Min julkalender år 2017 - Fakta.

18 1 0
                                    


Hej! Som ni nog märkt har jag tänkt göra en julkalender i år och jag hoppas folk vill ta emot det jag har att dela med mig! Varför jag publicerar den redan nu i November är för att folk ska få tid att lägga till min berättelse i sitt bibliotek. Då ser ni när första kapitlet publicerar och behöver inte alls stressa med att hitta en att läsa! Den ska heta Kära vintervärld och handlingen kan ni ju läsa på mer om berättelsen. Ifall någon inte vet hur man gör så lägger jag till handlingen nedanför. Ta gärna inspiration från mina idéer, men härma inte, är ni snäll! =]

Vill du skriva en Julkalender, men vet inte riktigt vad det innebär?
Om någon annan är sugen på att göra en julkalender men inte är säker på hur man gör så är det väldigt enkla steg. Man skriver ett kapitel om dagen från 1 December till 24 December. Jag tänker döpa mina kapitel till 1 December, 2 December, 3 December osv. Man behöver ju inte göra så, men jag tänker det och ni kan ju självklart också göra så!

Mer fakta om just MIN julkalender:

Titel: Kära vintervärld.
Författare: Minisen12.
År: 2017.
Huvudperson: Nadja, 13 år, bor i Elter.
Handling: Nadja är den trettonåriga flickan som bor i Elter, en liten, lugn by och allt är som det alltid brukar. Men för varje vinternatt tycker sig Nadja att de snötäckta granarna i skogen bredvid hennes hus börjar glittra mer och mer. Eller inbillar hon sig bara? Och isåfall, varför skulle hon inbilla sig om något sådant?

Det är något som lockar henne. Ett ljud. Ett klingande ljud - som kommer från skogen.

Tills en dag, då en Snövit kanin med en guldig klinga runt halsen lyckas synas i skogen. Nadjas nyfikenhet öppnar sig för varje sekund, och den mystiska kaninen leder henne till en vintervärld full med äventyr och spännande hemligheter. Allt leder henne från det ena till det andra och snart är Nadja i mer fara än vad hon någonsin hade kunnat tro. Hur ska hon någonsin ta sig hem?

-------------------------------------------------------

Om någon annan har några tips om sin egna eller andras julkalendrar så kan ni kommentera här eller skriva i privatchatten! Tack!

Kära VintervärldWhere stories live. Discover now