok hidungnya. "Padan muka sapa suruh cubit pipi aku." Lysha menjelirkn lidahnya ke arah Lisa..  "Potong lidah tu baru tahu!" Tegur Lisa, Lysha terkedu cepat-cepat dia menutup mulutnya.. Lisa tergelak melihat telatah Lysha yang tak berubah dengan sikap kanak-kanaknya..

   Tiba-tiba Teacher Aqirah masuk ke kelas. dia meletakkan barangnya di atas meja dan memandang ke arah kesemua pelajar yang berada di dalam kelas 4 Cemerlang. "Stand up guys!" Danial a.k.a ketua kelas yang berdedikasi dan sangat bertanggungjawab. "Good morning Teacher Aqirah" itu la yang sentiasa yg dilakukan tiap kali kelas nak bermula. Pelajar lain mengikut ap yang dikatan oleh Danial. "Recite doa'" kesumua pelajar menadah tangan dan membaca doa penerang hati sebelum memulakan sesi kelas.

   "Okey you guys can sit" Baru sahaja Teacher Aqirah ingin memulakan pelajarannya.. tiba-tiba datang pengetua dan bersama dengan sorang pelajar lelaki. Teacher Aqirah berjalan menuju ke arah pengetua yang berada di pintu kelas. Selepas selesai urusan, Teacher masuk ke kelas dan pelajar lelaki yang bersama dengan  pengetua tadi,kini mengikuti Teacher.

    "Okey students, today we have a new friend today, Can you intro about yourself and tell them why you choose tu school at hear" Teacher Aqirah bejalan menuju ke arah mejanya dia ingin memberikan peluang kepada pelajar baru itu.

   "My name Aikal Saifullah bin Azmanizam.18 years old I choose this school cause it's near my home. I hope you guys can teach me if I make the wrong" Pelajar di dalam kelas tercengang apabila Aikal memberitahu umurnya tetapi ad segelintir membuat muka gedik.  Aikal memberikan senyuman mesra kepada pelajar kelas 4 Cemerlang. "Aikal you may sit " Aikal mengambil kedudukan diahadapan Lisa dan Lysha.

   'Apahal la mamat ni duk depan aku?!' getus hati Lysha apabila lihat Aikal duduk dihadapannya. Lysha seolah-olah tak fokus pada pelajaran hari ini.mungkin kerana serabut dengan mamat di hadapannya. Bukannya ap dia tak nampak sbb mamat ni pakai songkok, sampai menghalang dia dari pandangan.

#(Maaf la kalau kurang update bukannya ap author SPM tahun ni.. kalau nak smbung ni bukan boleh selalu.. Maaf kalau buat korang menunggu..  btw author harap korang doakan author mudah belajar)
  

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 06, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Aku Dan Dia?Where stories live. Discover now