"Grapje!!" Gilt Dominique lachend uit. "Alhoewel... het mach wel hoor... als je het graag wil" voegt ze er aan toe. Max kijkt haar aan met een angstige blik. Hij wil het eigenlijk best proberen. Dominique voelt aan dat Max het graag wil. Ze haalt de jurk van het haakje en geeft hem aan Max. Hij twijfelt. Opeens komt Roos de zus van Dominique binnen lopen. "Moest jij niet werken?" Vraagt Dominique. "Ja maar ik ben al klaar, de laatste klant wou blijkbaar alleen een korte knip beurt" zegt Roos met een zachte glimlach. Roos is namelijk kapster in een kapsalon. Ze draait zich richting Max, en kijkt hem diep in zijn ogen aan. "Mag ik vragen waarom jij een jurk vast hebt?" Vraagt Roos. Waarop Max stottert: "Uhm... uh-uh uhhh.... J-ja uhm......" Dominique onderbreekt hem: "Omdat hij hem aan gaat doen natuurlijk" Roos vind het een leuk idee en vraagt of zij dan zijn haar mag doen. Max vind dit niet zo'n goed idee, maar laat zich over halen door de twee meiden. Roos rent naar haar slaapkamer om wat spullen op te halen, waaronder: Make-up, hairextensions, stijltang, elastiekjes, een slipje, een BH en opvul spul. "Ja maar..." probeert Max nog. Maar hij word al weer onderbroken door zijn nieuwe vriendin: "Als je het dan al doet doe het dan goed"
De meiden vragen Max om zich uit te kleden, en zo gezegd zo gedaan. Max staat helemaal naakt in de slaapkamer. Dominique helpt Max om in het slipje te stappen, en trekt hem omhoog. Dan komt de BH. Roos helpt hem nog even met het dichtmaken aan de achterkant terwijl Dominique hem vult met stof. Dan is de make-up aan de beurt. De meiden beginnen met een dikke laag foundation, gevolgd door concealer. Dan komen de ogen. Roze met paars en zwarte oogschaduw, eyeliner, nep-wimpers, mascara en glitters. Dan komen de wangen met een beetje blush en bronzen. De lippen krijgen een fel roze kleur met paarse glittertjes er door, en de look word bezegeld met een watervaste spray. Roos begint te giechelen: "Het is tijd voor het haar!" Ze pakt Max's korte haren beet en begint er extensions aan vast te maken. Haar voor haar word verlengd en het totale project duurt bijna 2 uur. Dan is het eindelijk zo ver. Een lange, dikke bos met haar. Het word glad gestijld, en in twee Franse vlechten gevlochten. En uiteraard vastgebonden met twee roze elastiekjes. Dan komt de jurk weer te voorschrijn. Max doet de jurk aan en voelt zich geweldig. "Het voelt zo vrij" zegt hij verbaast. De meisjes zijn tevreden. De drie 'meiden' gaan samen op de bank zitten en bekijken een beauty programma. Dominique en Max zijn door dit avontuur een stuk hechter geworden. Na een geweldige avond trekt Max de jurk uit en wil de make-up er af halen. Maar dat gaat zo makkelijk nog niet met die watervaste spray. Maar dat is voor een volgend verhaal.
JE LEEST
Ongewone vrienden
Short StoryEen kort verhaal over de 14 jarige Max die de wereld van make-up en jurken ontdekt.