🌹😞GoodBye My Love😞🌹

524 11 1
                                    


Main Cast :Song Joong Ki/Min/Jeon Jungkook

Genre : Sad+Horror

Author : SJK & Min

-------------------

📜Sinopsis📜

Min merupakan seorang gadis yang comel dan periang. Min telah bercinta dengan seorang lelaki. Joongki, lelaki itu merupakan teman lelaki min yang brsifat kelakar dan juge seorang yg bermulut manis

Hubungan mereka amat dipersetujui oleh keluarga masing-masing. Mereka bakal melansungkn perkahwinan pada minggu hadapan. Tanpa mereka sedari,ade seseorang cemburu dn iri hati dengan hubungan yang dijalin oleh mereka.

-------------------

🌹😞GoodBye My Love😞🌹

Pada suatu ptg yg indah,  Min bersama dgn joongki sedang berkelah di sungai han.

"Oppa, makan la sandwich ini, min yang buat khas untuk oppa" kata min smbil menghulurkn sebuah bekas mknn yang berisi sandwich kepada teman lelakinye itu. 

"Thanks chagi~ mesti sedapkn" kata joongki sambil tersenyum.Joongki mengambil sekeping sandwich lalu memakannye. Joongki tidak lepas mengatakan 'sedap' ketika mengunyah sandwich buatan min.

Min tidak lepas senyum kepada joongki. Ya, dia amat sayang dan cintakan joongki. Mereka menghabiskan masa bersama-sama pada petang itu.

Di waktu malam, mereka ke namsan tower yang terletak tidak jauh dari rumah mereka. Mereka membeli mangga tanda percintaan mereka lalu menulis nama mereka pada mangga itu.

Setelah selesai menulis nama di mangga itu, mereka terus mengunci mangga itu di mana terletak satu tempat khas untuk pasangan kekasih. Selepas mengunci mangga itu,  joongki memberi kunci itu kepada min lalu brkata

"Amik la kunci mangga ini, oppa nak min jage kunci ni bebaik tau. Kalau kunci ni hilang, bermakna hubungan kita tidak akan kekal lame" kata joongki

"Thanks oppa, min janji , min akan simpan dan jage bebaik kunci percintaan kita ni" kata min lalu memeluk joongki. Joongki membalas pelukan itu smbil tersenyum.

Mereka meleraikan pelukan itu. Mereka tersenyum. Setelah selesai temujanji pada malam itu, Joongki pon menghantar Min pulang ke rumah. 

Another Cast Pov

Aku melihat min bersama joongki dari jauh. Aku berase amat sakit hati  melihat kemesraan mereka berdua. Aku perlu buat sesuatu supaya joongki tinggalkan Min.Erm,daripada tinggalkan Min,baik aku buat dia pergi dari dunia ni selama-lamanye.Aku mengeluarkan telefonku lalu menelefon orang suruhan ku.

"Hello" kata seseorg

"…"

"Aku nak kau buat pada malam esok" - xxx

"…"

Lelaki itu terus mematikan telefonnya. Dan dia tersenyum sorang. 

"Siap la kau song joongki..  Min akan jadi milik aku" kata lelaki itu. Jeon jungkook. Seorang pysco. Ya lelaki itu amat sukakan Min dan sanggup lakukan ape sahaja demi mencapai impiannya itu.

End Pov

Pada malam seterusnya, joongki mengajak min untuk pergi menonton wayang di sebuah pusat membeli belah.

Malam itu merupakan malam yang sangat indah dalam memori mereka.

Selepas habis menonton wayang dan membeli-belah,mereka pun pulang ke rumah.Ketika dalam perjalanan untuk menghantar Min pulang kerumahnya, Joongki ternampak seseorang sedang terbaring di tepi jalan. Joongki memberhentikan kereta yg dipandunya.

KPOP  Imagine [MALAY VER.]Where stories live. Discover now