Pada malam yang tenang,aku berbaring di tilam ku yang selesa dengan bilik berhawa dingin.Aku berpusing ke kiri dan ke kanan but aku tak dapat lelapkan mata.I don't know why i can't sleep?and then sambil aku berbaring terlentang aku teringatkan tentang semua kenangan aku dengan ex aku.Hahahahaha.acah trowback sikit.
*****************************Pada hari itu,aku di ruang tamu rumah aku.aku duduk kat sofa rumah aku sambil online with my phone and then aku terkejut one chat daripada perempuan yang aku kenal.aku balas chatnya sepantas kilat jerr.maklumlah single tiada orang chatkan.hahahahaha.kami berbual panjang sehingga larut malam.and masa tuh juga cuti sekolah lepas camping.aku apa lagi memang jadi burung hantulah jawabnya.perempuan ni aku kenal sejak form 1 lagi but tak pernah bercakap sepatah pun dengan dia.time camping tuh aku memang ada tegur dia so sejak hari tuhlah aku mula rapat dengan dia.Dia media sosial perempuan ni lah yang jadi kawan berchat saya harian.
After cuti lepas camping tuh,sekolah pun dah start.aku pun dah start masuk asrama.aku di asrama pun bawa fon.hahahaha.acah nakal.minta maaf warden sebab langgar peraturan asrama.setiap hari kami berchat.when kat sekolah aku selalu dah tegur dia.since rapat ni aku pun dah jatuh hati dengan dia.
After 2 weeks kami kenal rapat,perempuan ni ajak aku bercinta but aku say aku tak pandai bercinta,aku ni kaki lepak and aku cerita lagi aku ni kuat busy kalah perdana menteri.but dia kata dia boleh faham.and i feel better.tanpa fikir panjang aku terima cintanya.And bermulalah kisah bercinta dengan seorang yang tak pandai menghargai.Time awal bercinta ni best sangat sebab when aku balik from hostel mesti oncall dengan dia.kadang dia post gambar aku kat media sosial.and oneday ini for the first time aku pergi date dengan girlfriend aku.kami pergi hiking bersama-sama.we take some selfie and post to media social.acah sweet lah sangattt.HAHAHAHA. and when aku kat asrama kadang dia sanggup turun petang sebab nak jumpa aku.kadang dia buatkan aku kek.sedap dia buat kek.aku suka kek dia but aku lebih suka orang yang bagi keknya.hahahahahaOneday fon aku rosak.aku hantarlah ke kedai baiki fon.aku call dia and kasi tau dia aku tak dapat contact dia sebab fon rosak.dia faham.alhamdullilah.time fon aku rosak aku just guna fon nokia zaman pemerintahan jepun jak.baling kat anjing pun anjing pengsan.hahahaha.dia sanggup habiskan duitnya semata-mata beli kredit mau call saya.seriously aku terharu but buat tenang jak.Lama kelamaan dia mula dah jarang contact aku,rep chat pun mula dah late rep,aku hairan but aku ni think postitive people so anggap perkara biasa jak.
Tiba-tiba 2 minggu after that,dia call aku.bukan main gembiranya aku.tapi hari tuh dia call aku bukan sebab nak luangkan masa dengan aku but untuk memberi kata putus.time tuh hati siapa yang tak luluh when kau dah sayang dia tetiba pula dia dah ada pengganti?aku kata aku ok jak.after that aku matikan panggilan fon tuh.aku menangis.bukan tak gentle weii tapi sebab dah sayang.after beberapa minit dia send chat'hai?aku minta maaf sebab terpaksa putuskan hubungan kita.aku dah tak tahanlah begini terus jarang contact,aku bosan,aku harap kau faham.from your ex'
Aku kuatkan semangat aku untuk hidup walaupun hati dah retak seribu!Aku ukirkan senyuman pada dunia seperti aku tiada masalah.hahahahaha.hebatnya lakonan kau dude!
After one week rahsia dia terbongkar rupa-rupanya dia ada bf baru.mereka bercinta semenjak bercouple dengan aku lagi.why kau bodoh betul halim sebab tak tahu perkara tuh.cinta sudah membuatkan kau buta lim.aku kuatkan hati aku walaupun sakitnya kebenaran itu.Aku move jak.sebab allah itu adilkan.insyallah aku juga boleh bahagia.hahahahaha.Amin~
YOU ARE READING
How to move on?
RandomHow to move on?move on?move on ni bila hati kau dah ready untuk lupakan dia.Nak belajar cara move on?Let's start! 1.Buat something yang boleh buat kau busy. when kau buat something work or buat-buat busy kau akan lupa untuk fikir pasal ex kau y...