Tudung x Attitude

69 12 5
                                    

" Pakai tudung tapi perangai tak senonoh/ kuat carut/ menggedik dengan lelaki baik tak yah pakai tudung "

Kebanyakan gegirl semua pernah dengar ayat ni or pernah dapat ayat ni.
Kan?

And mostly korang semua tak suka and benci dengar ayat ni kan?

Actually aku 50% sokong dengan statement tu.

Why?

Sebab tudung ialah lambang kelembutan & kesopanan seorang wanita.

Bila tgk perempuan pakai tudung mesti kita mcm "sopan santun nya dia ni". Even kita tak taktau pun personality dia macam mana.

Same goes jugak bila orang lain tgk kite pakai tudung.

Pakai tudung tapi kuat carut. Maka hilangla kelembutan dan kesopanan tu.

Kalau kau faham erti tudung. Kau akan jaga mulut dengan baik.

Yang trend sekarang apa ni perempuan bertudung joget cangkung lepastu goyang2 tu mcm nak berak tu ha idk what kind of dance is that.

Pakai tudung dah cantik. Tapi buat perangai tak senonoh tu. Hilang la sifat kewanitaan tu kan.

Korang pulak selalu cakap " tudung is tudung. Attitude is attitude "

Yes i know.

Tapi.

Kalau dah cantik bertudung tapi attitude menggedik2 dengan lelaki or mencarut bende bukan-bukan, elok ke? 

Mana sifat malu yang patut ada dalam diri PEREMPUAN? MANA?

Aku sendiri malu dengan kaum sendiri yang pakai tudung tapi carut benda-benda lucah lah, cakap pasal bende lucah la.

I feel like what the hell is wrong with girls nowadays?

Ayu je bertudung. Tapi lucah. Malu lah sikit. Kau pakai tudung. Kau bawa nama Islam dalam diri kau setiap hari.

Bila non-muslim tengok muslim  perangai macam ni.

Kau rasa apa dia kata?

Dorang pun tak tertarik dengan Islam.

So please la. Bila kita dah pakai tudung doesn't mean yang "okay aku dah tutup aurat. Aku boleh buat apa je"

No no no.

Pakai tudung ni untuk melindungi diri kau dari lelaki , dari fitnah2 dunia.

Tapi bila kau dah buat perangai tak semengah tu, kau rasa kau dapat ke lindung diri kau even dah pakai tudung?

Tepuk dada tanya selera ok 😉

Next >>

Aku 50% disagree dengan statement tu jugak.

Why? Sebab ayat " baik tak payah pakai tudung"

THIS IS SO WIERD.

Orang tu dah elok2 pakai tudung kau suruh bukak pulak. Bila dia bukak, kau kata "kau ni kejap pakai tudung kejap tak, kau ingat boleh keluar masuk syurga and neraka?"

Kritik pulak dah. Padahal kau yang mendorong orang tu bukak tudung.

Daripada kau condemn dia, baik kau doakan dia supaya dia berubah.

Doa untuk kebaikan orang lain ni bagus tau.

Kita sama2 Islam. Kita sama2 naikkan nama Islam so non-muslim tertarik dengan agama kita.

💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞

So these are my thoughts. Lain orang lain pendapat Aku tak paksa utk kau terima pendapat aku. Sorry if this chapter may offended u ;(

Take A BreakWhere stories live. Discover now