hoe ze vertellen/hoe je weet dat hij je leuk vindt

1.2K 21 11
                                    

edit: dit boek is vol dus als je hem uit hebt kun je op mijn profiel verder gaan in mijn andere IT preferences & imagines book

Bill:
Je wilt net op je fiets stappen om naar huis te fietsen omdat school uit is totdat je iemand je naam hoort roeppen.
"Y/n w-wacht!"
Ik draai me om en zie Bill.
Een goede vriend van me en mijn crush. "W-wil je misschien met m-mij en d-de rest zwemmen?"
ik glimlach. "tuurlijk Bill"
"O-oke tot zo" lacht Bill, zijn lach is zo mooi. Snel fiets ik naar huis. Ik doe mijn bikini/badpak aan onder mijn kleren en fiets naar de plek waar we altijd zwemmen. Iedereen is er al.
"Wie durft als eerst er in te springen?"
Vraagt Stan. Voorzichtig kijk ik naar beneden. Ookal ga ik hier zo vaak zwemmen, het naar beneden springen blijft eng. "W-wil je samen s-s-springen Y/n? "
Vraagt Bill.
"graag"
zeg ik en pak zijn hand en springen samen naar beneden, het koude water in. We laten elkaars hand los.
"I-ik moet je wat v-vertellen"
zegt Bill nerveus. "Wat is het?"
Glimlach ik. "I-ik vind je leuk." zegt bill.
Ik begin te blozen. "Ik vind jou ook leuk bill. "Hij komt dichterbij en voordat ik het weet voel ik zijn lippen op de mijne. Ondertussen is Richie ook al naar beneden gesprongen. "Goed bezig Big Bill!"

Ben:
Zoals elke donderdag studeer ik met een van mijn beste vrienden in de bibliotheek.
Ben is zo schattig, vooral als hij zo geconcentreerd aan het lezen is. Als hij merkt dat ik aan het staren ben begint hij te blozen. "Heb ik wat op mijn gezicht?" vraagt hij en veegt met zijn handen over zijn gezicht.
ik lach.
" nee"
"Oh "zegt hij. -"Gelukkig. "
"Het enige wat je op je gezicht heb is schattigheid." mompel ik
"Wat?" Zegt hij blozend. 
"Shit zei ik dat hard op?"
Hij lacht. "Ik vind jou ook schattig hoor. Sterker nog, ik denk dat ik verlieft op je ben y/n"

Richie:

Pov richie
"Ben je nou alweer naar haar aan het staren?"
Vraagt Eddie. "Huh wat?"
Zeg ik en kijk naar Eddie.
"Naar y/n" "
Wat pffff nee"
zeg ik en neem een hap van mijn eten. "Richie we weten allemaal dat je haar leuk vindt" zegt Beverly. "V-vraag haar gewoon m-mee uit Rich. M-misschien vindt zij j-j-j-jou ook l-leuk! " zegt bill met een glimlach.
Ik draai me weer om. Y/n zit 2 tafels achter me. Ze zit alleen. Gretta heeft dingen over haar rond zitten te vertellen wat niet waar is, dus wilt niemand bij haar zitten.
"Ga naar haar toe, ze zit toch alleen!"
zegt Eddie. "Ja sinds wanneer durft de trashmouth niet meer met meisjes te praten"
zegt Stan. Ik zucht en sta op. "Oh my god hij gaat echt naar haar toe" hoor ik eddie nog zeggen.
Ik loop richting y/n. Als ik bijna bij haar tafel ben zie ik dat gretta en haar vriendinnen bij haar aan tafel gaan zitten.
"Hoe is het lonley? "
Lacht Greta. "Laat me met rust" zegt y/n en rolt met haar ogen.
gretta lacht. "Ze zei: laat me met rust! "
Zeg ik. Greta draait zich om en begint te lachen als ze mij ziet.
"ben je bevriend met richie tozier?! Jullie passen wel goed bij elkaar hoor... allebei losers! "
Y/n heeft tranen in haar ogen en rent de kantine uit en ik ren achter haar aan. Huilent rent ze naar buiten en gaat achter de school zitten.
"Y/n? "
Vraag ik en ga naast haar zitten. "Waarom ren je achter me aan? "
Vraagt ze.
"Omdat ik om je leuk vind.. "

Eddie:
pov eddie

Zoals gewoonlijk moet ik mijn medicijnen halen. Als ik de winkel inloop zie ik een meisje,
een heel mooi meisje.
Ik had haar nog nooit  gezien. Ze was zeker nieuw in derry.
nerveus ga ik naast haar staan.
Dan komt meneer Keene aan gelopen. "Oh jij mag wel als eerst" zegt het meisje en glimlacht naar me.
"nee jij mag eerst" zeg ik blozend. 
"Jullie kunnen tegelijk, ik moet toch voor jullie het zelfde pakken"
zegt meneer keene en loopt weg en komt met 2 inhaler vullingen terug. "Heb jij ook asthma? "
Vraag ik. "Jep" zegt ze.
"Nog een fijne dag he"
zegt meneer keene en loopt weer naar het magazijn.
Samen lopen we de winkel uit. "Wil je misschien een keer samen afspreken,
met mij en mijn vrienden?" Vraag ik.
"Ja graag" zegt ze.
"Yes" Zeg ik en spring in de lucht.
Y/n lacht. Ik bloos akward. "Tja meestal zeggen meisjes nee als ik ze uit vraag"
zeg ik en krab me nek.
"Nou ik niet, ik vind je namelijk best leuk"
"Ik jou ook" zeg ik.
Ze geeft me een kusje op me wang en als ze weg wilt lopen draait ze zich nog om.
"hoe heet je eigenlijk?"
"eddie!" roep ik.
"doei eddie!"

Mike:

pov y/n
mijn ouders hebben niet veel geld, dus help ik met werken bij een
boerderij dicht bij de stad.
Zoals gewoonlijk voer ik de dieren en veeg wat rond.
En zoals gewoonlijk is Mike er ook. Altijd als ik bij hem in de buurt ben word ik zenuwachtig,
ik vind hem gewoon heel leuk.
Jammer genoeg praat hij nooit zoveel tegen me.
Hij zegt wel beleeft hoi, maar daar blijft het ook wel bij.
ik veeg rustig verder
tot dat er een groep kinderen van mijn leeftijd binnen komt stormen.
"uhm y/n, dit zijn mijn vrienden" glimlacht  Mike zenuwachtig.
"Is dit y/n?! "
Zegt een jongen met een bril. Ze is nog mooier dan je vertelde zegt hij en knipoogt naar me en snel kijk ik naar beneden.
Niet verlegen zijn doll zegt hij.
"Richie! Niet Mike's meisje afpakken! "
Zegt een kleinere jongen. "Mike's meisje"
Vraag ik en kijk naar Mike.
"ja, hij vind je leuk" zegt de jongen die dus Richie heet.
mike lacht zenuwachtig.
"ehm ja, dat klopt.."

Stan:

Samen met mijn vrienden loop ik naar school,
nouja, vrienden? Ik ben met het hele groepje bevriend behalve met Stan.
Hij haat me en ik weet niet waarom.
Het doet me pijn want ik vind hem eigenlijk heel leuk.
"Zullen we morgen wat leuks gaan doen?"
vraagt Stan.
"ja leuk" glimlach ik en hij rolt zijn ogen.  wat heb ik hem misdaan. "Ik kan niet" zucht beverly.
"Ik ook niet"
"ik ook niet"
"ik ga niet alleen met y/n hoor"
zucht Stan.
Boos kijk ik hem aan.
"Wat heb ik je aangegaan Stan! " Zeg ik boos. "Schreeuw niet "zegt hij. "Waarom niet? Je haat me en ik kan er niet meer tegen stanley"
"Ik haat je niet"
schreeuwt hij terug. "Oja, waarom doe je dan zo?!" zeg ik en ren weg.
stan rent achter mij aan.
"y/n wacht!"
hij pakt me bij mijn arm.
"y/n ik haat je echt niet, ik vind je leuk, ik weet alleen niet hoe ik er mee moet omgaan"

wordcount: 1180

it cast/characters preferences and imagines {NL } {BOEK1}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu