Bab 1 : nafas wine

98 4 0
                                    


Keluarga Mr. Holmes meratapi pemergianya dengan penuh kesedihan dan kesyahduan. Mereka yang hadir meletakkan bunga yang kelopak berwarna putih. Cukup untuk itu.

Namun disebalik batu peringatan ditanah perkuburan ada susuk tubuh yang sedang memerhati seorang lagi mangsa. Kali ini mangsa berumur 50 tahun,berperut buncit dan nampaknya macam kaki bertina.

Bibir hitam itu meludah sebelum meninggalkan tanah perkuburan.

***************************************

BALAI POLIS IPC

"Kes pembunuhan Mr. Holmes harus selesai minggu ini jugak!!" Arah Seorang pengawai polis berkumis macam hitler.

"What? Tuan ingat senang ke? Ini pembunuhan yang hebat!! Mana polis dalam dunia ni selesaikan kes dalam masa 1minggu lebih lebih lagi Kes macam nih?" Soal Inspektor Melissa bengang dengan Tuan David yang bodoh tu.

Lelaki yang berkumis itu melurut misainya. Lantas berkata "ada aku kesah " sebelum meninggalkan pengawau bawahan seperti Melissa sendirian yang masih memegang fail kes.

"Tak guna punya orang tau!! F*ck!!* jerkah Inspektor Melissa sebelum menyepak kerusi besi dan menuju ke pintu keluar.

Dia berjalan tanpa menghiraukan orang sekeliling.
Terbayang bayang difikirannya wajah Tuan David yang macam negro tapi bermisai putih. Gigi yang sedikit kuning itu cukup membuatkan Melissa loya. Dengan nafas wine yang kuat.perghhhh syaitan pun tak berani nak masuk.

Fail yang berada diatas mejanya dibuka. Tapi hanya ada sehelai kertas yang menujukkan wajah Mr. Holmes yang matanya terbeliak dan dengan matanya yang tersembul keluar.

Ini menambahkan lagi stress keatas Melissa. Dia terpaksa mencari maklumat lebih lagi.

"Love...love i want you love!!! I want abad bad romance..." lagu yang dimainkan diradionya segera ditutup. Lagu bad romance nyanyian lady gaga itu betul betul menambahkan lagi stress Melissa memandangkan malam ini dia tidak dapat balik kerumah.

*************************************

Pintu sebuah flat murah dikuak. Seorang lelaki masuk sambil memengang sebotol bir yang belum diminum.

Lantas diletakkan botol bir itu diatas meja yang berkaca.

Tiba tiba kedengaran lagu Alenjandro dimainkan sehingga memecahkan keheningan flat murah itu.

"Alenjandro,aku tahu kau ada" Lelaki itu bersuara lantas ketawa.

"Aku bawakan bir...kau suka bir?" Soal lelaki itu seolah olah bercakap seorang diri.

"Nampaknya tuan rumah tak suka bir, rokok nak?" Soalnya lagi

Namun tiada jawapan.

"Alenjanro!!" Laungnya sambil memerhati sekeliling. Tiba tiba satu angin yang sejuk menyerang kulit lelaki itu membuatkan buli romanya pacak berdiri.

Tiba tiba kepalanya dipeluk seseorang, hujung pisau yang cukup tajam itu diletakkan dilehernya,cukup mengeluarkan sedikit darah.

"Kau nak apa?" Soal Alenjandro

"Ahahah...kenapa kau serang aku dari belakang? Takut aku tengok muka kau? Alenjandro " balas Lelaki itu relax

"Buat apa aku takut dengan Kau Ray, si mata satu" balas Alenjandro

"Oh...kau kenal aku?!! Baguslah..aku datang nak berterima kasih dekat kau sebab dah bunuh manusia yang paling bodoh didunia" balas Lelaki yang bernama Ray

"Cukup untuk itu Ray, kau tak perlu datang lagi!!" Jerkah Alenjandro tiba tiba marahnya memuncak serta merta dia mengepak leher lelaki bermata satu itu.

Alenjandro ketawa melihat Ray mengelupur seperti ayam kena sembelih apabila lehernya dipatahkan dengan mudah.

Jeritan Ray semakin perlahan dan perlahan sehingga lagu Alenjandro memecahkan kesunyian malam.

"Terima kasih untuk bir ni simati" balas Alenjandro lalu meneguk bir itu dan beransur hilang dalam flat yang dalam kegelapan.

AlejandroWhere stories live. Discover now