Jimin di heret kedalam sebuah kelab malam yang bingit dengan music yg maksimum itu.jimin sangat lemah time itu .separu h tenaga nye dihabiskan dgn tangisan.
"Bos GRO baru " kedua pembantu kepada lelaki yng memliki kelab malam ini .kedua orang itu mencampak badan jimin ke lantai.jimin merintih sakit.lelaki bernama yoongi itu bangun dari kerusi terus melangkah ke arah jimin yang sudah tersungkuh itu.yoongi meyelak rambut yang menutup segenap muka jimin.jimin masih mencari cari dima tongkat nye."encik tolong saya encik saya hilang tongkat saya tolong encik itu ialah satu 2 peninggaln ibu saya sebelum dia tinggalkan saya " rintih jimin sambil memeluk kaki milik yoongi ."encik saya tak nampak encik" pinta jimin lagi."mana tongkat dia ?" Soal yoongi tenang kepada pembantu nye iti."maaf bapak dia cuma bagi beg pakaian saje " kata salah sorang dari mereka berdua ."encik takkn budak buta ni nak jadi GRO dekat sini ?" Soal salah sorang dari pembantu itu." Tak dia takkn jadi GRO aku akan bawa dia pulang " kedua dua pembantu itu tersenyum.ini baru pertama kali bos nye itu bersikap baik hati.'shit kenapa dengan aku ni baik sangat dengan budak ni' desis hati yoongi."korang gi hantar dia ke kereta aku kejap lagi aku sampai" suruh yoongi .pembantu itu menurut terus mengheret jimin ke kereta tuan mereka.yoongi duduk kembali di tempat duduk nye itu.
Tanpa sedar yoongi tersenyum sendiri apabila mengingati muka taku jimin .comel~~.yoongi sedar saja dari lamunan nye terus melangkah ke kereta nye.Skip
Plak!
Yoongi menghidupkan lampu rumah nye yang berada de tepi pantai indah itu." Kau duduk dgn aku nah ni tongkat kau kalu nk yang kau punya nanti2 lah aku ambil pakai ni dulu faham"jimin mengaguk terus tunduk hormat."terima kasih encik sebab tolong saya saya tak tahu macm mna nk balas jasa encik " kata jimin."and satu lagi klau boleh aku nk kau jadi pembantu kat umah ni boleh?" Dengan pantas jimin mengaguk."meh aku tunjuk bilik kau ." Yoongi memegang lengan jimin untuk membantu jimin naik tangga ."Ni bilik kau hafal lah bilik dengan selok belok umah aku ni jangan -" belum sempat yoongi habis cakap jimin memotong ."jangan sampai masuk dalm laut kan hahah baik lah encik" yoongi tergelak.kalau boleh dia nk je cium si jimin ni.ingat yoongi anak orang.
Yoongi duduk di atas katil nye sambil tersenyum senyum ."omma yoon rasa yoon dah jumpa menantu omma haha " kata yoongi sambil mengusap lembut potret milik omma nye."dulu yoon jaga omma sekarang jaga jimin pulak yoon dah biasa jaga org buta omma haha" yoongi tergelak sendiri." Omma nak tahu tongkat yang omma pakai tu yoon bagi jimin pakai " kata yoongi lagi.kalau nk tahu omma yoongi pon buta tapi dah mati sebab omma yoongi ada sakit jantung sekali .jadi omma yoongi mati sebab serangan sakit jantung secara tiba2. Appa yoongi ??hmm tak yah cakap lah dia tinggal kan omma yoongi sebab omma yoongi buta jadi terpaksa yoongi berhenti belajar demi menjaga omma nye .dan berusaha bagi omma nye makan .
Skip
Jimin turun tangga dengan berhati hati .habis saja anak tangga terakhir jimin terbau mkanan ."encik" panggil jimin.jimin berjalan perlahan sambil tangan mencari dinding untuk membantu nye mencari dapur rumah itu.tiba 2 ada seseorang memegang lengan nye ."encik" kata jimin untuk mengesan orang yang memegang lengan nye adalh encik yoongi atau bukan."ni aku lah " jimin tersenyum."jom sarapan " ajak yoongi.
Skip
"Encik " panggil jimin.yoongi yang tengah duduk di tingkap kaca kosong itu tersenyum.tingkap kaca itu menyaksi laut yang terbentang luas itu .sungguh indah ciptaan tuhan.yoongi membantu jimin duduk di bangku yang yoongi duduk tadi."hmm ada apa?" Soal yoongi." Boleh tolong cari kan ibu saya?" Pinta jimin sambil tangannye merayap rayap mencari muka yoongi.yoongi membantu tangan jimin meletakkn di muka nye.dulu omma nye pun macam tu."boleh tapi apa ganjaran yang boleh aku dapat ?" Soal yoongi kembali.jimin menurunkan kembali tangan dan memikir sesuatu."saya akan buat apa saja untuk encik" yoongi tersenyum."okey aku buat tapi jangan mungkir janji" mata jimin bersinar sinar dan mengaguk banyak kali."ahh sebelom saya lupa ni gambar ibu saya ni saja yang saya boleh bantu untuk cari ibu saya " yoongi mengambil gambar yang dihulur oleh jimin."hmm okey " yoongi terus beredar dari situ.
YOU ARE READING
Blind -yoonmin ✔
Short StoryJimin as a girl - Sesekali jadi baik untuk manusia lain -yoongi @obsesmin