Birinci Dünya Savaşı çoktan bitmiş, dünya kendi devinimi içinde ikincisine hazırlanmaktadır.
O sıralarda Arap Mahmut'un çocukları Arnavut Mahallesi'nde boy atıp büyümüştür.
Küçük oğlan Arap Ali ele avuca sığmayan, tuttuğunu koparan bir delikanlı olur.
Yemeğe, içmeğe meraklı olan Arap Ali'nin hovardalıkta da üstüne yok.
Leymosun sokaklarında yürüdüğünde, ona herkes temkinli yaklaşmaktadır.
Bu sertliğinin yanında, yüreği insan sevgisi ile dolu olan Arap Ali, haklının yanında durur her zaman.
...
Meyhane muhabbetlerini seven Arap Ali'nin cebinde para durmaz.
Elinde avucunda ne varsa "ahbapları ile" bölüşür, kendisini meyhane masalarına vurur.
Bu yüzden para için sürekli olarak anne babasını zorlar.
Bir keresinde yine para isteyen Ali'ye karşı annesi "Artık yeter" demiş, ama Arap Ali kız kardeşinin boğazını sıkıp, bir elinde bıçak,
-Para vermezsen kızını boğazlayacağım, ya parayı verirsin ya kızının canını" diyerek tehditler savurmuştu.
Öyle durumlarda kız kardeşi korkudan "Kurtar beni anne" diye bağırmaya başlar, Ali de muradına erer ve parayı koparmasını bilirdi.
Yoksa, Arap Ali'nin çok sevdiği kız kardeşine karşı bir şey yapacağı yoktu.
...
Evlilik:
Ali artık evlenme çağındadır.
O bir "Deli fişekti" ama ailenin de sevgilisiydi.
Arap Ali bir gün Poli köyüne gider.
Sokaklarda dolaşırken "ayaktaşı" oynayan bir kıza takılır gözleri.
Kız güzel mi güzel.
Yeşil ve kumral saçları Arap Ali'nin gönlüne kadar ışık saçar.
Her şey o an olur.
Henüz 13 yaşında olan Seniha'yı kendisine eş yapmak için anasına koşar Arap Ali.
Aile ikiletmez.
Seniha'yı hemen isteyip düğün dernek kurarlar.
Böylece Arap Ali'nin evlilik günleri başlar.
Bütün aile Seniha'yı çok sever, ona yardımcı olmak işçin adeta yarışırlar.
...
Ün salmıştı:
Arnavut Mahallesinin ünü vardı.
Burada oturan insanların çoğu geçimsiz ve küfürbaz kimselerdi.
Fakat Arap Ali sadece bu mahallenin değil, bütün Leymosun'un kabadayısıydı.
O yürürken sokaklar titrer, biri yan gözle bakamazdı.
Zaten kendisi de her an bela arar gibiydi.
Yüreği çok temiz olduğundan, daima haklının yanında durduğundan kimin ne sorunu varsa Arap Ali'ye başvururdu.
...
Bela kol gezmekte:
Ali, evlenmesine rağmen kendi zevklerinden, meyhane muhabbetlerinden geri kalmaz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Efsane Tarih Bilgileri
RandomTürk tarihi ve bilinmeyenleri. Orta Asya da neler olmuş? En büyük Türk Kağanları hakkında bilmedikleriniz. Türk'ün ne kadar güçlü ve korkusuz olduklarını öğrenebilirsiniz. Günümüz ve yakın zamanda Türk'e karşı oynanan oyunlar ve bilinmeyen durumlar.