lief dagboek,
vandaag kan ik niet veel schrijven, ik heb voor morgen heel veel huiswerk.
Gister avond gingen we uit eten, - en dat is best bijzonder want dat doen we maar twee keer per jaar ofzo- we gingen naar een Italiaan. Ik hou van de Italiaan, ik eet daar altijd zo'n reusachtige pizza met mozarella, tomaat en -eigenlijk te veel- kaas, en daarna zit je helemaal tjockvol..
oo waarom schrijf ik nou weer over een pizza, als ik veel belangrijker nieuws te vertellen heb!? Oké, nu het echte nieuws, mijn vader en moeder hebben besloten dat ze in de zomervakantie met z'n tweeen naar Afrika willen. Ze gaan daar op safari. Hartstikke leuk allemaal. Maar Rascel en ik blijven dus gewoon in Nederland. We gaan altijd ze weken naar Frankrijk, met de caravan rondtrekken. Ik had er me dit jaar extra op verheugt, maar nee, tante Lidia komt oppassen. We hebben best veel leuke ooms en tantes, maar Lidia is weduwe, en gaat niet op vakantie. Ze is eigenlijk een oud-tante, dus de tante van mijn vader. Jeetje, zit ik weer zoveel onzin te kletsen. Het komt er op neer dat Rascel en ik zes weken met Lidia opgescheept zitten. Voor Rascel is dat niet zo'n groot probleem, want die heeft tig vriendinnen waar ze heen kan, maar Caia gaat ongeveer vier weken naar Egypte ofzo.
We mogen, als we dat willen, ook een week op zo'n jongeren kamp. Ik wil wel, maar weet nog niet wat voor een kamp. Een strandkamp lijkt me wel gaaf, of een reis kamp.
Trouwens, donderdag gaan we het katje al ophalen. Nog leuke namen: Lucky, Pluisje, Gray,Hero, Jip. Jaaa, ik vind Jip een leuke naam! Oké, Jip.
Morgen weer school, het eerste uur Latijn. Daarna wiskunde, gym, tussen uur, Nederlands, drama, m&n (mens en natuur) en scheikunde. En ergens daar tuusenin heb ik ook nog pauze. Niet het slechtste rooster. Maar morgen heb ik én een toets voor wiskunde , én een toets voor Nederlands. Ik hoef alleen nog een beetje te leren voor Nederlands, wat ik nú ga doen.
xxx Roos
JE LEEST
Lief Dagboek
Romancewat doe je, als je een tweeling zus hebt, die super populair is en jij niet, terwijl jullie precies op elkaar lijken? Wat doe je als jullie ook nog verliefd worden op dezelfde jongen? En wat als je tijdens een opvoering gecast wordt voor een film en...