~Kim Dahyun!!!!Awak buat ape kat rumah?!Kerja sekolah saya tak pernah siap! Awak jaga anak ke!~ Hari Ms.Suzy betu betul marah dengan aku sebab tak siapkan kerja dia. Aku bukan sengaja tak siapkan. Aku sibuk siapkan homework orang lain. Sebab aku ni lembut. Selalulah kene buli. Tapi...raelitinya.....aku ni pemain hoki sekolah. Nak je aku balun sekor sekor. Tapi teringat pesan mak...
~NAK...BIAR ORANG BUAT KITE.JANGAN BUAT ORANG...~
Satu kelas dah tergelak gelak tengok aku. Aku ni memanglah malang sampai bila bila. Kot kot ada prince datang nak tolong... Eh,Dahyun. Dalam mimpi je la.~ Dah,dah. Duduk. Saya nak sebelum balik,kamu hantar buku atas meja saya.~Ms.Suzy melepaskan aku dan menyuruh aku duduk. Nasib baik Ms.Suzy ni hatinya murni. Aku pon duduk. Melepaskan keluhan di meja.
KRING,KRONG,KRENG!!!!!!!!!!!
Sorry le,loceng sekolah saya memang unik siket. Aku pon keluar dari kelas bersama Chungha,sahabat baik aku.~Sana lah! Kau ni semak la.~Sedap sedap je si Somi tu langgar aku. Terhantuk kepala aku kat pintu kelas.~Kau okay ke?~tanya Chungha. Aku hanya mengangguk sambil tersenyum. Kami berjalan ke kantin bagai hansel dan greter.
DI KANTIN.....
Wah!nasi goreng telor mata!Aku dan Chungha menuju ke meja yang Suho dan Jimin dah pilih.Tiba-tiba.nasi goreg aku melayang ke lantai.~Buta ke buat buat buta?!~Somi lagi! Asyik nak langgar aku je. Tau la dia lagi tinggi dari aku. Beza 2 cm je pon. Tu n nak kabot.~Errrr...Dahyun..akudaaak bekal lebih.~Chungha memujuk aku. Kitaorang pon bergerak kemeja. ~Eh,tak beli nasi ke Dahyun?~Suho prihatin bertanyakan kepada aku.~Tadi Somi langgar aku, lantai yang makan.~Aku membuat muka sedih.~Lahanatgile perempua tu. Takpe lh. Bekal aku ni lebih. Nah.~Suho menghulurkan bekalnya kepada aku.~Gomawo,Suho.Kau la kawan aku yang baik sekali.~Aku memberikan senyuman paling manis kepadanya.Chungha kat sebelah dah macam nak terkam aku dah.~Heheheheeh.....Lepas kau Suho la.~Aku memujuk kawan aku seorang itu. Dia kalau merajuk susah dipujuk. Tiba-tiba........
TBC5555
YOU ARE READING
MY CAT(JEONGHAN FF) COMPLETE
FanfictionSape pernah tengok satu anime ni dia tau jalan ceritanya. Tapi saya tukar kepada ff. Mungkin saya tukar sikit sikit. Kim Dahyun,seorang yeoja yang boleh dikatakan malang di sekolahnya. Nasibnya bertukar selepas membantu seekor kucing jantan.Apa yang...