11-10-17

8 0 1
                                    




Lauraaa!!! pfff ja hoor... als dat mijn moeder niet is... Lauraaaa! Je moet naar school!! "oh shit" ik kijk op mijn wekker: 07:30 ik sleep mezelf met moeite uit bed en loop half slapend naar beneden. "kijk wie we daar hebben, de wandelende mummie is ook weer wakker" zegt mijn oudere broer. "haha wat ben je weer grappig" Heb je al zin in vanavond? vraagt mijn moeder. Vanavond? vraag ik. Ja je gaat naar die gekke gast toch? zegt mijn broer. owh nee he dat ook nog. Mijn nicht wilde zo graag naar dat concert omdat ze helemaal gek is van Devin van the bomb digz. Terwijl hij er veel korter is dan Jacob Sartorius de persoon waar het de hele avond om draait. Waarom ik dan mee ga? Ja goeie vraag. Het kwam er op neer dat niemand anders mee wilde en ik had te snel ja gezegd.

"uhm aarde aan Laura, je vriendinnen staan voor de deur om je op te halen voor school" zegt mijn moeder. "fuck!, ik ren snel naar boven en kleed me snel aan: Zwarte broek en lichtblauw truitje. Ik stap in mijn schoenen en ren naar buiten. "lekker optijd Lau" zegt mijn vriendin lachend. " sorry laten we maar snel gaan" we fietsen met zijn 3en naar school en lachen wat onderweg.

Eenmaal op school aangekomen dumpen we onze jassen in ons kluisje en lopen naar het lokaal. "top gelijk wiskunde het eerste uur" zeg ik met een diepe zucht. We lopen het lokaal binnen en we gaan zitten. Ik zit met mijn rug tegen de muur aan en voel al gelijk waarom ik me had verslapen. zoooo moeeee..... De docent begint met de uitleg van hoofdstuk 4 en ik voel hoe de slaap het langzaam van me overneemt. TRIINNGGGGGG Met een schok schrik ik wakker uit mijn slaap. "goeie morgen laura" zegt mijn vriendin lachend. " haha sorry gisteren avond nog heel lang netflix gekeken he dan krijg je dat" We lopen het lokaal lachend uit op naar de volgende les...

Eenmaal weer thuis:

" Mama je moet nu naar het station komen mij OV- kaart doet het niet meer! " Ja jullie raden het al. Heb ik natuurlijk weer mijn nicht komt elk moment en de trein staat er al naar Utrecht. En ja hoor mijn OV besluit op dit moment weer te stoppen met werken. In de verte tussen al die mensen zie ik mijn nicht al aankomen. " KIND JE MOET ME HELPEN" Ze lacht en haalt een nieuwe OV uit haar jaszak. "ik kwam je moeder net tegen" zegt ze. Bliep bliep. " ingecheckt en lets goooooo" zegt mijn nicht met een lach van hier tot Tokyo. We zoeken een mooie plek in de trein en eten een broodje. Inmiddels was het namelijk ook al etenstijd. Mijn nicht verteld allemaal verhalen over Devin en ik staar een beetje uit het raam. Jemig wat is dat kind hyper. Het enige wat ik hoop is dat ik er levend vandaan kom vanavond....

" OHMYGOD KIJK ZE NAAM STAAT ER AL OP" Roos doe is rustig zeg ik lachend. We lopen tivoli binnen en brengen onze jassen naar de garderobe. Daar loop ik dan. Tussen al deze mensen die waarschijnlijk zomenteen huilend aan het podium staan. Ik zucht en loop achter Roos aan. We komen een zaal binnen met allemaal lampjes. Roos pakt mijn hand en trek me mee door alle mensen naar voren.

"And my age ain't nothing but a number girl"

Roos huilt en schreeuwt en zwaait zo hard naar Devin als ze kan. " ohmygod lau dat was geweldig vind je niet!" Ja super! zeg ik zo blij mogelijk. " lau ik moet plassen" mygod roos are you kidding me. Samen lopen we naar de wc toe. Die nog bijzonder moeilijk te vinden is. "uhm Roos volgens mij zijn wij hier niet helemaal goed" zeg ik als ik een deur met "crew" zie staan. Maar natuurlijk is roos weer eigenwijs en loopt gewoon door. ROOS KIJK UIT!!! maar nee hoor. daar ligt ze dan kreunend van de pijn op de grond. Hebben wij dit weer is ze met haar domme kop gestruikeld over een stuk snoer.

Er komt een donkere jongen aan gerend " meisje gaat het wel"vraagt hij aan Roos. Roos begint te stotteren en kijkt hem met grote ogen aan. uhm... ja... gaat wel... " kom we nemen je mee naar de kleedkamer dan verzorgen we je knie" ik keek naar Roos haar knie en zag dat hij helemaal open lag. " Laura weet je wel niet wie dat is" zegt Roos. Ik haal mijn schouders niet boeiend op. " dat is Devin oenie" ohmygod je crush devin? zeg ik zo geïnteresseerd mogelijk. Ze knikt hevig.

Na een uur zitten we nogsteeds in de kleedkamer. Blijkbaar was er nog meer met Roos haar knie aan de hand dat we dachten. Onze ouders zijn ook al onderweg. Roos is natuurlijk helemaal aan het flirten met Devin en het blijkt ook nog te lukken! ik besluit even een rondje te lopen door het gebouw. We zitten hier toch nog wel even...

Met mijn oortjes in loop ik door het gebouw heen. Opeens voel ik iets zwaars tegen me aan en ik val naar achteren. "kijk uit waar je loopt sukkel!" Owh sorry sorry zegt de jongen voor me. Ik kijk omhoog en kijk recht in de ogen van ja je verwacht het al... Jacob Sartorius.

P.O.V Jacob-

"kijk uit waar je loopt sukkel!" ik bied gelijk me excuses aan. Lekker bezig jacob je bent nog geen 2 minuten van het podium af en je loopt nu al iemand omver. Ik steek mijn hand uit om de persoon omhoog te helpen en twee super mooie bruine ogen kijken rechtstreeks de mijne in. ik voel mijn wangen rood worden en kijk snel de andere kant op. " ik hoef jou hulp niet" zegt het meisje en ze staat zelf op. ze doet haar jurkje goed en kijkt me boos aan. "en als je even aan de kant wil gaan mijn nicht is gewond" zegt ze boos. uhm.. ja tuurlijk.. zeg ik verlegen en stap aan de kant. Ze loopt langs me heen en ik kijk haar na tot dat ze de hoek om is.

P.O.V Laura-

wat denkt hij wel niet. zomaar even de baas van dit gebouw komen uithangen? Nee hoor dan kent hij mij nog niet. Mopperend loop ik terug naar de kamer waar roos zit. "oh nee he stalk je mij ofzo"zeg ik tegen jacob als hij weer voor mij staat. Uhm nee sorry maar ik moet hier ook zijn zegt hij nu ook boos terug. Ik zucht en loop de kamer met tegenzin binnen. " hey Roos gaat het al wat beter" Roos knikt en kijkt naar mij en jacob met wiebelende wenkbrauwen. Ik kijk haar verward aan. "oh nee no way nooit van me leven"fluister ik in haar oor. Ze giegeld en richt haar aandacht weer op Devin. Straks worden die twee nog een koppel. Ik kots al bij het idee om nog langer bij hun te zijn.

Ik kijk de kamer rond en mijn ogen vallen op Jacob die snel weg kijkt. huh? zat hij naar me te staren? nee vast niet. hoop ik tenminste.

Eindelijk! onze ouders komen binnen lopen. Maar huh? ze hebben koffers bij zich. " haha mam gaan jullie op wereldreis ofzo" zeg ik lachend. " nee maar jij en roos" wel zegt mijn moeder.

Ik kijk roos verward aan en ze begint met praten. "luister Laura dit worden de beste 9 maanden van onze hele leven! Devin en ik zijn een koppel geworden en hij vroeg me om mee te gaan op tour! ik hoefde niet te twijfelen maar ik kon niet gaan zonder jou! je bent natuurlijk me beste nichtje ooit!" Ik kijk Roos met open mond aan. Wat! betekend dit dat ik nog 9 maanden met Jacob moet omgaan! Ik glimlach maar en zeg: Ja... wordt vast super leuk....

Jaaaa mensennnnnnn dat was hoofdstuk 1! vinden jullie het leuk? hoofdstuk 2 komt er al snel aan! xoxo Kusskrii

Love the way you lieWhere stories live. Discover now