INTRODUCTION

4.4K 12 2
                                    

Stesen bas jalan duta menjadi saksi permulaan kisah seorang gadis polos yang berhijrah dek kerana ingin keluar daripada kehidupan yang serba kekurangan dan juga menyempitkan kepala.

"Aira tak peduli ibu, Aira tetap dengan keputusan Aira " Aira Kirana

"Jangan jadi bodoh la Aira, kau anak aku. Aku dah berhabis duit untuk besarkan kau.Nak harapkan bapak kau, satu sen pun dia tak bagi. Susah sangat ke kau nak terima orang kaya Leman tu?  Kau tak nak hidup senang ke Aira" Mak Melah

Orang kaya Leman, merupakan orang yang paling kaya di kampung Bukit merak. Mana tak nya 70% tanah di kampung itu miliknya. Siapa sahaja yang berkahwin dengan Leman akan hidup senang , makan 7 keturunan pun tak habis.

Namun Leman bijak menyembunyikan kejahatan di sebalik sifatnya yang pemurah terhadap golongan susah. Namun Aira sahaja yang mengetahuinya.

2 Bulan sebelum

Aira tolong ibu ke rumah orang kaya Leman. Hari ni ibu tak sihat. Tolong gantikan ibu. Kemas-kemas rumah sahaja. Nanti kalau orang kaya Leman tanya, cakap ibu tak sihat

Kali terakhir aku menjejakkan kaki ke rumah orang kaya Leman adalah 15 tahun yang lalu. Dan kali ini, aku akan ke sana lagi. Perasaan bercampur baur lebih-lebih lagi setiap kali terserempak dengan orang kaya Leman, dia tak habis-habis memandangku atas dan bawah seperti ada sesuatu yang tak kena.

Ahh..persetankan lah perasaan tu..getus aku dalam hati.

Segera aku capai baju dan seluar satin putih yang aku beli kelmarin di bandar dan berlalu ke rumah orang kaya Leman.

Bak kata ibu, orang kaya Leman ke bandar dan akan pulang pada waktu petang. So sempat lah aku menikmati keindahan rumah orang kaya Leman bersendirian terlebih dahulu.

Jam menunjukkan angka 2.00pm.

Aku sempat melepaskan lelah di atas katil orang kaya Leman..Empuk, wangi, lembut dan off course sangat selesa dan akhirnya aku tertidur.

Arghh..ermmm...arghhh sedap sangat

Perasaan yang susah untuk di ungkap dengan kata-kata.

Badanku meliuk lentuk melayan kesedapan yang ku sangka hanya mimpi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 19, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MY FIRST LOVEWhere stories live. Discover now