Bab 4

13 1 0
                                    

Keempat-empat hamba Allah:Macam mana?!

Pahlawan:Kita hanya memerlukan satu potion ni untuk balik ke tempat asal...tapi...potion itu telah lama dicuri oleh 'Wallhua'lam lupa lah namanya'...beliau bukan sahaja mencuri potion tersebut tetapi beliau juga telah mencuri ramuan dan resepi untuk membuat potion tersebut...

Nadiazra:Bukan ke resepi dgn ramuan tu sama?

Ayli:X..cuba kau eja..lain kan?

Nadiazra:r.e.s.e.p.i. RESEPI r.a.m.u.a.n RAMUAN..haah lah..lain!😆

Pahlawan:Ye..betul tu..nasib kamu pandai...apapun..nama saya Arwyn Izzhani...kamu boleh panggil saya Hani ...saya seorang pahlawan di sini sejak kecil lagi..

Danish:Kami x tanya pun...😎

Iman:Danish..hormat sikit!😒

Hani:Eh..x pelah..walaupun kamu x bertanya..ni..hanyalah fakta menarik minggu ini..✌

Ayli:Haish..korang ni..macam²..apapun..kenalkan..saya Ayli..nama panjang saya rasanya x perlu kot..sbb kesian author nak menaip nye panjang² ..uhehe..hah..yg sebelah kanan saya ni Nadiazra..kalau penat nk sebut panjang²..boleh sebut Nad je...

Iman:Nama saya pulak Iman..kawan saya yg kurang diajar ni pulak namanya Danish..kami semua sebaya..dan masih belajar ..dan...masih single...Hiks

Hani:Ooooooo..apapun marilah balik rumah saya dulu..hari sudah senja..bahaya kalau keluar waktu senja...

Nad:Awak...ade...rumah?

Hani:X...maksud saya rumah ayah saya..ayah saya ketua disini ..jadi..saya harap kamu semua jaga adab ye...die seorang yg tegas tapi periang...

D.I.A.N:Baiklah! (By the way D.I.A.N tu merujuk kepada empat manusia tu..harap maklum )

Lalu mereka semua pun blah dari situ...setelah mereka semua habis mandi dan bla blablabla bila...Hani pun memanggil mereka turun untuk menikmati dinner...

Mereka semua pelik kerana makanan di situ pelik..tapi..apabila di kunyah untuk kali pertama..terasa seakan akan...JATUH CINTA PADA KUNYAHAN PERTAMA!...lebih² lagi apabila Iman duduk di depan Hani...Iman merasakan ia seakan-akan candle light dinner...(tambahan pula mmg ade satu lilin kat tepi tu..satu je..bukan banyak pun...)

Setelah habis makan...

Ayli:Hani...bila kita boleh buat potion tu?

Hani:Ouh. Ye..bercakap pasal tu..saya rase kita perlu mencari resepi tu dulu..sbb kita x boleh buat sembarangan..ia sgt membahayakan...

Ayli:Bila kita boleh cari resepi  potion tu?

Hani:Mungkin esok..kita tgk dulu cuaca esok macam mana...ok?

Ayli:Ok...

Hani:Sekarang pergilah masuk tido dulu..dh lewat dh ni..

Ayli:Baiklah...

                                                                                               

Maaf sbb author update lambat
Author kehilangan buku yg author tulis cerita ni...jadi..author x berapa ingat die punya jalan cerita...tapi author cuba..harap korang faham...lagipun author masih di bangku sekolah...😅...so..author punya busy mengalahkan org yg bekerja..😆
Sorry again...even author masih di bangku sekolah...harap korang support..skit pun jadilah...

#abaikan typo
Sorry sbb kali ni skit je cerita  die

Fantasi MistikWhere stories live. Discover now