♕5♕

58 8 0
                                    


Yerin POV

" Yerin , Taehyung mari duduk sini "  kami berdua terus menapak ke ruang tamu apabila disuruh omma dan melihat seorang  wanita berumur 40 - an turut berada di situ bersama dengan dua orang budak lelaki
yg seiras mukanya . Maybe kereta kat luar tu kereta dia kot .

" Kamu kenal tak ni siapa " soal omma memandang aku dengan Taehyung silih berganti .

Aku menggeleng . Memang la tak kenal baru jumpa kot . Comel je dua  budak lelaki tepi dia tu .

"Aunty Lisa right? " Taehyung cuba meneka dengan tekaan nya .

" Ingat kan kamu dah lupa Aunty sejak 15 tahun tinggalkan tanah Seoul  " wanita  tadi bersuara .

" Ini makcik Lisa . Kakak omma dan mak sedara Taehyung . Itu pulak anak dia Jongki dan itu Junhee . Mereka kembar " omma menerangkan satu persatu kepada aku yg masih blur dari tadi .

" Lisa , ni Yerin . Anak angkat aku . " Omma kenalkan aku .

" Hai Aunty Lisa , nice to meet you " aku sempat tunduk hormat kepada wanita itu . Wanita itu hanya balas dengan senyuman .

"Hai noona Yerin " salah satu namja tadi menegur aku .

" Hai "😁

" Hai oppa Taehyung " kali ni Tae pulak ditegurnya .

" Hai " Taehyung senyum petak hingga mata dia jadi sepet . So cute .

" Junhee , Jongki  jom kita main " Taehyung menarik kedua dua tangan budak tadi menuju ke arah biliknya . Menurut kata omma Taehyung memang rapat dengan sepupu sepupu nya . Taehyung juga seorang yg periang dan suka melayan kanak kanak. Untunglah siapa yg dapat Taehyung kan😌

" Kak Yerin jom la main sekali " Junhee mengajak dengan menarik narik tangan aku.

" Jom la . Jom la  ... please.. " Budak itu nampaknya dah merayu  dan terpaksa aku akur .

Aku memandang Taehyung yg memberi isyarat supaya ' ikut-sahaja.' Aku mengangguk setuju . Bersorak la dua budak tu . Nampaknya diorang mula selesa dengan aku . Aku pun selesa dengan diorang . Aku pun suka layan budak budak ni sebab tu perangai aku pun macam budak budak . Huhu.

                              ◆◆◆

Aku , Taehyung , Jongki dan Junhee dah ade atas karpet merah dalam bilik Taehyung . Wah besar jugak bilik Taehyung . Dinding bilik Taehyung dicat warna dark blue bercorak bunga bunga kecil . Cantik . Kemas . Buku buku atas rak tersusun rapi baju baju dalam almari kaca nya terlipat molek . Taehyung ni pembersih jugak orangnya . Sempat lagi aku puji bilik orang sebab dulu orang lain tak pernah puji bilik aku . Omma cakap macam tongkang pecah tapi sekarang dah cantik . Aku hias bilik aku dah macam bilik princess . Semua warna pink u olls .

" Okey ! Kita nak main apa ni " Jongki mula bersuara .

Aku pandang Taehyung , Taehyung pandang aku .

" Jom kita main ' Siapa saya? ' " aku memberi cadangan . Permainan ni aku buat sendiri tau . Aku dapat idea dari lagu Didi & Friends .

" Macam mane cara nye "

" Permainan dia macam ni , seorang kene cabut kertas yg ditulis nama haiwan , orang cabut tadi kene lakonkan haiwan tersebut . Lepas tu kami kene teka . Siapa boleh jawab dia akan dapat satu gula gula ni " aku menunjukan sebekas gula gula yg mengandungi pelbagai perisa .

" Okey cun . Siapa nak mula dulu . "

Masing - masing pandang Taehyung .

" Oppa Taehyung!! " pada masa yg sama kami serentak mengungkap nama Taehyung untuk mulakan permainan .

Sweetie Hero👑[JYR+KTH+JJK]Where stories live. Discover now