Aflevering 1: Jinte in Sardinië

15 1 0
                                    

Jinte is 25 jaar oud, ze heeft een slank gezicht, groene ogen en blond haar. Ze houdt veel van muziek en van Italië, daar gaat ze ook vandaag naar op reis. Dit jaar gaat ze naar Sardinië, een mooi eiland van Italië. Ze heeft deze reis gewonnen bij een quiz die in haar brievenbus zat.

Wanneer ze in het stadje "Seneghe" aankomt, is het er heel stil, er zijn maar enkele personen te zien. Als ze bij het huisje komt, en de code ingeeft om de sleutel te krijgen, hoort ze een luid gegil en een enorme knal, ze neemt snel de sleutel uit het kluisje en opent de voordeur van het huis. Ze maakt haar koffer leeg en zet het bed op. Het is al omstreeks 19 uur, dus gaat ze naar de stad om iets te eten. Wanneer ze beneden in de stad komt, waar alle restaurants zijn, ziet ze dat er geen enkel restaurant open is. Erg vreemd vindt ze. Ze zit dan een nachtwinkeltje dat nog open is, waar ze eten verkopen dat je gewoon moet opwarmen in de oven. Ze koopt een ingevroren pizza en een cola en gaat dan terug naar huis. Wanneer ze thuiskomt, merkt ze dat de deur al open is, nochtans doet ze altijd de deur toe. Op het moment dat ze binnen stapt en de deur wilt dicht doen merkt ze dat de voordeur niet meer sluit. Ze gaat naar de keuken om de pizza op te warmen, wanneer de pizza klaar is neemt ze een bord en gaat ze naar de eettafel, opeens merkt ze dat haar handtas verdwenen is, en wanneer ze die zoekt hoort ze weer een enorme knal, deze keer was dit veel dichterbij.

Als ze naar de badkamer gaat staat er plots een man achter haar. Ze heeft hem nog nooit gezien. Hij is ongeveer 1m75 groot, heeft bruin haar en bruine ogen, hij is gespierd en heeft een mes en een handwapen bij zich. "Hallo, jonge dame, Je kent me niet, maar ik ken jou wel. Als u even mee wilt lopen," vraagt hij. Jinte is verstijfd van de schrik en weet niet wat te doen. "Graag vandaag nog! Ik heb niet de hele dag," zegt hij aandringend. Ze besluit om mee te gaan. "Zou je zo vriendelijk willen zijn om deze blinddoek om te doen? Ik moet je ontvoeren van mijn baas en jou naar zijn wijngaard brengen om jou dan vast te binden aan een stoel. Maar wees gerust, ik ga je daar komen redden, doe gewoon even mee." Jinte weet niet wat haar overkomt. Waarom zou iemand haar willen laten ontvoeren? Want ze heeft niet echt een vijand. Ze besluit om de man te vertrouwen en de blinddoek op te zetten. Het is waarschijnlijk al negen of tien uur s 'avonds. Dan kwamen ze toe en zegt de man dat hij om middernacht terugkomt om haar los te maken, omdat de bewakers dan van beurt wisselen. Hij neemt haar mee naar de wijngaard en bindt haar vast aan de stoel, hij steekt iets in haar zak, maar ze weet niet wat, het is iets langwerpig, en iets dat op een handwapen lijkt. De man stapt weg. "Waarom vertrouw ik hem eigenlijk, misschien is hij wel de baas, nochtans dat hij niet op een baas lijkt. Hij heeft een gezicht dat vertrouwen geeft, maar wat als hij een masker op had?" Denkt ze.

Na enkele uren hoort ze voetstappen "Zou het eindelijk middernacht zijn?" vraagt ze zich af. "Zo Jinte, het is tijd voor spektakel! Ik maak je even snel los, neem dan het wapen dat je gekregen had. Als je hier levend weg wilt geraken, zal je het waarschijnlijk moeten gebruiken. Deze mensen willen van jou een robot maken om zo de wereld te vernietigen, wanneer jij probeert te ontsnappen gaan ze zich op jou focussen. Zo kan ik de baas vermoorden. Daarna kom ik je helpen." Zegt de man die haar 'ontvoerd' had. Wanneer de blinddoek afging, ziet ze hoe donker het is, ze kan amper de kratten met wijn zien, wanneer ze naar de deur loopt hoort ze een alarm afgaan, waarschijnlijk om te waarschuwen dat ze wil ontsnappen. Dan ziet ze twee mannen afkomen met ak-47's. Ze heeft maar een klein handgeweer, ze durft niet te vuren. Dan roept de man die haar ontvoerd had; "schiet op hun! Ze zijn omgevormd naar robots, je kan niets meer aan hun doen, je dood ze het best door in het hoofd te schieten, ze voelen toch geen pijn meer". Ze besluit maar te doen wat hij zegt en ze schiet de twee mannen neer. Ze had wel enkele keren gemist, omdat ze voor het eerst heeft geschoten. "Niet slecht," denkt ze fier. Ze ziet de uitgang, maar deze werd geblokkeerd door een groepje bewakers. Dan merkt ze dat er in haar jaszak een demper zit, ze zet deze na wat zoeken op het geweer en schiet één voor één de robots dood. Nu staat ze aan de deur waar nog andere bewakers staan, die de deur bewaken. Haar handwapen is leeg en ze weet niet hoe je deze moet herladen dus besluit ze één van de geweren van de bewakers te gebruiken. Ze wilt net gaan schieten wanneer er in volle vaart een auto afkomt. Het is de man die haar ontvoerd had. Hij rijdt de bewakers omver, en roept naar haar dat ze in de auto moet springen, want er komen zo meteen nog een hele boel robots af. Ze volgt zijn bevel en springt in de auto. Wanneer ze vertrekken, komen er 2 geblindeerde auto's aangereden, die hun volgen. Hij drukt het gaspedaal helemaal in en rijd zo snel mogelijk om van de robots weg te kunnen rijden. 1 van de 2 auto's mist zijn bocht en rijd het kanaal in, de andere rijdt vlak achter hun aan. Wanneer de man die haar ontvoerd had hard remt en direct weer versnelde terwijl hij links in een smal straatje afslaat, probeert de robot ze te ontwijken er rijdt recht tegen een verlichtingspaal. "Phew, dat scheelde niet veel hé" zegt hij, waarop zij antwoord;" Nee, gelukkig zijn we nog ongedeerd. Ik hoop niet dat ze terugkomen."

"Ik moet je iets vertellen, Jinte, dit is helemaal fake, dit is allemaal gespeeld, en die robots werden door mensen bestuurd. Die reis die je gewonnen had was voor een tv-show. De stad was zo leeg omdat we iedereen gevraagd hadden om binnen te blijven, ook waren de restaurants wel open, maar om je af te leiden hingen we valse borden op. We lieten enkel de nachtwinkel zichtbaar open, zodat je vlug iets zou kopen en snel terug zou zijn, zodat ik je kon 'ontvoeren'. De robots konden niet echt schieten want de wapens waren niet geladen, als je met de AK-47 had geschoten had je gemerkt dat deze niet werkte. En de auto's reden op afstandsbediening, de 'robots' in de auto waren poppen. We bedanken je heel erg voor de inzet, en voor alles wat je gedaan hebt, over een week of twee krijg je dit op MTV te zien in ons nieuw programma genaamd "wanneer alles echt lijkt." Ze weet niet wat haar overkomt, alles wat ze de afgelopen uren heeft meegemaakt is helemaal niet echt, maar gespeeld en bestuurd. Die dag nog kreeg ze een vlucht terug naar huis en ze kreeg ook de 5000€ mee die ze gewonnen had met die quiz. Zij is 1 van de vele anderen die dit hebben meegemaakt. Elk winnen ze zogezegd een prijs naar een mooi land en 5000€. Maar altijd gebeurt er iets waardoor ze opgesloten geraken en moeten proberen te ontsnappen. Dit is "Wanneer alles echt lijkt". Volgende week: "Een getrouwd koppel dat een reis naar Rome wint."




*wordt vervolgt*

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Nov 30, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Waneer alles echt lijktWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu