Why do you push off expressing your feelings like homework?
Are we in a business relationship? Or do you not like me?
This magic spell
Please be kinder, I'll recite it again today ..
.
.Author pov
Sampai je kat rumah , terpampang lah seketul kereta keluarganya.
Aik kenapa keluarga aku ada kat rumah aku ni ?
"Anneyong omma, kenapa datang?"
Puan Jung ditatapnya dengan penuh tanda soal. Namun dibiarkan soalannya.
"Macam mana? Dapat kerja?"
April tersenyum
"Jjgang! April dapattt ! Woho !"
April menunjukkan pas pekerjanya pada puan Jung.
"Ha baguslah, takde lah omma nak tanggung bil rumah kamu ni "
April mencebik
"Eleh Omma ni bukan nak cakap tahniah "
Puan Jung menjeling
"Yelah tahniah anak omma... lepas setahun buat kilang anggur kat rumah baru dapat kerja. Ha jom pergi minum teh. Appa dengan Oppa kamu pun ada "
"Takpelah Omma, April nak keluar kejap jumpa Sulmin. Ni datang pun nak tukar baju je"
"Hmmm okay , jangan balik lewat"
"Baik!"
Selepas Pn. Jung hilang dari mata April , dia terus menelefon sulmin.
"Hello, kau free tak harini?"
🌻
Slurp...slurp...
Chocolate ice bubble disedut dengan gelojoh seperti tidak pernah meminumnya. Setelah kejadian dimana otaknya dapat mengingat siapa Jungkook sebenarnya. Terus sahaja dia menelefon sahabatnya, Kang Sulmin. Dan mulalah sesi membawang disitu.
"Huwaaa aku tak percaya yang kau cakap ni."
April menampar dahinya. Sudah 1001 kali Yena mengulangi perkataan yang dia tidak mempercayainya. Dia tidak percaya bahawa Jeon Jungkook, Bossnya merupakan seorang penyanyi pada masa dahulu.
April tahu yang Yena ni peminat setia kepada Bts. TAPI TAK PERLU LAH SAMPAI HENDAK MEROYAN DISINI!
Sememangnya dia menyesal mengajak Yena berborak fasal ini. Patutnya dia berdiam diri saja. Tapi tulah, dah dapat berita panas, mana dia mahu berdiam saja.
Ha sekarang, padan lah muka.
"Ish... Yena, kalau kau tak percaya, baik aku balik. Aku pon malas nak layan kau."
Yena sengih, sementara April menjeling dan menunjukkan tanda yang dia berura-ura mahu meninggalkan tempat itu.
"Eh..janganlah pergi. Lepak dulu. Yelah aku percayakan kau."
"Erm...April..."
"Ape dia?"
April menjongketkan keningnya.
"Hmm..kau boleh tak tolong aku? Aku nak kau tanya kat Jungkook kenapa dia dengan ahli Bts yang lain bubar..."
April mula pelik.
"Aik...bukan sebab dah tamat kontrak ke?"
Sekarang giliran Yena menampar dahinya.
"Bukan lah. Sepatutnya tamat 2 tahun lagi. Tapi sebelum tu dorang dah bubar. Kau ingat tak time aku nangis macam mak hilang anak tu?"
YOU ARE READING
𝓣𝓱𝓮 𝓣𝓻𝓾𝓽𝓱 𝓤𝓷𝓽𝓸𝓵𝓭 [𝔰𝔢𝔠𝔯𝔢𝔱] | 𝕁.𝕁𝕂
Action𝓜𝓮𝓶𝓪𝓷𝓰 𝓫𝓮𝓽𝓾𝓵 𝓴𝓲𝓽𝓪 𝓴𝓮𝓷𝓪 𝓴𝓸𝓻𝓫𝓪𝓷𝓴𝓪𝓷 𝓼𝓮𝓼𝓾𝓪𝓽𝓾 𝓾𝓷𝓽𝓾𝓴 𝓶𝓮𝓷𝓭𝓪𝓹𝓪𝓽𝓴𝓪𝓷 𝓼𝓮𝓼𝓾𝓪𝓽𝓾. 𝓓𝓪𝓷 𝓼𝓮𝓴𝓪𝓻𝓪𝓷𝓰 𝓪𝓴𝓾 𝓶𝓮𝓵𝓪𝓵𝓾𝓲𝓷𝔂𝓪. @𝓉𝒾𝓇𝒽__𝓎ℴℴ𝓃 𝔉𝔬𝔩𝔩𝔬𝔴 𝔞𝔫𝔡 𝔳𝔬𝔪𝔢𝔫𝔱 𝔱𝔬 𝔰𝔲𝔭𝔭𝔬𝔯𝔱...