Orientasi

1K 5 0
                                    

"Perhatian kepada semua pelajar tingkatan satu yang baru mendaftar pada hari ini anda diminta untuk memasuki Dewan Gemilang bagi melakukan pendaftaran dan menyelesaikan yuran pendaftaran."Pengumuman itu telah dibuat beberapa kali tetapi masih saja ada pelajar yang otaknya dungu.Aku cuma melihat karenah adik-adik junior yang baru sahaja selesai melakukan pendaftaran itu dengan hati yang kosong.

"Ahh sial betul budak-budak ini.Ramai sungguh jumlah yang masuk pada tahun ini.Nanti mesti payah aku nak dajalkan hidup diorang."Aku terus melangkah meninggalkan Dewan Gemilang untuk berehat di asrama kerana malam kelak aku perlu menguruskan orientasi mereka yang seperti yang disuruh oleh Amin,Presiden Badan Kepimpinan Pelajar.

Bunyi bising jelas kedengaran sewaktu aku melangkah masuk ke dalam kiub asrama.Kelihatan Faris,Syafiq dan Adli sedang menonton filem Man From Nowhere,sebuah filem Korea yang kukira sangat berkualiti dan bukannya kisah cinta bodoh yang sering ditunjukkan oleh filem-filem tempatan.

"Wei Aril,kau dah fikir belum program untuk budak-budak junior yang baru masuk tu?"soalan Adli membuatkan aku terdiam seketika.

"Aku dah ada beberapa idea tapi kena rujuk dengan Amin dulu.Kau taulah orientasi sekarang bukannya boleh teruk sangat kang kita menjadi viral pula di Twitter,"aku menjawab sambil menjeling sekelas ke arah rakanku itu.Sejujurnya aku ingin sahaja menolak arahan Amin kerana bagi aku budak-budak sekarang ramai yang perangai lancau.Baru kena jerkah sikit sudah diviralkan di Twitter kemudian disokong pula oleh golongan feminis Twitter yang berjuang 'No Violence'.Ah sial semuanya.

Malam itu aku memasuki Dewan Gemilang dengan perasaan yang yang berkecamuk.Aku kira anak-anak buahku juga begitu terutamanya Afrina yang merupakan pembantuku untuk program orientasi."Adli,kau pergi suruh budak-budak tu beratur,"arahan aku berikan kepada Adli.

"Okey semua aku nak korang semua beratur dalam satu barisan lepas tu korang bawa keluar borang yang Afrina bagi."Nasib baik budak-budak tu tak banyak cakap sangat.Aku terus berjalan ke arah pentas dan mencapai mikrofon.

"Nama aku Shazril Aniq Bin Yusof.Korang semua boleh panggil aku Aril ja.Aku,Presiden Lembaga Disiplin Pelajar kat sini.If you guys have anything to ask about discipline matters feel free to come and meet me.Aku tak kisah sangat soal senioriti dekat sini tapi aku harap korang boleh hormat kami."Aku rasa aku dah puas bercakap dengan budak-budak ni lantas aku serahkan mikrofon kepada Afrina untuk teruskan program.Aku terus mengajak Syafiq untuk melepak di bahagian belakang dewan.

"Bro,kau rasa ada tak budak-budak ni yang aku boleh buat cikaro baru?"soal Afiq secara tetiba."Hahahah babi sial perangai kau fiq,budak tingkatan satu pun kau nak rembat ka?"Sejujurnya aku tak hairan sangat dengan soalan si Afiq ini.Bukan sekali dua dia menjalin hubungan dengan pelajar perempuan di sini malah aku tahu banyak daripadanya telah berakhir di atas ranjang.Tapi aku tak peduli as long perangai sangap tu dia buat kat luar.

"Kau nak buat awek atau kau nak buat teman katil bajet kau waktu outing?"soal aku balik.

"Mestilah buat teman katil ja bro.Apa kelas bodoh budak tingkatan satu dengan tetek pon masih cup A aku nak buat awek."Jawapan Afiq membuatkan aku tersenyum sendiri.Aku mungkin belum cukup baik tapi sekurangnya aku masih belum pernah rodok mana-mana perempuan setakat ini.Cuma setakat buat imaginasi aku melancap tu adalah.

"Kau kena cuba bro untuk rasa perempuan sebab nikmat dia memang tak terkata,"seloroh Afiq membuatkan aku tergelak besar memikirkan semua itu tanpa aku sedar perbualan itulah yang mendorong aku untuk melakukan sesuatu yang tidak pernah aku fikir untuk melakukannya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 21, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

PECAH Where stories live. Discover now