CrushSN4

195 20 0
                                    

Aku mengeluarkan sticky note berwarna biru dan menulis sesuatu .

' Guanlin , awak makanlah coklat ni . nanti awak akan bertenaga dan otak awak akan menjadi cergas '

Aku pon lekatkan sticky note itu pada coklat yang aku baru beli . Dengan langkah yang laju , aku terus pergi ke kelas dia .

Line clear .

Tak de orang dalam kelas .

Aku pergi tempat duduknya dan letakkan coklat itu dalam pensil box dia dengan berhati - hati .

nanti senang dia jumpa coklat aku .

Aku pon terus keluar dan terlanggar Seonho .

Alamak ! Janganlah dia nampak yang aku letak coklat dalam pensil box Guanlin .

" Eh ! Sora kan ? Buat ape kat kelas ni ? " Seonho menegur aku .

" ha .. ye  saya Sora .. saya nak pinjam penyapu sebenarnye .. tapi tak de pulak .. " aku senyum kepada dia .

" penyapu ? tu ada kat sane .. " kata Seonho lalu menunjukkan ke arah sudut belakang kelas .

Aku hanya mengangguk dan terus ambil penyapu itu . Aku pon terus keluar dari kelas itu .

" ehh .. kejap !! " Seonho memanggil aku semula .

aku berpaling kepadanya dan mengangkat kening .

" Sora budak kelas pertama kan ? " tanya dia .

aku mengangguk .

" boleh tolong saya tak ? " tanya Seonho lagi lalu dia menceritakan masalah dia kepada aku .

Aku pon bersetuju untuk membantu dia dan Guanlin .

" terima kasih Sora ! saya pergi dulu eh .. nanti Guanlin tunggu pulak .. Lagi satu , bila nak start kelas kita ? " Seonho bertanya .

" Lusa la .. esok berdua boleh pergi ke rumah saya dan kita akan tengok bab ape yang korang still tak belajar lagi and tak faham lagi .. " kata aku .

" nanti lepas sekolah kita terus ke rumah awak eh ? sebab saya tak tau rumah awak kat mana " kata Seonho .

Aku senyum dan angguk .

CRUSH- Sticky NotesWhere stories live. Discover now