Seperti biasa, bibirnya tempat pertama menjadi persinggahan Tae sebaik saja bangun dari tidur.Perlahan-lahan Yeujung membuka mata dan memandang suaminya yang sedang tersenyum petak kepadanya.Dia turut tersenyum.
Sudah genap dua bulan mereka mendirikan rumah tangga.Seperti baru kemarin mereka berkahwin.
Dia juga sudah kenal dengan suaminya.Penyakit autism suaminya tidak lah teruk mana.Tidak seteruk pesakit autism sebenar yang sering mengamuk, menangis, takut dengan orang yang tidak dikenali dan banyak kerenah.Lain pula pada Tae.Tidak pernah lagi dia melihat suaminya marah atau mengamuk dan dapat dilihatnya suaminya ialah seorang yang tenang.Suaminya menangis pun dia belum pernah nampak.Suaminya juga tiada banyak kerenah dan cuma gedik je minta manja.Tae cuma selalu gementar dengan sesuatu yang baru, kuat merajuk dan berperangai seperti kanak-kanak.
Dan hanya satu tentang suaminya yang tidak boleh difahaminya.Kadang-kadang sikapnya yang kebudak-budakkan bertukar kepada normal.Tetapi tidak lama.
"Morning, sayang.."Kata Yeujung pada suaminya.
Sayang? Yeujung tidak boleh menafikan yang perasan sayang itu mula muncul dalam dirinya.Ya, dia sayangkan Kim Taehyung, suaminya sendiri.Tidak salah kan sayangkan suami sendiri?
"Morning.."Balas Tae dan membaringkan kepalanya di dada Yeujung.
"Tae.."
"Hmm?"Respon Tae.
"Tae ada terfikir tak ada rumah sendiri? Berdikari?"Tae segera bangun dan duduk.Dia mengangguk laju.Yeujung gelak dan bangun juga.
"Jom beli rumah.Kita tinggal sama-sama."
"Tak payah beli pun.Cepat siap.Tae nak bawa Jung pergi suatu tempat."Arah Tae dan turun dari katil.
"Pergi mana?"Soal Yeujung, pelik.
"Adalah.."Tae jelir lidah pada Yeujung sebelum masuk ke dalam bilik air dengan tuala dia tangan.
"Jelir lidah..jelir lidah.Gigit kang baru tahu."
-
"Kita buat apa kat sini, Tae?"Soal Yeujung sebaik saja dia memberhentikan kereta di hadapan sebuah rumah gaya dinding kaca itu.Mewah.
Dia melihat gps yang ditunjukkan oleh Tae tadi.Betul lah dia berhenti di sini.Tapi buat apa dia di sini?
Tae segera keluar dan membukakan pintu pemandu untuk Yeujung.Isterinya segera keluar dan memandang sekeliling.Kawasan perumahan yang mewah dan cantik tersusun.Pasti mahal pembeliannya satu rumah di sini.
Taehyung menarik tangan isterinya ke rumah di hadapan mereka itu.
"Kita kat rumah siapa ni Tae?"Soal Yeujung apabila Tae dengan selambanya menekan pin kekunci rumah itu dan pintu terbuka.
Tae memandang isterinya dan tersenyum sebelum menarik isterinya masuk ke dalam rumah itu.
Ruang tamu itu agak luas, kemas, cantik dan serta tersusun.Tema warnanya pula berwarna coklat keemasan kesemuanya.Sangat mencerminkan peribadi seorang yang pembersih dan tinggal bersendirian.
"Rumah sia-"Baru Yeujung hendak bertanya semula, Tae segera memotong.
"Rumah kita."
Terngangah Yeujung dibuatnya.Tae ketawa apabila melihat reaksi isterinya yang lucu itu.
"Tutup mulut tu, sayang.Nanti ada lalat masuk."Tegur Tae dengan tawanya.Isterinya segera menutup mulut dan memandangnya dengan pandangan tidak percaya.
"Ru-rumah kita? Tae beli ke?"
Tae mengangguk.
"Mustahil.Mana Tae dapat duit banyak sampai dapat beli rumah mewah macam ni?"
Tae gelak lagi.Dia menghampiri isterinya dan pinggang isterinya dirangkul.
"Sayang ni banyak tanya lah.Tae dah umur 30.Mesti lah dah ada rumah sendiri kan.Soal duit tu, Tae dapat dengan hasil titik peluh sendiri.Tak harap appa dengan omma pun."
"Tapi-"Tae mengucup bibir isterinya.
"Shhh..Jangan banyak cakap.Malam ni kita start packing barang, esok kita pindah.Setuju?"
Lambat-lambat Yeujung mengangguk.
YOU ARE READING
half | kth
Fanfictiontentang park yeujung yang berkahwin dengan seorang lelaki bernama kim taehyung yang separuh autism