Masa:2014
"Tapi malam tu malam hantu lapar,"kata seung cheol
Tarikh itu satu tarikh yang amat digeruninya.
Setiap kali tarikh itu datang,dia tidak boleh tidur pada waktu malam.Pada waktu siang pon dia ketakutan.Dia sentiasa memastikan ada orang lain di sisinya.
Dia tidak berani langsung bersendirian kerana dia terasa-rasa ada yang mengikutinya ke mana-mana sahaja dia pergi.
"Kita pergi malam lain lahhh."Dia hempas daun terup yang sudah lembab di tangan.
Sudah hilang mood untuk bermain malam itu.Air liur pon terasa kelat.
"Alahai,malam tulah bagus.Tak payah panggil-panggil pon dia datang sendiri."Joo Hyuk menjawab sesuka hati.
"Jangan ooo...jangan main-main.Malam itu vampire betul-betul keluar."
Seung Cheol mula geram.Joo Hyuk tidak tahu ape yang dicakap.Joo Hyuk belum rasa apa yang dia rasa.Joo Hyuk masih belum alami apa yang dia pernah alami.
"Yang kau takut sangat ni kenapa?Relaxlah.Mana ada vampire.Kalau ada pon,semua vampire takut pada aku."
Joo Hyuk mendebik dada beberapa kali.Bukan sekali dua dia buat kerja tu.Sudah banyak kali.Tidak pernah pula dia diganggu.Kalau yang dipuja dan dipanggil itu datang pon,hanya datang sekejap sahaja untuk tunjuk muka.Selepas itu hilang.Dia tidak pernah rasa takut yang keterlaluan.Setakat terkejut sekejap itu tidak ada apa.
"Tapi bukan malam tu.Kita pergi malam lain."bantah seung cheol
"Bila lagi nak pergi?Malam lain aku kerja."kata joo hyuk
Joo Hyuk tarik muka masam.Dia juga hempas daun terup je lantai.Dia geram kerana seung cheol banyak songeh pula kali ni.Selalunya seung cheol ikut saja.Tapi,kalau seung cheol tidak ikut pada malam itu,susah pula.
"Boleh lah.Ya?Nak takut apa?Aku kan ada?Kalau dia muncul,aku flying kick dia,okey?"
Joo Hyuk tepuk bahu seung cheol.Seung Cheol telan air liur.Tekak terasa perit.Kata-kata Joo Hyuk bukan buat dia bertambah lapang,tetapi bertambah bimbang.Flying kick konon.Dia tidak tahu siapa yang akan kena flying kick nanti.Joo Hyuk tak tahu apa yang dicakap.Joo Hyuk tidak tahu apa yang akan dihadapi kali ni.Joo Hyuk belom kenal apa yang ada dalam banglo tiga tingkat itu.
"Tapi,orang kata tempat tu keras.Vampire tu ganas.Makan darah."kata Seung Cheol berbisik.
Ingatannya jauh terimbau mengingati segala apa yang pernah berlaku di rumah banglo tiga tingkat itu.Itu vampire bukan sebarang2 vampire.
Vampire tu ganas.Setiap orang yang memasuki rumah banglo itu,mustahil dia boleh keluar.Orang itu akan mati dibunuh savage vampire itu.
______________________________________________________________________________
Ya tuhannnn.
Author tk taulah ff ni best ke tak??
Pendek jer author buat...398 words jer
Nnti author buat panjang2 untuk next part.....
Kalau ada typo ckp.
.
.
Bagi pendapat yerr.
.
.
.
.
.
Vomments yerr♥♥
.
.
.Sayang readers sekalian...muah setepek♥♥♥
YOU ARE READING
[On-going] Savage Vampire (김민규)
Mystery / Thriller"Kematian manusia itu tak dapat dilewatkan atau dicepatkan walau sesaat.Apabila sampai masanya,tercabutlah roh dari jasad.Cara sahaja yang berbeza" "Saya akan cari jalan.Saya nak bunuh vampire tu"-kata dokyeom "Saya cinta awak sampai mati"-kata vam...