part.1

56 5 0
                                    


^Minra

   
         

           Aku penat lari dari semua masalah ni. Aku pun manusia yg ada hati dan perasaan. Tapi kenapa aku dilahirkan dgn keadaan yg mcm ni. Aku perlukan kasih syg seorang bapa. Kalau mmg appa benci aku, simpatilah dgn aku. Aku sakit tanggung semua ni. Eomma satu ii nya tempat aku bermanja dan eomma selalu ambil berat dan manjakan aku syg aku, tapi semua nya berubah sejak eomma mengandung dan aku mendapat adik. Semua perhatian itu adik aku yg dapat, eomma pun sudah jarang ada masa untuk aku. Aku sunyi, aku perlukan teman aku nak rasa disyg. Aku nak rasa dihargai bukan dibuat mcm sampah.
Aku tak tahan dgn semua ni.... ianya perit sngt..

^Minjung.

         Apa guna nya semua yg aku ada, mmg aku ada harta yg cukup, eomma dan appa yg syg aku. Tapi.... aku sunyi makin lama eomma dgn appa semakin sibuk dgn kerja masing ii. Aku... ada oppa tapi dia sibuk dgn kawan nya. Aku takda kawan. Aku nk hidup bebas mcm remaja yg sebaya dgn aku. Ada kwn.. dan selalu tersenyum. Aku rindu dgn masa dulu ii, masa eomma dgn appa blom mula sibuk. Mereka selalu ada dgn aku. Bermain dgn aku dan oppa. Tapi disebb kan syarikat appa yg mula naik membangun, semua nya berubah. Ada yg nak berkawan dgn aku sebb harta, dan ada yg taknak berkawan dgn aku sebb aku anak org kaya. Apa pun pekerjaan dan taraf seseorang itu bagi aku semua kita sama, hamba tuhan. Aku nak semua nya mcm dulu, aku takut lama kelamaan aku akan mula berubah dan mungkin tinggal kan keluarga ini. Aku.... taknak semua tu terjadi..

  ^Saeyoung

     Hmmm reality mmg sentiasa ada pahit dan manis, tapi dlm hidup aku mana kemanisan tu. Aku sentiasa mencari dimana kebahagian itu tapi apa yg aku jumpa cuma keperitan hidup. Eomma dan appa tak tahu apa yg aku rasa. Aku rasa sunyi.. aku rasa yg hidup aku ni tak bermakna eomma dgn appa selalu suruh aku buat itu dan ini. Dlm erti kata lain "mendera" hahaha. Apa yg diorang rasa semua tu hanya untuk mengajar aku, tapi diorang tak tahu yg aku menderita. Aku nak lari dari kehidupan yg menyiksa ini. Tapi apa yg aku boleh buat, aku takda keberanian itu. Aku.... perlu kan keberanian itu...

Next part^

"Into The New World"Where stories live. Discover now