.
Aalim (Аалим)Abram/Avram (Абрам/Авраам)Adam (Адам)Adrian (Адриан)Afanasiy (Афанасий)Agap (Агап)Agey/Aggey (Агей /Аггей)Akim (Аким)Aksyon (Аксйон)Al'bert (Альберт)Al'bin (Альбин)Al'vian (Альвян)Al'vin (Альвин)Aleksandr (Александр)Aleksey (Алексей)Amos (Амос)Ananiy (Ананий)Anastasiy (Анастасий)Anatoliy (Анатолий)Andrey (Андрей)Andrian/Andreyan (Андриян/Андреян)Andron (Андрон)Anis/Anisiy (Анис/Анисий)Anisim/Onisim (Анисим/ Онисим)Antip (Антип)Anton/Antoniy (Антон/Антоний)Antonin (Антонин)Apollinariy (Аполлинарий)Apollon (Аполлон)Arefiy (Арефий)Ariy (Арий)Arkadiy (Аркадий)Arkhip (Архипп)Arseniy (Арсений)Artamon (Артамон)Artyom/Artemiy (Артем/ Артемий)Askol'd (Аскольд)Avdey/Avdiy (Авдей/ Авдий)Avenir (Авенир)Averkiy (Аверкий)Avgust (Август)Avgustin (Августин)Avksentiy (Авксентий)Bayan (Боян)Bazhen (Бажен)Bogdan (Богдан)Boleslav (Болеслав)Borimir (Боримир)Boris (Борис)Borislav (Борислав)Boyan (Боян)Bronislav (Бронислав)Budimir (Будимир)Cheslav (Чеслав)Dan (Дан)Daniil (Даниил)Danila (Данила)Danilo (Данило)Davyd/David (Давыд/ Давид)Dem'yan (Демьян)Dementiy (Дементий)Demid (Демид)Denis (Денис)Didim (Дидим)Dionisiy/Dionis (Дионисий/ Дионис)Dmitriy/Dimitriy (Дмитрий /Димитрий)Dobrynya (Добрыня)Donat (Донат)Dorian (Дорян)Dorofey (Дорофей)Edgar (Эдгар)Edvard (Эдуард)Efim (Ефим)Efrem (Ефрем)Egor (Егор)Elisey (Елисей)Elizar/Eleazar (Елизар/ Елеазар)Emel'yan (Емельян)Emilian (Емилиан/Эмилиан)Emiliy/Emil' (Эмилий/ Эмиль)Emmanuil (Эммануил /Еммануил)Epifan (Епифан)Erast (Эраст /Ераст)Erazm (Еразм)Eremey (Еремей)Ermak (Ермак)Ermil (Ермил)Ermolay (Ермолай)Ernest/Ernst (Эрнест/ Эрнст)Erofey (Ерофей)Eruslan (Еруслан)Evdokim (Евдоким)Evgeniy (Евгений)Evgraf (Евграф)Evlampiy (Евлампий)Evlogiy (Евлогий)Evsey (Евсей)Evstafiy (Евстафий)Fadey/Faddey (Фадей/ Фаддей)Fedot (Федот)Feliks (Феликс)Feodisiy/Fedosiy (Феодосий /Федосий)Feofan (Феофан)Filaret (Филарет)Filat (Филат)Filimon (Филимон)Filipp (Филипп)Flegont (Флегонт)Florentiy (Флорентий)Foma (Фома)Fotiy/Fot (Фотий/Фот)Frol/Flor (Фрол/Флор)Fyodor (Федор)Galaktion (Галактион)Gavriil (Гавриил)Gavril (Гаврил)Gavrila (Гаврила)Gavrilo (Гаврило)Gedeon (Гедеон)Gektor (Гектор)Geliy (Гелий)Gennadiy (Геннадий)Genrikh (Генрих)Georgiy (Георгий)Gerasim (Герасим)German (Герман)Germogen (Гермоген)Gerontiy/Geront (Геронтий/ Геронт)Gleb (Глеб)Gorazd (Горазд)Gordey/Gordiy (Гордей/Гордий)Gorislav (Горислав)Grigoriy (Григорий)Guriy (Гурий)Ieronim (Иероним)Ignatiy/Ignat (Игнатий/Игнат)Igor' (Игорь)Il'ya (Илья)Ilariy/Ilar (Иларий/Илар)Iliodor (Илиодор)Iliy (Илий)Illarion/Ilarion (Илларион /Иларион)Innokentiy (Иннокентий)Ioann (Иоанн)Iosif (Иосиф)Ipatiliy/Ipat (Ипатилий /Ипат)Ippolit (Ипполит)Irakliy (Ираклий)Iriney/Iriniy (Ириней/Ириний)Isai/Isaiya (Исай/ Исайя)Isak/Isakiy (Исаак/ Исаакий)Isey (Исей (Исе))Isidor/Sidor (Исидор/ Сидор)Ivan (Иван)Izmail/Izmailo (Измаил/ Измаило)Izyaslav (Изуаслав)Kalina/Kalin (Калина/ Калин)Kapiton (Капитон)Kas'yan (Касьян)Kazimir (Казимир)Khrabr (Храбр)Khristofor (Христофор)Kirill (Кирилл)Klavdiy (Клавдий)Kliment/Klim (Климент/ Клим)Klimentiy/Klementiy (Климентий /Клементий)Kondratiy/Kondrat (Кондратий /Кондрат)Konon (Конон)Konstantin (Константин)Korney (Корней)Kornil (Корнил)Ksenofont (Ксенофонт)Kupriyan (Куприян)Kuz'ma/Koz'ma (Кузьма/ Козьма/ Косьма)Larion (Ларион)Lavr (Лавр)Lavrentiy (Лаврентий)Lazar' (Лазарь)Lel' (Лель)Leonid (Леонид)Leontiy (Леонтий)Lev/Leon (Лев/ Леон)Levkiy (Левкий)Luk'yan/Lukian (Лукьян/ Лукиан)Luka/Lukiy (Лука/Лукий)Lyubim (Любим)Lyubomir (Любомир)Mai (Май)Makar/Makariy (Макар/ Макарий)Maksim (Максим)Maksimil'yan (Максимильян)Maksimilian (Максимилиан)Manuil/Manuilo (Мануил/ Мануило)Marat (Марат)Marian/Mar'yan (Мариан/ Марьян)Marina (Марина)Mark (Марк)Markel (Маркелл)Markian (Маркиан)Martyn/Martin (Мартын/ Мартин)Matvey (Матвей)Mavrikiy (Маврикий)Mechislav (Мечислав)Mefodiy (Мефодий)Merkuriy (Меркурий)Mikhail/Mikhailo (Михаил/ Михаило)Milad (Милад)Milan (Милан)Milen (Милен)Miliy (Милий)Miloneg (Милонег)Miloslav (Милован)Miron (Мирон)Miroslav (Мирослав)Modest (Модест)Moisey (Моисей)Mstislav (Мстислав)Naum (Наум)Nazar (Назар)Neon (Неон)Nestor/Nester (Нестор/ Нестер)Nifont (Нифонт)Nikandr (Никандр)Nikanor (Никанор)Nikifor (Никифор)Nikita (Никита)Nikodim (Никодим)Nikolay/Nikola (Николай/Никола)Nikon (Никон)Nil (Нил)Novomir (Новомир)Oleg (Олег)Olimpiy (Олимпий)Onisim/Anisim (Онисим/ Анисим)Orest (Орест)Osip (Осип)Ostap (Остап)Ostromir (Остромир)Pakhom (Пахом)Palladiy (Палладий)Panfil (Панфил)Panteleimon/ Panteley (Пантелеймон/Пантелей)Paramon (Парамон)Pavel (Павел)Peresvet (Перевест)Pimen (Пимен)Platon (Платон)Polikarp (Поликарп)Porfiriy (Порфирий)Potap (Потап)Prokhor (Прохор)Prokofiy/Prokoriy (Прокофий/ Прокорий)Protas/ Protasiy (Протас/ Протасий)Prov (Пров)Prozor (Прозор)Pyotr (Петр)Radim (Радим)Radislav (Радислав)Radiy (Радий)Radomir (Радомир)Rafail (Рафаил)Ratmir (Ратмир)Rem (Рем)Robert (Роберт)Rodion (Родион)Roman (Роман)Rostislav (Ростислав)Rudol'f (Рудольф)Ruslan (Руслан)Rustam (Рустам)Ryurik (Рюрик)Samson (Самсон)Samuil/Samoilo (Самуил/ Самойло)Saveliy (Савелий)Savva/Sava (Савва/ Сава)Semyon (Семен)Serafim (Серафим)Serapion (Серапион)Sergey (Сергей)Sevastian/Sevast'yan (Севастиан/ Севастьян)Sever (Севир)Sever'yan/Severian (Северьян/Севериан)Severin (Северин)Sidor (Сидор)Sil'vestr (Сильвестр)Sila (Сила)Simon (Симон)Sofon (Софон)Sokrat (Сократ)Solomon (Соломон)Spartak (Спартак)Spiridon (Спиридон)Stanislav (Станислав)Stepan/Sefan (Степан/Стефан)Straton (Стратон)Svetlan (Светлан)Svetoslav (Светослав)Svetozar (Светозар)Svyatogor (Святогор)Svyatopolk (Святополк)Svyatoslav (Святослав)Taras (Тарас)Terentiy (Терентий)Tikhomir (Тихомир)Tikhon (Тихон)Timofey (Тимофей)Timur (Тимур)Tit (Тит)Trofim (Трофим)Ul'yan (Ульян)Ustin (Устин)Vadim (Вадим)Valentin (Валентин)Valerian/Valer'yan (Валериан /Валерьян)Valeriy (Валерий)Varfolomey (Варфоломей)Varlam/Varlaam (Варлам /Варлаам)Vasil'ko (Василько)Vasiliy (Василий)Vatslav (Вацлав)Vavila (Вавила)Velimir (Велимир)Velislav (Велислав)Veniamin (Вениамин)Venidikt (Венедикт)Vikentiy (Викентий)Viktor (Виктор)Vil' (Виль)Vilen (Вилен)Vissarion (Виссарион)Vitaliy (Виталий)Vitol'd (Витольд)Vladilen (Владилен)Vladimir (Владимир)Vladislav (Владислав)Vladlen (Владлен)Vlas/Vlasiy (Влас/ Власий)Voin (Воин)Vsevolod (Всеволод)Vyacheslav (Вячеслав)Yakov (Яков/Иаков)Yan (Ян)Yanuariy (Януарий)Yaropolk (Ярополк)Yaroslav (Ярослав)Yulian (Юлиан/ Иулиан)Yuliy (Юлий/ Иулий)Yuriy (Юрий)Yustin (Юстин/ Иустин)Yuvenaliy (Ювеналий)Zakhar (Захар)Zhdan (Ждан)Zinoviy (Зиновий)Zosim/Zosima (Зосим/ Зосима)Zot (Зот)