Lepas sampai sahaja dirumah , aku terus mengurungkan diri didalam bilik . Sumpah! aku tak ada mood langsung .Tiba tiba pinti diketuk . Sudah tentu dari yoongi . Omma dengan appa aku pula sudah ke luar negara . Meraka berada di sana atas urusan kerja selama 2 bulan .
" Jimin . Marilah makan "
" aku tak ada selera " aku menekup mukaku ke bantal .
" Kalau kau nak makan , kau panaskan lah lauk . Aku pergi masak eh ? " aku hanya diam malas nak menjawab . Aku yakin yang Yoongi dah pergi .
Aku melepaskan satu kelehun berat . Aku menghentakkan kedua dua kaki ku di atas tilam . Argh ! Batin aku menjerit .
i modeun geo geoyeongi aniya , geunyang geunyang neo—
" yeobeoseyo ? " aku mengangkat panggilan tanpa melihat siapa yang menelefonku .
" chim waegeurae " suara Taehyung menerpa di telingaku . Aku melepaskan keluhan sekali lagi .
" tak ada apa apa lah " balasku acuh tak acuh . Aku dengar suara taehyung merengek , tanpa sedar ia membuatkan aku tersenyum kecil .
" chimmm , tae minta maaf ~ chim cemburu ke ? alololo " aku hanya diam , aku cuma biarkan taehyung yang bersuara .
" chim ? chim chim . kenapa senyap ~ alorhh chim , tae minta maaflah kalau itu buat chim sedih atau merajuk . tae janji tak buat lagi " kata taehyung sekali lagi . Hati aku berasa sejuk sedikit bila Taehyung dah pujuk .
" erm iyelah , chim maafkan "
" yeahhh , chim jom keluar date ? nanti taetae jemput chim . Chim tunggu eh . Bye i love youu " panggilan dimatikan .
Aku tersenyum girang . Aku bingkas bangun dari katil dan terus menuju ke bilik air untuk mandi . Oyeaa , akhirnya aku dapat date dengan Taehyung .
Selepas bersiap , aku turun dari tingkat dua untuk ke ruang tamu . Di ruang bawah , aku nampak yoongi sedang menonton televisyen .
" Yoongi ~~ " aku memeluk leher Yoongi . Dia memusingkan kepalanya untuk melihat aku . Aku memberikan satu senyuman yang manis .
" eo ? kau kenapa happy semacam pula ni ? Tadi punyalah sedih " kata yoongi dengan nada yang menjengkelkan .
" Biarlah " aku menjelirkan lidah kepada Yoongi .
" Nak makan ? Itu ada ramen , tadi aku masak " pelawa Yoongi . Belum sempat aku berkata apa apa , ada bunyi hon dari luar rumah . Itu mesti tae .
" Nope sorry , bye " aku berlari untuk menuju ke pintu . Aku buka sahaja pintu , aku nampak Taehyung sedang tunggu dihadapan pagar .
" Em patutlah happy , dah bahagia rupanya " Yoongi berkata sambil bercekak pinggang . Yoongi menghulurkan tangan untuk membantu aku berdiri .
" Hehehe bye yoongi ~ " aku melambaikan tangan . Yoongi mengusap rambutku sambil berkata " hati hati "
aku mengangukkan kepala , selepas itu aku lambai ke arah Yoongi . " Jaga rumah ye , bye yoongi muah . HAHAHA " kataku diselangi dengan ketawa . Yoongi tersenyum selepas itu dia tutup pintu .
Aku buka pintu pagar dan menuju ke taehyung . Taehyung tersenyum lalu menghulurkan satu jambangan bunga mawar bewarna putih .
YOU ARE READING
Belongs To Me | Yoonmin
Mystery / Thriller⚠️ Read on your risk ⚠️ Jimin ; Call my name and save me from the dark please .. Yoongi ; I'm sorry , dear . But you are belongs to me . Hoseok ; This is Hoseok . Semua yang aku nak , mesti dapat lagi-lagi kau . Yoongi . Taehyung ; Lepaskan dia a...