BAB 9: saranghae💝

7 0 0
                                    

Pov muaz.

Aku duduk sorang2 lagi haih....

"Akram, Adam, Syafiqah dan Sofea sini jap. " Panggil aku . "Nape? " Tanya diorang serentak. "Aku rasa lain macam kalau liyana dan aiman duduk sama2. " Jujur aku pada diorang. "With kau jangan cakap kau suka liyana? " Tanya Adam. "Betul aku mula suka dia. " Jujur betul aku nih. "Takpe aku suka orang lain . " Kata adam buat muka malu2 kucing. "Gedikss lah kau Adam " Kata akram. "Wei aku cerita pasal aku bukan kau. " Marah ku. "Ok aku rasa kita kena tengok si aiman tu takut kena kacau lagi. Dan dia" Terang ku. Mereka hanya angguk. Dan tengok aiman dan Liyana.

End pov

•••••••√••

Liyana tengah baca buku aiman kacaunya. Raba2 kaki liyana lah usik rambut dialah dia mula rimas. "Aiman jangan kacau Saya lagi. Saya rimas lah?! " Marah liyana. Aiman senyum nakal. "Kalau kau tak nak aku kacau kau. Kau Couple dangan aku balik. " Kata aiman sambil senyum nakal.

"Macam nih aiman aku tak boleh Couple dangan kau dah sebab aku ada orang lain dan Last I Never Love You. "

*ring6. Bunyi loceng sekolah 

"Wei Liyana aku nak pergi tandas jap " Kata syafiqah "aku nak gi kantin kejap tau " Kata Sofea dah Farah. Liyana hanya angguk. Tinggal liyana sorang je dalam kelas. Masa liyana nak keluar kelas ada orang tarik liyana ke tampat yang sunyi. Dia lepas kan liyana "Muaz?..  " Liyana buat muka pelik.
"Saranghae liyana.." Jawap muaz dangan pantas

Sejak bila muaz pandai cakap korea ini -bisik hati liyana .

"Hahaha" jetus sudah gelak liyana muaz buat muka pelik. "Kau kenapa ?-..- " tanya muaz . "Sejak bila kau pandai cakap korea pfft.." Jawap liyana yang cuba tahan gelak nya. Muaz be like -..- " Habis farah? Dan bukan kau dah bagi tahu ke yang kau suka aku ? Dan kenapa kau bawak gi sini "hambik kau kan dah kena soalan bertubi2😂. "Kau ingat aku tobot ke apa?" Balas muaz dan buat muka -..- " Relex lah dah jom kita keluar dari tempat ini. "Ajak liyana . "Aku belum habis lah. " liyana patah balik "apa bende nya ?. "Tanya liyana muaz baru nak buka mulut liyana mencelah " Kau nak kita c..ou..ple ke? "Jawap liyana muaz hanya angguk terbuntang mata liyana bila muaz cakap macam tu. "K..kau gurau kan?" Tanya liyana muka nya dah jadi merah muaz hanya mengeluh. "Kalau aku buat ini maksud aku gurau ke. "
"Bu.." Belum habis liyana nak cakap muaz dah tarik liyana dan terus cium nya.

(Liyana:dasar buntae punya author. 😑

Muaz:kenapa syg marah ini  😂.

Liyana :bila pula aku jadi kau punya GF. LOL

Author :jangan buat drama lah -..- .

L/M : biar lah .

Author :nak cepat ke -..- .

L/M:tidak!  Tak nak.

Sambung balik)

Liyana tepuk bahu muaz. Muaz lepas kan.  "Dah percaya? Ke nak lagi? "Tanya muaz dangan nakal "Ok aku terima " muaz senyum kemenangan. "Ok jomlah balah dari sini. " ajak liyana "jom "muaz pegang tangan liyana. "Yah nanti org nampak lah." Liyana cuba nak lepas kan tangan nya "biar lah nanti orang tahu yang liyana ini muaz punya "kata muaz selambe. Liyana siku perut muaz. Dan lari.. "Kejar lah kalau dapat. "Kata liyana sambil lari. "Kalau aku dapat kau siap kau!."jerit terus kejar liyana .
"Bahagia nya pasangan baru. " kata sofea. Sambil tengok muaz dangan liyana main kejar "Betul tu. "Balas adam,farah,syafiqah, akram..

Tbc

Love In SchoolWhere stories live. Discover now