Kring!!!Semua murid berlari menuruni tangga kerana tidak sabar mahu pulang.Namun,seorang murid masih duduk di dalam kelas dan masih termenung mengenangkan kejadian yang berlaku awal pagi tadi...
~~~•~~~
Pada waktu pagi yg cerah....
"Mak kau!"Aish....kau ni Ayli...x yah sadung kaki aku...Ayli blur...sejak bila dia sadung kaki Nad???Nad yg terlanggar kaki Ayli sampai Nad terjatuh pada meja Danish...selepas kejadian itu...Nad x rapat sangat dengan Ayli kerana die fikir Ayli saje je nak rapatkan die dengan musuh dia,Danish...
"AYLI!"Tegur Iman
"YE BODOH!"Ayli melatah
"Kenapa kau x balik lagi?" Tanya Iman
"Ha....kenapa kau x balik lagi?"
"Eh...orang tanya die,die tanya orang balik..."
"Aku belum balik sebab nak siapkan novel ni...Kau?"Kata Ayli
"Aku nak ambik barang aku yg tertinggal..." Jawab Iman
"Hm...yela..."Balas Ayli
"Eh...dahlah...Bye...mak aki dh tunggu dh tu..."
"Ouh..OK!" "Bye"~~~•~~~
Setelah habis dinner...Ayli terus naik ke atas dan baring di atas tilamnya yang besar dan empuk...dia terus mencapai telefonnya.Dia membuka WhatsApp dan terus membaca mesej yg masuk tetapi dia tidak membaca mesej...dia hanya membaca mesej yg masuk daripada Danish.
DANISH
ONLINEDANISH:Asalammualaikum
AYLI:Walaikumussalam
DANISH:Ayli...aku ade satu idea nak buat ni...
AYLI:Idea apa?
DANISH:Tadi...aku ade kemas perpustakaan...aku terjumpa satu kod rahsia dan macam ade "sesuatu" di antara rak Zamrud dengan rak Nilam
AYLI:Dah tu?
DANISH:Kau kan pandai...apa kata kita siasat tempat tu...
AYLI:HAHAHJAHAHGAH
AYLI:Otak kau...gile lah nak buat bende gila tuDANISH:Cemm...
DANISH:Aku dah tolong kau tau...now..Kau kene tlg aku plak...AYLI:Hmm...yela...
DANISH:Bagus...so..esok lepas balik kita gi perpustakaan...kebetulan aku memang pegang kunci perpustakaan sebb akak Ieyra cuti esok...
AYLI:Takkan kita dua je pergi??
DANISH:Tak.Kau,Aku,Nadiazra dengan Iman...#Diorang setuju
AYLI:Oouh..ok.Bye.Asalammualaikum
DANISH:Bye.Walaikumussalam
YOU ARE READING
Fantasi Mistik
FantasyEmpat orang pelajar dari Sekolah Kebangsaan Secret Diamond telah termasuk ke dalam sebuah alam fantasi yang sangat cantik iaitu Alam AcApKaLiCaP (tulisannya memang camtu) walaupun tempatnya sangat cantik tetapi ianya penuh dengan pantang larang dan...